أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۸۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت با شرایطی مواجه شده که وعده‌هایش در برجام محقق نشده و برای اینکه نشان دهد گشایش حاصل شده است می‌خواهد مورد به مورد از آمریکا اجازه بگیرد و آن را با عملیات روانی به عنوان گشایش جا‌ بیندازد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به تاکید ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای گرفتن نامه آرامش‌بخش از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تعامل بانک‌های خارجی با ایران اظهار داشت: همانطور که بارها شنیده‌ایم آقایان دولت تدبیر و امید مدعی بودند که محیط امنیتی شده و اگر ما محیط را غیر امنیتی کرده و نگرانی‌های دنیا را برطرف کنیم باب تعامل با کشورها باز می‌شود و شرایط عبور از تحریم شکل می‌گیرد.

سراج در همین زمینه با اشاره به توقف فعالیت هسته‌ای کشورمان در برخی‌زمینه‌ها و عقب‌گشت ایران و همچنین واگذاری به حریف تصریح کرد: ما شاهد هستیم که طرف مقابل علی‌رغم وعده‌های روحانی و ظریف، تحریم‌ها را به یکباره لغو نکرده است و دلیل آن نیز این است که این دولت به آمریکا اعتماد کرد و تضمین‌های لازم را نگرفت و برسرش نیز کلاه رفت.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: دولت با شرایطی مواجه شده که وعده‌هایش در برجام محقق نشده و از این رو برای اینکه نشان دهد گشایش حاصل شده می‌خواهند مورد به مورد از آمریکا اجازه بگیرند و آن را با عملیات روانی به عنوان گشایش جا بیندازند.

وی تاکید کرد: نامه آرامش‌بخش به آمریکا نوعی عزت‌فروشی است و اگر هم به آن پاسخ بدهند نوعی صدقه گرفتن از آمریکاست.

سراج یادآور شد: نامه آرامش‌بخش هیچ فایده‌ای نخواهد داشت چراکه نظام تحریم‌ها یک نظام در هم تنیده است و کشورها نمی‌توانند با وجود تحریم‌های در هم تنیده درباره ایران به این نامه‌ها توجه کنند، از این رو می‌توان نامه آرامش‌بخش را یک ژست ایجاد گشایش بدون هیچ دستاورد خاصی دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
حضرات که می گویند برجام خودش عزت آورده فردا پس فردا در جواب میگن ، این به اون در
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها