يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۵۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
کره شمالی معاون نخست‌وزیر این کشور در بخش آموزش را اعدام و دو نفر از مقامات ارشد این کشور را توبیخ کرد.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که همسایه شمالی‌اش در ادامه اقدامات غیرقابل پیش‌بینی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای حفظ نظم و انضباط در میان مشاوران ارشد خود، معاون نخست‌وزیر این کشور در بخش آموزش را اعدام کرد و دو تن از مقامات عالیرتبه دیگر را توبیخ کرد.
 
سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که دولت اعدام کیم یونگ جین، یک مقام وزارت آموزش پرورش را تایید کرده اما از ارائه جزئیات بیشتر در این باره امتناع کرد.
 
سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی در جلسه توجیهی خود اعلام کرد که کیم یونگ چومل به عنوان رئیس دپارتمان جبهه متحد کره شمالی مسئول رسیدگی به امور روابط میان دو کره بوده و مسئول اجرای "اقدامات انقلابی" بوده است.
 
یک مقام کره جنوبی در گفتگو با رویترز علت اعدام وی را رفتار مغرورانه وی اعلام کرد. کیم یونگ جین در سال 2012 به عنوان معاون نخست‌وزیر کره شمالی مشغول به کار شد. پیش از این پست وی به عنوان وزیر آموزش این کشور فعالیت می‌کرد.
 
پیش از این نیز روزنامه "جونگ انگ ایلبو" چاپ سئول گزارش داده بود کره شمالی اوایل آگوست 2 مقام رسمی این کشور را در ملاء عام اعدام کرده است. این 2 نفر به جرم نافرمانی از دستورات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعدام شده‌اند.
 
کیم جونگ اون در سال 2011 میلادی پس از مرگ کیم جونگ ایل به قدرت رسیده است. مقام‌های کره جنوبی بر این باورند که رهبر جوان کره شمالی برای تثبیت پایه‌های قدرتش، تعداد زیادی از مقام‌های رسمی این کشور را اعدام کرده است.
 
این روزنامه کره جنوبی به نقل از منابع آگاه نوشته است که "هوانگ مین" وزیر سابق کشاورزی و "ری یونگ جین" از مقام‌های ارشد وزارت آموزش کره شمالی اعدام شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها