أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۵۹۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
با نزديك شدن به ماه مهر افراد زيادي براي كار خير پيش قدم مي‌شوند.«كمپين سررسيدهاي باطله» يكي از همين كارهاي خير است. كمپيني كه به تازگي در فضاي مجازي كليد خورده و تا ۲۵ شهريور ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مجله مهر، گاهي تغييرات و اتفاقات بزرگ از چيزهاي ريز يا پيش‌پاافتاده‌اي شروع مي‌شود كه حتي خودمان هم فكرش را نمي‌كنيم. چيزهايي كه گاهي انقدر جلوي چشممان هستند كه ديگر به چشم نمي‌آيند و عادتمان داده‌اند  كه به ريزه كاري‌هاي اطرافمان هميشه با يك ديد ثابت نگاه كنيم. اما در كنار همه اين روزمرگي‌ها ، هستند آدم‌هايي كه متفاوت نگاه كردن را خوب بلد هستند و مي‌دانند كه مي‌شود حتي با كوچكترين  وسايل روزمره در پيرامونشان اتفاقاتي با دامنه‌اي وسيع خلق كرد. «محمد امام‌زاده» و دوستانش از همين آدم‌ها هستند. آنها اين روزها با جمع‌آوري سر رسيدهاي دست نخورده براي بچه‌هاي محروم  و بي‌بضاعت براي نيازمندان يك «حال خوب» ساخته‌اند. كافي است شما هم سري به قفسه‌هاي دور و برتان بيندازيد و با سررسيدهاي باطله عضوي از اين كمپين بزرگ باشيد.

يك سررسيد،يك پست، يك كمپين

«محمد امام‌زاده»شايد آغازگر كمپين جمع‌آوري سررسيدهاي باطله باشد. او حالا خوشحال است از اينكه بعد از او گروه‌هاي ديگر، با اسم‌هايي متفاوت ،كمپيني با همين موضوع به راه انداخته‌اند و در پي جمع‌آوري سر رسيدهاي باطله هستند. «همه‌چيز از زماني شروع شد كه با رفتن يكي از بچه‌ها از شركت، من سر ميزش نشستم و ديدم كه توي كمدش يك تعداد زيادي از اين سر رسيدهاي دست‌نخورده وجود دارد بعد يك لحظه به اين فكر افتادم كه خب اين سررسيدها مي‌تواند به درد بچه‌هاي نيازمند و محروم كه با كمبود دفتر روبه‌رو هستند، بخورد.» اين چيزي است كه «محمد امام‌زاده» آن را به عنوان جرقه اين ايده معرفي مي‌كند براي همين تصميم مي‌گيرد كه آن را در قالب يك پست در توييتر با مردم در ميان بگذارد، همين اتفاق هم باعث مي‌شود تا واكنش‌هاي مثبت زيادي را از اين طريق دريافت كند و در نهايت همه اين ها  به راه‌اندازي كمپيني ختم شود به نام«كمپين سررسيدهاي باطله».

علاوه بر سررسيد از كمك‌هاي ديگر هم استقبال مي‌كنيم

يكي از نكات جالب توجه براي اين كمپين اين است كه آنها با يك تير دو نشان مي‌زنند و علاوه بر جمع‌آوري سررسيد، از كمك‌هاي ديگري مثل لوازم‌التحرير و اسباب‌بازي هم استقبال مي‌كنند. طبق صحبت‌هاي«محمد امام‌زاده»ميزان كمك‌هاي جانبي‌اي كه به اين كمپين فرستاده مي‌شود چيزي از سر رسيدهاي ارسالي كم ندارند و حتي تعدادشان از خود سررسيدها هم بيشتر است«خدا را شكر تا الان استقبال مردم خيلي خوب بوده و حتي كمك‌هايي كه در كنار سررسيدها براي ما فرستاده مي‌شود  تعدادشان بيشتر است. مثلاً امروز يك خانم با ما تماس گرفت و گفت كه مي‌خواهد پَك كامل لوازم‌التحرير را براي تحصيل ۱۰۰نفر فراهم كند.»

براي دريافت كمك‌ها يك مكان ثابت داريم

يكي از ويژگي‌هاي كمپين‌هايي از اين دست، اين است كه بعد از يك مدّت افراد تصميم مي‌گيرند با در نظر گرفتن يك روز در بخشي از شهر و در يك زمان مشخص، آدم‌ها را براي دريافت كمك‌هايشان جمع كنند اما در اين كمپين خبري از اين گردهمايي‌هاي محلّي نيست« راستش در نظر گرفتن بخشي از شهر، نياز به پيگيري براي گرفتن مجوز دارد و انجام همين كار به خودي خود زمان زيادي را مي‌طلبد. براي همين ما هم  تصميم گرفتيم يك جاي ثابت را در نظر بگيريم تا مردم كمك‌هايشان را برايمان بفرستند و ما هم همان‌جا كمك‌ها را تفكيك كنيم و آن را براي افراد نيازمند بفرستيم.»

بچه‌ها با اين كار اعتماد به نفس مي‌گيرند

وقتي از  چگونگي رسيدن اين كمك‌ها به افراد نيازمند مي‌پرسيم «محمد امام‌زاده»برايمان از همكاري با خيريه‌اي در كرج صحبت مي‌كند«ما اوايل كمك‌هايمان را براي خيريه‌اي در كرج مي‌فرستاديم، آنها آدم‌هاي نيازمند را مي‌شناختند و كمك‌ها را به دستشان مي‌رساندند اما بعد از اينكه حجم كمك‌هايمان در آنجا اشباع شد، آدم‌هايي را پيدا كرديم كه آنها در بخش‌هاي مختلفي مثل شمال كشور در رفت‌وآمد بودند و مناطق محروم را شناسايي مي‌كردند به دنبال همين موضوع ما هم تصميم گرفتيم تا بخشي از اين كمك‌ها را به شهرهاي ديگر در كشور هم بفرستيم تا جايي كه در حال حاضر يكي از برنامه‌هاي بعدي ما اين است كه خودمان هم در اين مناطق حاضر باشيم. چون وقتي اين بچه‌ها مي‌بينند آدم‌هايي هستند كه در شهري ديگر مثل تهران به فكرشان هستند و حتي به خاطرشان تا اينجا هم آمده‌اند خوشحال مي‌شوند و اعتماد به نفسشان بيشتر مي‌شود.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها