أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۵۹۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
مدال‌آور المپيكي كشورمان در مورد اتفاقات مختلفي كه در المپيك ريو براي او رخ داده بود صحبت كرد.

به گزارش پایگاه 598، ميزان نوشت: كشتي فرنگي كشورمان در المپيك ريو صاحب 2 مدال برنز شد كه اين 2مدال توسط سعيد عبدولي و قاسم رضايي كسب شد. عبدولي كه در المپيك لندن با ناداوري از دور رقابت‌ها كنار رفت در ريو هم با مشكل داوري روبرو شد تا جايي كه كشتي اول خود را به دليل همين مسئله واگذار كرد اما در مسابقه‌هاي بعدي توانست حريفانش را شكست دهد تا به مدال برنز برسد و دستش از مدال كوتاه نماند.

سعيد عبدولي درباره اتفاقات و حاشيه‌هاي مختلفي كه در طول چند وقت اخير براي او رخ داده مصاحبه‌اي انجام داده كه در ادامه آن را مي‌خوانيد:

المپيك ريو دومين تجربه‌ تو در المپيك بود. از عملكردت در ريو راضي هستي؟

المپيك بزرگترين ميدان ورزشي جهان است و كساني كه در آن حضور پيدا مي‌كنند در رشته‌هاي خود بهترين هستند و اگر كوچكترين اشتباهي انجام دهند از دور رقابت‌ها كنار مي‌روند. من پيش از المپيك تلاش كردم خودم را به مرز آمادگي برسانم اما تنها در 5 ماه پاياني بود كه تمرينات منظمي داشتم و با يك آمادگي نسبي راهي المپيك شدم.

چرا تنها 5 ماه تمرين منظم داشتي؟

من قصد داشتم كشتي را براي هميشه كنار بگذارم چون به قدري در اين ورزش حق‌كشي ديده‌ام كه هيچ روحيه‌اي براي كشتي گرفتن نداشتم. يك ورزشكار براي موفقيت در المپيك بايد بتواند فعل خواستن را صرف كند اما نمي‌توانستم اين كار را انجام دهم به طوري كه من را به زور و با اصرار به اردوي تيم ملي مي‌فرستادند. حتي آقاي بنا هم از روحيه پايين من كلافه شده بود و من را براي مدتي از اردوي تيم ملي كنار گذاشت.

اما با اين وجود توانستي در ريو به مدال برنز دست پيدا كني.

شرايط بدني من به گونه‌اي است كه اگر تمرين منظمي هم نداشته باشم به راحتي مي‌توانم كشتي بگيرم و در ريو مشكل بدني نداشتم، اگر ناداوري صورت نمي‌گرفت به مدال طلا هم مي‌رسيدم. با اين وجود خوشحالم كه اولين فرنگي‌كاري هستم كه در وزن 75 كيلوگرم سهميه  و مدال المپيك را كسب كردم.

برخي از ورزشكاراني كه در ريو نتوانستند نتيجه خوبي كسب كنند ناداوري را عامل اصلي نتيجه ‌نگرفتنشان عنوان كردند، آيا واقعا در مبارزه‌اي كه مقابل كشتي‌گير دانماركي داشتي ناداوري صورت گرفت؟

من هم قبول دارم بعضي از ورزشكاران شكستشان را گردن داور انداختند اما در كشتي من واقعا ناداوري صورت گرفت. كشتي‌گير دانماركي هيچ كاري در مقابل من انجام نداد و من سوار كشتي بودم. متاسفانه داوران به خاطر پول و اعمال نفوذ روس‌ها باعث شدند من شكست بخورم.

مسابقه كشتي تو مقابل كشتي‌گير دانماركي با يك حاشيه بزرگ همراه بود، تمايل داري درباره اين حاشيه صحبت كني؟

من در اوج عصبانيت حرفي را به زبان آوردم كه نبايد اين كار را مي‌كردم اما يك نفر كه متاسفانه ايراني هم بود از آن صحنه فيلم گرفت و آن را منتشر هم كرد كه خدا از او نگذرد. من كسي را كه اين فيلم را منتشر كرد حلال نمي‌كنم و او را نمي‌بخشم. بارها در مسابقات كشتي اتفاقات بدتري رخ مي دهد اما كسي آنها را نمي‌بيند. اميدوارم از اين اتفاقات ديگر رخ ندهد.

قصد داري باز هم كشتي بگيري؟

اگر در ريو مدال نمي‌گرفتم از كشتي خداحافظي مي‌كردم اما با مدال برنزي كه در المپيك ريو كسب كردم مي‌خواهم در المپيك 2020 كشتي بگيرم تا مدال برنزم را به طلا تبديل كنم. اما اگر در ريو مدال نمي‌رگفتم كشتي را براي هميشه كنار مي‌گذاشتم.

يكي از فرنگي‌كاراني كه انتظار مي‌رفت بتواند در المپيك ريو به مدال دست پيدا كند حميد سوريان بود اما ناباورانه حذف شد. درباره حذف سوريان چه نظري داري؟

با توجه به اينكه سوريان كشتي‌گير بزرگي است و افتخارات زيادي براي كشتي فرنگي كسب كرده انتظارات از او به حق بود اما در كشتي فرنگي اتفاقات پيش‌بيني نشده اي رخ مي‌دهد و متاسفانه اين اتفاقات براي سوريان رخ داد.

اطلاعي از خداحافظي‌ سوريان از كشتي داري؟

تا جايي كه من اطلاع دارم سوريان تا الان از كشتي فرنگي خداحافظي نكرده و شايد هم بخواهد به كشتي‌ گرفتن ادامه بدهد.

با وجود اينكه كشتي فرنگي 2 مدال برنز كسب كرد انتقادات زيادي نسبت به بنا صورت گرفت. به نظر تو اين انتقادات به حق بود؟

رسم بدي  كه ميان ما وجود دارد اين است كه زماني كه نتيجه خوبي  كسب نمي‌كني تنهايت مي‌گذارند. بنا براي كشتي فرنگي ايران خيلي زحمت كشيده و نبايد در حق او نامهرباني صورت بگيرد.

تو در 2 المپيك شركت كردي، سطح كدام يك از اين المپيك‌ها در رشته كشتي فرنگي بالاتر بود؟

در هر 2 المپيك سطح مسابقات كشتي فرنگي بسيار بالا بود اما نكته‌اي كه باعث تعجبم شد اين بود كه ريو شهر بسيار بدي بود. اين شهر هيچ امكاناتي نداشت و تنها چيزي كه در آن زياد وجود داشت زورگيرهاي برزيلي بود. من در بازي‌هاي آسيايي گوانگژو، اينچئون و المپيك لندن حضور داشتم . اما ريو تجربه متفاوتي بود و به لحاظ امكانات در سطح بسيار پايييني قرار داشت.

وقتي از المپيك ريو برگشتي عنوان كردي به عنوان مدافع حرم راهي سوريه مي‌شوي تا با داعشي‌ها بجنگي، هنوز هم سر حرفت هستي؟

هنوز هم دوست دارم به سوريه بروم و داعشي‌ها را نابود كنم. منتظرم مسئولان اعلام كنند و هر زمان كه اين كار انجام شد راهي سوريه مي‌شوم.

و صحبت پاياني.

از شما و همه مردم ايران كه براي من دعا كردند تشكر مي‌كنم. اميدوارم توانسته باشم لطف آنها را با اين مدال برنز جبران كرده باشم. ضمن اينكه از آقايان حسنوند، لطفي نسب و كريم پور هم سپاسگزاري مي‌كنم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها