أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۹۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
پس از تهدید رئیس‌جمهور از سوی دو تن از سران فتنه‌ (خاتمی و موسوی خوئینی‌ها) نوبت به محمدرضا عارف رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، پس از تهدید رئیس‌جمهور از سوی دو تن از سران فتنه‌ (خاتمی و موسوی خوئینی‌ها) نوبت به محمدرضا عارف رسید.
 
محمدرضا عارف که از انتخابات سال 92 به خاطر مجبور شدن به انصراف دلخوری‌های جدی دارد، در انتخابات ریاست مجلس دهم مسئله‌دارتر شد چرا که بنا بر گفته برخی اصلاح‌طلبان، چند وزیر روحانی از ریاست لاریجانی حمایت کردند و سرلیست «امید» را جا گذاشتند. عارف پس از آن از حضور در مهمانی افطار رئیس‌جمهور امتناع کرد و اخیرا هم در جمع انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به انتقاد علنی از دولت روحانی پرداخت که نوعی اعمال فشار به نیابت از اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود. عارف اخیرا هم گفته بود اصلاح‌طلبان باید در انتخابات 96 نامزد خود را داشته باشند. او البته بهتر از هر کس می‌داند که پدرخوانده‌های اصلاح‌طلبی به وی اجازه نمی‌دهند وارد گود رقابت شود و وزن واقعی اصلاح‌طلبان را معلوم سازد. با این همه پدرخوانده‌ها از ادبیات عارف برای فشار و امتیازگیری بیش از روحانی استفاده می‌کنند.
 
به گزارش آفتاب یزد «عارف در جمع اعضای انجمن اسلامی مدرسین با بیان انتقاداتی نسبت به دولت تدبیر و امید نشان داد که بنا نیست نمایندگان مجلس دهمی همواره با دولت یازدهم به مصالحه و مسامحه بپردازند و همواره در بر پاشنه دوستی همیشگی و نادیده گرفتن سیاست‌های اشتباه دولت نمی‌چرخد. او با بیان اینکه احساس می‌شود در خیلی از دستگاه‌ها شعار تغییر که مردم به آن در اسفند 94  رای دادند درک نشده است، اظهار داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی در هفته‌های اول مجلس بسیار فعال بودند و گله ما این است  چرا آنها در راستای مطالبات مردم فعالیت خود را مدیریت نمی‌کنند. مردم خواهان تغییر در نگرش‌ها هستند. 50 یا 60 درصد مدیران دستگاه‌ها متعلق به دوران گذشته هستند که با دولت همراهی نمی‌کنند.»
 
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه بحث استیضاح برخی وزرا توسط دوستان ما به حق مطرح است، گفت: چرا برخی مدیران که به بهانه وجود مجلس نهم در ابتدای دولت سرکار آمدند، تغییر نکردند؟ چه تلاشی برای تغییر فضای امنیتی دانشگاه‌ها انجام شده است؟

وی اظهار داشت:  ما هیچ‌گاه دنبال سهم‌خواهی نبودیم و توانستیم به آرزوی وحدت دست یابیم.
 
نتیجه انتخابات خرداد 92 متعلق به اصلاحات بود البته ائتلاف 94 برای اصلاحات هزینه داشت و بعضی اقدامات ما سوالاتی را برای جوانان اصلاح‌طلب ایجاد کرد. ما در این ائتلاف برخی چهره‌های حزبی اصلاحات را کنار گذاشتیم.
 
آفتاب یزد همچنین خبر داده که عارف شنبه هفته گذشته ملاقاتی با روحانی داشته و برخی مطالبات را مطرح کرده است.
 
در همین حال روزنامه آرمان‌ که به هاشمی نزدیک است، با اشاره به حملات علنی عارف نوشت: محمدرضا عارف از ریاست شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کناره‌گیری کرد و دیروز گفت: «تا زمانی که شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل نشود، هیچ بحثی درباره ریاست این شورا نخواهیم داشت و تاکنون همچنین بحثی نشده است.» البته فارغ از این کناره‌گیری، دور از انتظار نبود که عارف سکوت خود را بشکند و به انتقاد از دولت بپردازد. این نقدها در حالی است که طیفی معتقد بودند فشار دلواپسان برای دولت روحانی کافی است و نباید نیروهای همسو در فضای علنی به انتقاد از دولت بپردازند و طیف دیگر تاکید داشتند انتقادات علنی موجب تحرک بیشتر دولت می‌شود.
 
آرمان از عارف خواست به شکل علنی بر طبل مخالفت با دولت نکوبد. یادآور می‌شود برخی اصلاح‌طلبان به هنگام اعلام نامزدی عارف در سال 92، او را اصلاح‌طلب بدلی و قلابی خواندند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها