أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۱۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری نیز به دلیل کمبود اعتبار بانکها در پرداخت وام ازدواج به جوانان با تاخیر مواجه باشیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، ناصر صبحی  در گفتگ و گویی تلویزیونی در رابطه با جایگاه ازدواج و خانواده در سیاستهای وزارت ورزش و جوانان گفت: در وزارت ورزش تلاش زیادی کرده ایم که با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی مشکلات جوانان را برطرف کنیم.
 
وی افزود: در حوزه جوانان 20 دستگاه وظیفه پیگیری امور را داشته ووزارت ورزش و جوانان هماهنگ کننده و مطالبه گر از این دستگاه ها است.
 
مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تعریف شرح وظایف برای دستگاه های اجرایی درحوزه جوانان اظهار کرد: قانونگذار وظایف دستگاه های اجرایی در حوزه جوانان را مشخص کرده وما در وزارت ورزش وجوانان نظاره گر عملکرد دستگاه های اجرایی هستیم.
 
صبحی در خصوص مشاوره های ازدواج ارائه شده به جوانان در آستانه ازدواج خاطر نشان کرد: مقرر شده برای تمام جوانان در آستانه ازدواج 16 ساعت کلاس آموزشی برگزار شده و در این مسیر وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کمکهایی را به ما ارائه می کند.
 
وی از برگزاری کلاسهای آموزشی پیش از ازدواج برای 750هزار نفرخبر داد و اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در سال 95، 750هزار نفرشناسایی شده اند که در آستانه ازدواج قرار داشته و قرار است برای این عده کلاسهای آموزشی برگزار شود.
 
مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از همکاری سازمان نظام روانشناسی با وزارت ورزش خبر داد و گفت: با همکاری سازمان نظام روانشناسی موفق شده ایم مراکزی را برای ارائه مشاوره ازدواج در سراسر کشور راه اندازی کنیم.
 
صبحی تاکید کرد: این قول را داده ایم که طی سالهای آتی هر یک از استانهای کشور حداقل دارای دو مرکز تخصصی مشاوره ازدواج باشند و اگر سازمان روانشناسی همکاری بیشتری با ما داشته باشند می توانیم این تعداد به 10 مرکز در هر استان افزایش دهیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که درحال حاضر چه تعداد از استانهای کشور فاقد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج هستند تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر 16 استان کشور فاقد مرکز تخصصی مشاوره ازدواج بوده و از نظر توزیع جغرافیایی شاهد وضعیت عادلانه ای در کشور نیستیم.
 
مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درخصوص مهارتهای ارائه شده به جوانان در آستانه ازدواج خاطر نشان کرد: مهارتهای زناشویی ، حل اختلاف، تحکیم و بنیاد خانواده از جمله مهارتهایی است که در مراکز تخصصی ازدواج به جوانان آموزش داده می شوند.
 
صبحی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج اظهار کرد: با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شد وام ازدواج از 3میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کند وخوشبختانه بسیاری از بانکهای عامل نیز برای پرداخت این وام به جوانان با وزارت ورزش همکاری می کنند.
 
وی از معرفی بانکهای متخلف در زمینه پرداخت وام ازدواج خبر داد و اذعان کرد: وزارت ورزش عملکرد 28 بانک عامل در کشور که در زمینه پرداخت وام ازدواج همکاری می کنند را رصد کرده و اگر بانکی در زمینه پرداخت وام کوتاهی کند اسامی آن بانکها از سوی وزارت ورزش اعلام می شود.
 
مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از تاخیر در پرداخت وام ازدواج به جوانان طی سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار بانکها در سال جاری با مشکل تاخیر در پرداخت وام ازدواج مواجه خواهیم بود و امیدوار هستیم با جلساتی که با مسئولان بانک مرکزی برگزار می کنیم این مشکل به حداقل برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها