يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۵۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
بيش از ۲۰ نفر ديگر از نمايندگان در تذكري به وزير ارتباطات خواستار جلوگيري از جريان نفوذ سلطه جهاني براساس اصل ۱۵۲ قانون اساسي به ويژه سلطه انگليس در قالب همايش‌هايي همچون ايران كانكت شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولين اجرايي كشور در جلسه علني امروز مجلس (10 شهريور 95) از سوي هيات رئيسه قرائت شد كه اين تذكرات به شرح زير است:

عباسعلي پوربافراني، زهرا سعيدي، سميه محمودي و محسن عليجاني ، سيد صادق طباطبايي نژاد نمايندگان نائين،‌مباركه، شهررضا و تهران و اردستان به وزير نيرو در مورد افزايش قيمت امتياز انشعابات برق و آب و تعرفه هاي مصرفي تذكر دادند.

عباسعلي پوربافراني، سميه محمودي و محسن عليجاني نمايندگان نائين، شهررضا و تهران در تذكري به وزير اقتصاد خواستار تعيين وضعيت سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج شدند.  سيده فاطمه حسيني،‌فاطمه سعيدي، فريده اولادقباد، پروانه سلحشوري، پروانه مافي، عليرضا محجوب، محسن عليجاني، محمد جواد فتحي، محمد علي وكيلي، خديجه ربيعي، هاجر چناراني، حسين مقصودي، سيده حميد زرآبادي، قاسم ميرزايي، محمد باسط درازهي، محمد كاظمي و علي محمد مرادي نمايندگان تهران، بروجن،‌نيشابور، سبزوار، قزوين، فيروزكوه، سراوان، ملاير و قروه به وزير امور خارجه لزوم تربيت حضور زنان شاسته و توانمند اين وزارتخانه را در نقش‌هاي مديريتي، وزارتخانه و سفارتخانه‌هاي تابعه و همچنين ضرورت حضور پر رنگ زنان در هيات هاي مذاكره كننده اعزامي از سوي آن وزارتخانه راه متذكر شدند.

محمد عزيزي نماينده مردم ابهر به وزير اقتصاد در مورد عدم ارائه گزارش مناسب در خصوص بازگشت حقوق‌هاي نجومي و برخورد با متخلفان عليرغم تذكرات متعدد رهبر معظم انقلاب تذكر داد. 

جواد كريمي قدوسي نماينده مردم مشهد به رئيس جمهور لزوم برخورد قضايي با مديراني كه با برداشت‌هاي نامشروع از بيت المال كه به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي خيانت كرده‌اند را متذكر شد. 

سيد محمد جواد ابطحي،‌اكبر رنجبر زاده نمايندگان خميني شهر و اسدآباد، به وزير اقتصاد ضرورت رسيدگي و تعيين تكليف سرمايه گذاران صندوق اعتباري ثامن الحجج را متذكر شدند و در تذكر ديگري به وزير امور خارجه ضرورت موضع گيري صريح در برابر جنايت دولت هند عليه مسلمانان كشمير و حمايت مادي و معنوي از مسلمانان مظلوم اين منطقه برابر با اصول قانون اساسي را متذكر شدند. 

فريدون احمدي و نادر قاضي‌پور نمايندگان زنجان و اروميه در تذكري به رئيس جمهور خواستار جلوگيري از تفاسير متعدد از قانون ممنوعيت به كارگيري از بازنشستگان و تبديل شدن دولت به دولت سالمندان و پيرمردها شدند. 

سديف بدري، بشير خالقي، ولي ملكي، علي قرباني، شكور پورحسين، محمد حسين فرهنگي، محمد فيضِي و رضا كريمي نمايندگان اردبيل، خلخال، مشكين شهر، بجنورد، پارس آباد، تبريز و اردبيل در تذكري به رئيس جمهور و وزير جهاد كشاورزي خواستار تسريع در پرداخت بهاي گندم خريداري شده از كشاورزان شدند.

سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان به وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح لزوم حمايت از نيروهاي مسلح در برنامه ششم و بودجه ساليانه در راستاي اجراي قانون اساسي را متذكر شد. همچنين در تذكري ديگري به وزير نفت لزوم رفع ايرادات و قراردادهاي نفتي و اصلاح و تصويب آنها در مجلس شوراي اسلامي را متذكر شد.

زهرا سعيدي، هاجر چناراني، سيد ناصر موسوي لارگاني و محمد فيضي نمايندگان مباركه، نيشابور، فلاورجان و اردبيل در تذكري به وزير صنعت خواستار عدم ورود دولتي هاي فعلي و سابق به اركان تصميم سازي اتاق بازرگاني شدند. 

جواد كريمي قدوسي، محمد دهقاني ، ابوالفضل ابوترابي، حسينعلي حاجي دليگاني، احمد سالك، محمود شكري و هاجر چناراني نمايندگان مشهد، چناران، نجف آباد، شاهين شهر، اصفهان،‌ تالش و نيشابور در تذكري به وزير دادگستري خواستار جلوگيري از اعمال فشار به دستگاه قضايي براي آزادي محكومان شدند. 

مصطفي كواكبيان نماينده مردم تهران به وزير كشور لزوم جلوگيري از تبليغات زودرس انتخاباتي رياست جمهوري و شوراها و ضرورت بركناري فرمانداران وابسته به باندهاي انحرافي و دولت قبل را متذكر شد. 

حشمت الله فلاحت پيشه، فرهاد تحري نادر قاضي پور و امير خجسته نمايندگان اسلام آباد غرب، قصر شيرين اروميه و همدان در تذكري به رئيس جمهور خواستار صدور پرداخت مستمري بسيجيان معسر. 

علي اكبر كريمي عليرضا سليمي، محمد ابراهيم رضايي، علي ابراهيمي و محمد حسيني نمايندگان اراك، محلات،‌ خمين‌، شازند و تفرش در تذكري به وزير علوم خواستار پرهيز از رويكرد سياسي در تغيير روساي دانشگاه‌ها و عدم انتصاب افراد فاقد صلاحيت علمي و اخلاقي در دانشگاه‌ها شدند.

شهاب نادري نماينده مردم پاوه به رئيس جمهور لزوم رعايت تعادل و توازن در توزيع اعتبارات ملي را متذكر شد. احمد سالك نماينده مردم اصفهان به اتفاق بيش از 20 نفر ديگر از نمايندگان در تذكري به وزير ارتباطات خواستار جلوگيري از جريان نفوذ سلطه جهاني براساس اصل 152 قانون اساسي به ويژه سلطه انگليس در قالب همايش ايران كانكت شدند. 

حسين مقصودي نماينده مردم سبزوار در تذكري به وزير كشور خواستار توزيع علت عزل و نصب‌هاي سياسي در وزارت كشور، استانداري، فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها