کد خبر: ۳۹۱۶۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
حاج احمد از قهرمانان بوكس كشور بود اما به رغم توانايي رزمي اش، روحيه اي خاكي و داش مشتي داشت. روي گشاده حاج احمد در برخورد با نيروها و دوستانش، هيچ وقت از ياد ما نمي رود.
به گزارش پایگاه 598، جانباز فيروز احمدي از همرزمان شهيد حاج احمد غلامي كه به تازگي در نبرد با تكفيري ها و در حلب سوريه به شهادت رسيده است، در گفتگويي با خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، گفت: حاج احمد از قهرمانان بوكس كشور بود اما به رغم توانايي رزمي اش، روحيه اي خاكي و داش مشتي داشت. روي گشاده حاج احمد در برخورد با نيروها و دوستانش، هيچ وقت از ياد ما نمي رود.

احمدي با اشاره به رشادت هاي حاج احمد غلامي در دوران جنگ گفت: بعد از جريانات شهيد رستگار در تيپ 10 سيدالشهدا عليه السلام، حاج احمد نيز از تيپ جدا شد و پس از مدتي، فرماندهي تيپ مستقل 110 خاتم كه براي بروجرد بود را برعهده گرفت. اين تيپ ابتدا، پس از عمليات كربلاي يك و آزادسازي مهران؛ پدافند ارتفاعات قلاويزان را بر عهده گرفت و پس از آن در عمليات كربلاي 5 به عنوان تيپ خط شكن در اين عمليات حاضر شد.

احمدي از ديدبان هاي تيپ 110 خاتم در ادامه افزود: متاسفانه تيپ 110 خاتم پس از جنگ دوباره به بروجرد تحويل شد و ما ديگر در عقبه، مقري براي فعاليت نداشتيم. حاج احمد غلامي هم به روند معمولي زندگي و خدمت در نيروي زميني سپاه برگشت.

فيروز احمدي كه خود نيز پس از جنگ به پشت تنور نانوايي پدرش برگشت، با اشاره به خلوص حاج احمد غلامي گفت: اخيرا باغ موزه دفاع مقدس در حال ثبت و ضبط خاطرات حاج احمد بود و اين خاطرات تا زمان شكل گيري تيپ 110 خاتم پيش رفته بود كه متاسفانه ناتمام ماند.

سردار غلامي پس از جنگ در آژانس تاكسي مشغول بود 
فيروز احمدي نفر سوم و شهيد غلامي نفر ششم از راست
 
همرزم شهيد حاج احمد غلامي به حضور مؤثر شهيد غلامي در عراق و نقش او در سازماندهي عمليات براي آزادسازي پادگان اشرف (مقر سازمان مجاهدين) اشاره كرد و گفت: چند ماه پيش كه موضوع علاقه خودم براي حضور در سوريه را با ايشان مطرح كردم، موافق اين كار نبود و تاكيد داشت كه ما بايد، تجاربمان را در اختيار نسل بعدي قرار بدهيم. ايشان مدتي قبل به سوريه رفته بود كه به آرزوي ديرينه خودش دست پيدا كرد و به دوستان شهيدش رسيد.

گفتني است حاج احمد غلامي كه 65 سال داشت، از بنيانگزاران تيپ 10 سيد الشهدا عليه السلام بود كه به تازگي در نبرد با تكفيري ها در حومه حلب به شهادت رسيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها