أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۸۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
یادداشت میهمان؛
بهزاد مهرکش
این روزها و در لابه لای اختلافات حزبی، جریان های مختلف سیاسی در حال رو کردن اسناد نجومی علیه یکدیگر هستند؛ این نتیجه خوبی است که از نیت غیر خالصانه‌ای  (نه در همه موارد) در حال رقم خوردن است.

این موضوع به لطف رسانه های متعدد امروزی خصوصا با وجود شبکه های مختلف اجتماعی با سرعت بی نظیری در افکار عمومی منتشر می شود.

در جدیدترین نمونه این موارد، ماجرای واگذاری زمینی به همسر وزیر فعلی صنعت در دهه 70 مطرح شده است.

داشتم به این مساله فکر می کردم که فارغ از صحت و سقم این نمونه مصداقی که در فوق اشاره شد اگر این جنس رسانه های مدرن و شبکه های اجتماعی که در کسری از زمان اخبار را تا لایه های مختلف مردم منتشر می کنند در دهه 70 نیز وجود داشت شاهد چه میزان از  این جنس اخبار نجومی بودیم؟!

همان زمان که  رسانه های رسمی نیز در تنگنای انتشار اخبار بودند و مخالفت با رئیس دولت وقت در حد مخالفت با پیامبر قلمداد می شد! یا در دوره بعد آن که فضاحتی مثل کرسنت رقم خورد و تا امروز منافع ملی کشورمان را درگیر خود کرده است.

پ.ن 1: در توضیح بند اول و دوم لازم است بگویم که ضربه به اعتماد عمومی نیز  از نتایج بد این سند رو کردن هاست اما آیا می توان به این بهانه، موضوع نجومی ها را بایکوت کرد؟ به نظر می رسد اگر دست نجومی ها رو شود و با آنها برخورد جدی صورت گیرد،  اعتماد افکار عمومی بیش از گذشته جلب خواهد شد.

پ.ن 2: قرار نگرفتن در بازی شایعه پراکنی در لا به لای اخبار صحیح راجع نجومی ها نیز از دیگر موضوعات مهمی است که لازم است به آن توجه کرد؛ فرقی نمی کند که آن خبر دروغ به دوست ما مربوط شود یا دشمن ما؛ مبارزه با شایعه همانقدر مهم است که مبارزه با نجومی ها
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها