أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۵۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه رژيم سعودي در پرداخت ديه شهداي منا همچنان كارشكني مي‌كند گفت: برگزاري حج عمره منوط به اجراي حكم محكوميت پليس سعودي به علت تعرض به نوجوانان ايراني است.

به گزارش پایگاه 598، سعيد اوحدي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار كرد: با توجه به مصوبه هيأت دولت تا زماني كه شاهد اجراي حكم پليس عربستان در تعرض به دو نوجوان ايراني نباشيم نمي‌توانيم حج عمره را برگزار كنيم.

وي بيان كرد: عربستان با بي‌لياقتي و بي‌كفايتي تمام امسال مانع از برگزاري حج تمتع شدند و هنوز برگزاري حج عمره نيز در هاله‌اي از ابهام است.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: كشور عربستان هنوز نسبت به پرداخت ديه شهداي منا كار خاصي انجام نداده و در اين زمينه همچنان كارشكني مي‌كند.

اوحدي تصريح كرد: تا زماني كه اين حكم از سوي كشور عربستان و محاكم قضايي آل‌سعود اجرا نشود ما برنامه‌اي براي برگزاري حج عمره نداريم و اميدواريم هر چه سريع‌تر حكم صادر شده به دقت اجرا شده و ما بتوانيم مقدمات برگزاري حج عمره را در سال جاري فراهم كنيم.

وي با بيان اينكه به هيچ‌وجه قصد التماس و خواهش از عربستاني‌ها براي برگزاري حج تمتع و عمره را نداريم، يادآور شد: عزت و عظمت جمهوري اسلامي ايران بايد در اين ارتباط حفظ شده و ما به هيچ‌وجه حاضر نيستيم تن به ذلت در مناسك حج بدهيم.

رئيس سازمان حج و زيارت در مورد پرداخت نشدن ديه شهداي منا عنوان كرد: كشور عربستان كوچكترين همكاري را در اين زمينه انجام نمي‌دهد و نه تنها ديه‌اي را پرداخت نمي‌كند بلكه جالب است شهداي بسياري از كشورها را نيز به غير از جمهوري اسلامي ايران تحويل نداده و در اين زمينه همچنان كارشكني مي‌كند كه وزارت امور خارجه از طريق پيگيري‌هاي ديپلماسي همچنان اين ماجرا را دنبال مي‌كند و در قالب ستاد بزرگداشت منا كميته شكل گرفته با همكاري وزارت حج و زيارت، فرهنگ اسلامي و سازمان ارتباطات اسلامي اين ماجرا را در حال پيگيري هستند.

اوحدي ادامه داد: اميدواريم با اين پيگيري‌ها و سر عقل آمدن عربستان بتوانيم ديه و حق و حقوق شهداي منا و حادثه مسجدالحرام را به خانواده‌هايشان پرداخت كنيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها