کد خبر: ۳۹۱۶۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
در حالي معاون وزير راه و شهرسازي اخيراً اين سؤال را مطرح كرده "آيا به مسكن مهر بي‌توجهي شده است؟" كه طي سه سال اخير وزارت راه و شهرسازي نتوانسته به تعهدات خود در اين طرح عمل كند و معضل پروژه‌هاي مشكل‌دار را حل كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، معاون وزير راه و شهرسازي در پنجمين روز هفته دولت با حضور در پرديس 1134 واحد مسكن مهر اين شهر را افتتاح كرد آن‌هم در غياب وزير راه و شهرسازي. محسن نريمان در حاشيه اين مراسم با بيان اين‌كه مسكن مهر شهرهاي جديد ايران به‌جز پرديس تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد، گفت: حدود 100 هزار مسكن مهر در شهر پرديس در حال ساخت است كه در اين واحدها حدود 400 هزار نفر اسكان خواهند يافت و برنامه ما اين است كه به‌صورت ماهانه افتتاح مسكن مهر را در شهرهاي جديد داشته باشيم.

وي در خصوص عدم حضور وزير راه و شهرسازي در مراسم افتتاح واحدهاي مسكن مهر افزود: آقاي آخوندي به‌مناسبت هفته دولت امروز مهمان داشت ضمن آن‌كه امروز جلسه هيئت دولت را نيز داريم كه وزير راه و شهرسازي بايد در آن حضور يابد.

معاون وزير راه و شهرسازي يك روز بعد يعني در هفتمين روز هفته دولت به جنوب‌غربي پايتخت رفت تا تعدادي از واحدهاي مسكن مهر پرند را افتتاح كند. نريمان در حاشيه افتتاح 8390 واحد مسكن مهر اين شهر اظهار كرد:‌  ساخت مدرسه، بيمارستان و ساير خدمات روبنايي به‌عهده وزارت راه و شهرسازي نبوده است، اما خود را در مقابل مردم مسئول مي‌دانيم و در كنار وزارتخانه‌ها و ارگانهاي مرتبط قرار گرفتيم و با تعامل و همكاري به مردم خدمات را ارائه كرديم به‌نحوي كه در شهر جديد پرند با ساخت 21 مدرسه در ظرف كمتر از 18 ماه از نياز مردم در اين شهر در خصوص مدارس پيشي گرفتيم.

وي با تأكيد بر بحث هويت‌بخشي در همه شهرهاي جديد، گفت: نياز به ايجاد مجموعه‌هاي فرهنگي، آموزشي و مذهبي بسيار محسوس است كه بهترين حالت براي پيشبرد اين هدف مشاركت با بخش خصوصي خواهد بود.

وي با اشاره به تعداد واحدهاي افتتاح شده مسكن مهر در دولت تدبير و اميد اين سؤال را مطرح كرد "كه آيا به مسكن مهر بي‌توجهي شده است؟".

به گزارش تسنيم، بي‌شك تنها متقاضيان مسكن مهر هستند كه صلاحيت پاسخ به اين پرسش را دارند نه مسئولان و مديراني كه مخاطب معاون وزير راه و شهرسازي بودند. متأسفانه اكثر مسئولان دولت يازدهم نمي‌خواهند با مردم به‌صورت مستقيم مواجهه‌اي داشته باشند؛ هنوز وزير راه و شهرسازي نمي‌خواهد با متقاضيان مسكن مهر روبه‌رو شود كه شايد مهم‌ترين دليل آن عدم پايبندي به تعهدات و انتقادات بي‌سابقه از طرح مسكن مهر باشد.

اين‌كه هنوز وزارت راه و شهرسازي به‌عنوان مثال نتوانسته مشكل پروژه‌هاي هسا را در طرح مسكن مهر سراسر كشور برطرف كند، اما در عين حال مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد از مديران زيردست خود سؤال چند سطر بالا را مي‌پرسد جاي تعجب دارد.

نريمان زمستان 92 در اولين نشست خبري خود در خصوص زمزمه‌هاي افزايش قيمت مسكن مهر با قاطعيت تمام اعلام كرد: «انبوه‌سازان به‌دليل اينكه آدم‌هاي آگاهي هستند حتي افراد ديگر از آنها الگو مي‌گيرند با چشم باز قراردادها را خواندند و آن را امضا كردند و متعهد هستند كه اين قراردادها را اجرا كنند. مدت زيادي از امضاي اين قراردادها نمي‌گذرد، اين قراردادها سال گذشته امضا شد در زماني كه دلار به 4 هزار تومان تنه زده بود، بنابراين آنها نمي‌توانند بگويند با تورم آن‌چناني روبه‌رو هستيم چرا كه مي‌دانستند با تورم‌هايي مواجه خواهند شد. در يك نگاه اصولي و مقرراتي پيمانكاران متعهدند به اين قراردادها پايبند بوده و بايد پاسخگو باشند، طبق قانون نيز با آنها برخورد خواهد شد. بعضي از قراردادها مقداري براي پيمانكاران سربه‌سر است كه حاشيه سود كمي را نسبت به ساير قراردادها نصيب پيمانكاران مي‌كند اما با اين حال پيمانكاران پذيرفتند با حاشيه سود كمتر چراغ شركت‌هايشان روشن بماند.

اين در حالي بود كه كمتر از دو هفته بعد وزارت راه و شهرسازي دستورالعمل افزايش قيمت مسكن مهر را براي اجرا ابلاغ كرد!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
سلام ببخشید امکاناتی که داده اید چه بوده اسانسور ندارد چهر طبقه با بار و خرید پیاده باید بریم بالا نه کابینت دارد نه سرامیک دارد نه کولر دارد نه پکیج دارد رنگ هم نشده بعد وسیله رفت و انمد تاکسی انهم نیست مغازه نیست مرکز تفریح نیست چی هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها