أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۶۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
كارگردان برگزيده جشنواره عمار گفت: فيلم ايستاده در غبار از لحاظ تصويري و جلوه‌هاي ويژه آن، مخاطب را جذب مي‌كرد و صداگذاري عالي اين فيلم نقطه قوتي بود كه صداي احمد متوسليان در آن به كار برده شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسين خداپرست اظهار كرد: ساختار فيلم ايستاده در غبار به شكلي بود كه مخاطب را در انتظار مي‌گذاشت گويي كه فيلم پلان شروع را آغاز كرده است.

وي بيان كرد: ساختار مستندگونه فيلم ايستاده در غبار موجب كسل شدن فيلم بود چراكه فيلم به كندي پيش مي‌رفت.

كارگردان برگزيده جشنواره عمار ادامه داد: البته ابعاد جذابي از زندگي احمد متوسليان در اين فيلم به خوبي به تصوير كشيده شده بود منتهي اگر به جاي فيلم مستند گونه فيلمي از زندگي اين شخصيت بزرگ ساخته مي شد نتيجه كار به مراتب بهتر و نتيجه كار جذاب‌تر بود.

خداپرست مطرح كرد: فيلم ايستاده در غبار از لحاظ تصويري و جلوه‌هاي ويژه آن مخاطب را جذب مي‌كرد و صداگذاري عالي اين فيلم نقطه قوتي بود كه صداي احمد متوسليان در آن به كار برده شده است.

وي مطرح كرد: صداگذاري واقعي احمد متوسليان در فيلم ايستاده در غبار موجب مي‌شود كه درك استنادي فيلم را بالا ببرد؛ اگر اين فيلم را با فيلم روزهاي زمستان قياس كنيم متوجه افت كاري كارگردان در اين فيلم مي‌شويم.

كارگردان برگزيده جشنواره عمار متذكر شد: فيلم روزهاي زمستان كاري كاملاً مستند بود كه در خصوص زندگينامه شهيد باقري ساخته شده بود.

خداپرست بيان كرد: در فيلم روزهاي زمستان تصاوير بازسازي شده در آن به كار گرفته شده و ساخت اين فيلم متفاوت‌تر از ايستاده در غبار بود؛ اين در حالي است كه هر دو فيلم محصول و نتيجه كار يك كارگردان بود.

وي يادآور شد: در فيلم ايستاده در غبار اگر به جزئيات و اجزاي ساخته شده يك فيلم همچون صدابرداري، تصوير، شخصيت‌پردازي و همچنين بازيگرداني آن توجه شود هر كدام شاخصه‌هاي يك فيلم خوب را دارد ولي مجموعه اين اجزا نتوانسته يك چهره زيبا از يك فيلم خوب را بسازد.

كارگردان برگزيده جشنواره عمار تصريح كرد: يكي از دلايلي كه موجب افت ساختاري فيلم ايستاده در غبار به حساب مي‌آيد اين است كه با توجه به محتواي فيلم استفاده از شيوه داكيودرام شيوه جذابي براي ساخته شدن اين فيلم نبوده است.

خداپرست عنوان كرد: نقطه ضعف فيلم ايستاده در غبار در ژانر اين فيلم است كه مناسب انتخاب نشده بود و قالب بيان و فرمي كه كارگردان در آن سعي داشته تا منظور و حرف خود را بيان كند در قالب اين محتوا و سبك فيلم مناسب نبود.

وي افزود: سبك داكيودرام در بسياري از كشورها و در ساخت بسياري از فيلم‌ها با شيوه‌هاي متفاوت استفاده مي‌شود.

كارگردان برگزيده جشنواره عمار اضافه كرد: شيوه و سبك داكيودرام بيشتر براي بازسازي روايت داستان‌هاي واقعي به كار مي‌رود؛ داكيودرام اتفاقات را به صورت داستاني بازسازي مي‌كند.

خداپرست تشريح كرد: در سبك داكيودرام اگر مراقب نباشيم ممكن است همچون فيلم ايستاده در غبار كه انتظار مي‌رفت يك اثر جذاب و مستند توليد شود يك فيلم كسل و خسته‌كننده نتيجه كار كارگردان مي‌شود.

وي ادامه داد: مخاطب در فيلم روزهاي زمستان با شخصيت‌هاي حقيقي فيلم همچون محسن رضايي و ولايتي كه در مستند اين فيلم و به عنوان فرد شاهدي كه در دل اتفاقات گذشته بوده‌اند، سر و كار دارد.

كارگردان برگزيده جشنواره عمار با اشاره به شخصيت‌هاي حقيقي فيلم ايستاده در غبار عنوان كرد: در اين فيلم كارگردان اين مسئله را رعايت نكرده و در آن شخصيت‌هايي را ساخته كه اين شخصيت‌ها به عنوان بازيگران فيلم ايفاي نقش مي‌كنند و اين مسئله موجب ضعف فيلم شده و بيننده را منتظر شروع فيلم مي‌گذارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها