يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۴۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
در خصوص لوزانو احساسی تصمیم نمی‌گیریم
رئیس فدراسیون والیبال گفت: رتبه هفتمی والیبال در جهان، بین رشته‌های تیمی ایران کم‌نظیر و یا بی‌نظیر است و قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر جهان هدف بعدی تیم ملی والیبال ایران است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی درباره آخرین وضعیت والیبال ایران افزود: در ابتدا کسب جایگاه هفتم جهانی را به عنوان یک موفقیت بزرگ به ملت ایران تبریک می گویم. پیوستن به تیم های برتر در این سطح کار سختی بود که والیبال ایران رفته رفته از رتبه بیست و ششم جهان خود را به جایگاه هفتم جهان رسید.

وی با بیان اینکه تیم ملی والیبال باید در آینده در بین چهار تیم برتر جهان قرار گیرد، گفت: رقابت در بین 10 تیم برتر جهان کار بسیار مشکل و سختی است. تغییر در هر رتبه آن نیاز به تلاش زیادی دارد که توانایی خوبی در نوجوانان و جوانان والیبال ایران وجود دارد تا به این هدف برسیم. همانگونه که در سند چشم انداز ورزش ایران قید شده تیم ملی والیبال ایران باید در زمره سه تیم برتر جهان قرار گیرد، و این توانایی وجود دارد.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: به جرات می‌گویم که قرار گرفتن در رتبه هفتم جهان در بین رشته های تیمی و گروهی ایران جایگاه بی نظیر و یا کم نظیر است اما دلمان را به این جایگاه خوش نکرده‌ایم هر چند که حفظ این جایگاه نیز کار بسیار سختی خواهد بود. نیاز به تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق دارد که در این جایگاه بمانیم و آن را بهبود بخشیم که اطمینان دارم این توانمندی در بین جوانان والیبال ایران وجود دارد که در بین چهار تیم برتر جهان نیز قرار گیرند.

داورزنی درباره خداحافظی برخی چهره های ملی پوش والیبال ایران گفت: من خودم اعتقاد زیادی به این موضوع ندارم. شاید برخی مواقع بازیکنان به دلیل خستگی فراوان و دوری از خانواده این گونه مباحث را مطرح کنند، اما ملی پوشان فعلی ایران هنوز توانایی حضور در میادین مهم بین المللی را دارند.

وی تصریح کرد: شاید 30 درصد بازیکنان به المپیک بعدی (2020 توکیو) نرسند، اما تیم ملی والیبال میدان رقابت جوانان و بازیکنان با تجربه است و تا المپیک 2020 توکیو، چهار دوره لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی، بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و باید با قدرت در این رقابت ها حاضر شویم. بنابر این هر بازیکنی که شایستگی داشته باشد می تواند پیراهن تیم ملی بر تن کند.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: بدیهی است که فدراسیون نیز در تمام این رویدادها به جوانان فرصت خواهد داد تا توانایی خود را نشان دهند. همانگونه که از سال 2011 تا کنون ترکیب تیم ملی به دفعات تغییر کرده است، در مسابقات آینده نیز شاهد تغییرات خواهیم بود، اما تمام ملی پوشان ثابت کردند که سربازان ملت هستند و هر زمان والیبال ایران به وجود آنان نیاز داشته باشد، به میدان آمدند و در خدمت کشور بوده‌اند. حتی برخی بازیکنان به دلیل مشکلات خداحافظی کردند، اما وقتی نیاز بوده دوباره به تیم برگشتند. جا دارد که از تک تک آنان تشکر کنم و قول می دهم هر موقع نیاز باشد، به تیم ملی والیبال خدمت خواهند کرد.

داورزنی با یادآوری اینکه برای فدراسیون حفظ سلامتی و تندرستی بازیکنان در اولویت کاری قرار دارد، گفت: به همین دلیل در چهار سال آینده فرصت بیشتری به ملی پوشان جوان خواهیم داد تا برای المپیک 2020 و 2024 تجربه‌های خود را افزایش دهند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره ادامه همکاری با رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال گفت: افرادی که به فدراسیون والیبال اعتماد دارند، می دانند که فدراسیون والیبال تصمیمات خود را بر اساس خرد جمعی و بررسی های کارشناسی می گیرد. لوزانو و ولاسکو از بهترین های جهان بودند که در گذشته برای تیم ملی انتخاب شدند و اگر نیاز باشد دوباره نیز بهترین ها انتخاب می کنیم. برخی نقطه نظرات احساسی در باره توانمندی آنان مطرح شده است که فدراسیون بر اساس آنان تصمیم و عمل نمی کند. هر مربی شرایط خاص خود را دارد و عوامل موفقیت یک تیم تنها سرمربی نیست. در تورنمتی مانند المپیک عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که باید همگی آنان بررسی و از روی فرصت برای ادامه همکاری و یا جذب مربی جدید تصمیم گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه والیبال ایران به اهداف خود دست یافته اما آن چیزی که مهم است، برنامه ریزی بهتر برای المپیک 2020 است، گفت: لوزانو تا پایان المپیک 2016 با فدراسیون قرارداد داشت و عجله‌ای برای تمصیم گیری نداریم. باید دو طرف بررسی های خود را انجام دهند. لوزانو برای زندگی خود و فدراسیون برای رسیدن به هدف‌های بهتر در المپیک 2020 و 2024  و ادامه رشد والیبال تا آینده بهتری برای والیبال بسازیم. بنابر این احساسی تصمیم نمی‌گیریم. باید حداقل سیب رشد فعلی والیبال را حفظ و در صورت امکان افزایش دهیم.

داورزنی تاکید کرد: تلاش می کنیم واقعیت های موجود را بپذیریم، اگر نقطه ضعفی است برطرف کنیم اما قطعا بی انصافی نخواهیم کرد. شیرینی کسب سهمیه المپیک، صعود به مرحله دوم بازی های المپیک و قرار گرفتند در جایگاه پنجم این رقابت ها ارزشمند است که یک زمانی خواب و رویا برای والیبال ایران بوده است. برخی دوستان نظراتی را مطرح می کنند که از واقعیت به دور است. در مجموع امیدوارم با کمک همدیگر آینده بهتری برای والیبال رقم بزنیم و به منافع ملی کشور نیز بیشتر توجه کنیم، اینکه من بودم یا نبودم و یا اینکه از من استفاده شده یا نشده، نباید مبنای برنامه ریزی و یا انتقاد از والیبال باشد.

وی درباره زمان بازگشت لوزانو به تهران گفت: هنوز مشخص نیست. عجله ای نداریم و اردوهای بعدی تیم ملی والیبال از اسفند برگزار می شود و در دو ماه آینده از روی فرصت برای ادامه همکاری با لوزانو تصمیم گیری خواهیم کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها