أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۲۴۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
نکاتی درخصوص مصاحبه مصباحی مقدم با آرمان امروز:
مصباحی مقدم به وضوح و با ناشی گری بسیار دارد این کد را به هاشمی و روحانی می دهد که «به ما اصولگرایان امتیاز بدهید و در مقابل حمایت ما را داشته باشید.»/ مصباحی مقدم چنان با اعتماد به نفس از انحرافات دولت فعلی عبور می کند که گویی کلیت امت حزب الله کر و کورند و ناکارآمدی و افتضاحات روزافزون دولت را که حتی صدای اصلاح طلبان را هم درآورده نمی بینند!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مصاحبه مصباحی مقدم با آرمان امروز یک نکته کلیدی دارد. آن هم رو شدن صفت «معامله گری» طیفی از اصولگرایان است. مصباحی مقدم به وضوح و با ناشی گری بسیار دارد این کد را به هاشمی و روحانی می دهد که «به ما اصولگرایان امتیاز بدهید و در مقابل حمایت ما را داشته باشید.»

این چنین بده بستانی البته از سوی اصلاح طلبان هرهری مسلک قابل قبول است. اما از سوی یک تشکل اصولگرا قطعا حاصلی جز تهوع طرفداران در پی ندارد. مصباحی مقدم چنان با اعتماد به نفس از انحرافات دولت فعلی عبور می کند که گویی کلیت امت حزب الله کر و کورند و ناکارآمدی و افتضاحات روزافزون دولت را که حتی صدای اصلاح طلبان را هم درآورده نمی بینند!

به راستی اصولگرایی تا کجا باید از واقعیات کف جامعه و آرمان های انقلابی فاصله بگیرد؟ آیا همین که احساس کردید اصلاح طلبان به باج خواهی از دولت افتاده اند فورا باید آب از لب و لوچه تان راه بیفتد و با یک «تنه فنی سیاسی» خودتان را به دولت سرتاپا ضعف و خفت فعلی نزدیک کنید و با این تاکتیک امتیاز بگیرید؟

البته قبول داریم جریان اصولگرایی که بعد از انتخابات مجلس چنان به ضعف اعتماد به نفس دچار شده است که حاضر است به هر ائتلافی با هر فرد و جناحی تن در بدهد تا بلکه به نحوی به فضای سیاسی برگردد. غافل از اینکه بازگشت به قدرت متاثر از مولفه های گوناگونی است و تنها یکی از انها ائتلاف با فلان و بهمان است.

طیف مهمی از اصولگرایی در حال حاضر از بحران «هویت» رنج می برد. چرا که با همین بده بستان های سیاسی -نظیر آنچه در برجام رخ داد- خودش از خودش سلب هویت کرده است. کسی مثل ابوترابی ندانست که اگر یک اصلاح طلب در مجلس نهم از برجام دفاع کند پایه های رای خودش را تحکیم کرده است. اما یک اصولگرا با حمایت از برجام تنها تیشه به ریشه رای خود می زند.

جناب مصباحی مقدم دولتی را که بیش از هر دولتی به تک دوره ای شدن نزدیک است، به معامله دعوت می کند. بسیار خوب. ایشان می تواند این مدل سیاسی جالب را هرجای دیگری اجرا کند و ایرادی هم ندارد. اما نه تحت عنوان جامعه روحانیت یا اصولگرایی. چرا که اکنون عامی ترین افراد هم می دانند که سنخیتی بین رییس جمهور فعلی با این دو وجود ندارد.

اینکه بخواهیم صرفا بر اساس «سوابق و رفاقت های دیرین» و بدون در نظر گرفتن تغییرات فضای سیاسی برای مردم نسخه بپیچیم راه به جایی نخواهد برد و نه هیچکس (نه انها، نه شما و نه ما) فریب این حرکات را نخواهند خورد.

جالب اینجاست که جناب مصباحی مقدم در فراز پایانی مصاحبه کد دیگری هم به دولتی ها ارسال کرده و با مبنا قراردادن یک شایعه مضحک منتسب به دکتر احمدی نژاد می گوید: «از آقاي احمدي‌نژاد تشكر مي‌كنم. به نظر من اينگونه صحبت‌ها «خالي بندي» است!»

فکر می کنم ما هم باید عین این عبارت را برای ایشان که گمان کرده اند هدایت جوانان حزب اللهی را در دست دارند تکرار کنیم: «از آقاي مصباحی مقدم تشكر مي‌كنیم. به نظر ما اينگونه صحبت‌ها «خالي بندي» است!»

* محمد کوره پز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
اینها به دروغ داعیه انقلاب رادارندادم های بادی به هرجا جهت منافع شخصی نفوذ میکند ابشان اشتباهی اصولگراست خالی بندیست
پاسخ
فضل اله
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
۲
۰
باسلام آقای مصباحی مقدم خدا را فراموش نکن حفظ جاه ومقام به چه قیمتی مرگ در کمین است.آیت الله مصباح یزدی خار چشم ضد ولایت فقیه است به کوری چشم دشمنانش .به هوش باش وبگوش.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۲۳:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
برخی آقایان سکولارهایی هستند که عمامه دارند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
ایشان اخر عمری به ذکر وتوبه بپردازند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
برو کوزهات را بپز .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
عطش قدرت یکسری از آقایون را به درک خواهد بردانشاءالله اصولگرا و اعتدالی و اصلاح طلب را نمی شناسد.
پاسخ
کشک
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
محمد جان آخرش خوش تر است. آقایون همه با هم به تفاهم سازنده زسیدند. بزرگترین خطای احمدی نژاد این بود که به تفاهم [بخوانید رشوه] نمی رسید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
مصاحبی مقدم اگه مقبولیت داشت که توخبرگان رای می آورد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها