أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۲۵۹۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
این روزها در اوخر تابستان به سر میبریم و افرادی هستند که با رژیم و ورزش های سخت به نتیجه دلخواه نرسیدند و فکر میکنند آنطور که باید نتوانستند طبق برنامه وزن کم کنند و در نتیجه از دوباره رژیم گرفتن خسته هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دکتر سلام، این روزها در اوخر تابستان به سر میبریم و افرادی هستند که با رژیم و ورزش های سخت به نتیجه دلخواه نرسیدند و فکر میکنند آنطور که باید نتوانستند طبق برنامه وزن کم کنند و در نتیجه از دوباره رژیم گرفتن خسته هستند. آیا شما هم از رژیم غذایی کم‌کالری، کم‌چرب، کم‌کربوهیدرات و هر چیز دیگری که فکرش را می‌کنید خسته شده‌اید؟ اگر جزو این گروه از افراد هستید می‌توانید یک درمان جایگزین برای کاهش وزن را امتحان کنید. در این مقاله سعی داریم تا به 5 مورد از مهم‌ترین درمان‌های جایگزین برای کاهش وزن اشاره‌کنیم. با ما همراه باشید.

1– طب سوزنی:طب سوزنی یک روش التیام‌بخش است که از دوران چین باستان به ارث رسیده است – طب سوزنی بر اساس این آموزه است که کی (qi) یا انرژی در امتداد مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاه (Meridian) در جریان است. نظریه اساسی طب سوزنی این است که انسداد در این جریان انرژی می‌تواند باعث عدم تعادل‌هایی شود که به شکل مشکلات سلامت همچون چاقی عینیت می‌یابند. طب سوزنی به دنبال بازگرداندن تعادل است.

افراد ماهر در طب سوزنی سوزن‌های فلزی نازکی را در نقاط حساس پوست وارد می‌کنند تا بافت‌ها تحریک شوند و انسدادهای به وجود آمده در جریان انرژی باز شوند

طب سوزنی به‌عنوان یک روش درمانی موثر برای بسیاری از بیماری‌ها همچون درد بدن، سردرد، سکته مغزی و حتی اعتیاد شناخته‌شده است، اما در مورد طب سوزنی و کاهش وزن مقالات بسیار کمی چاپ‌شده است. تجزیه‌وتحلیل 7 مقاله چاپ‌شده در مجله Obesity نشان می‌دهد که بعضی از افراد توانسته‌اند با کمک طب سوزنی احساس گرسنگی خود را کاهش دهند و درنتیجه وزن خود را کم کنند؛ اما هیچ‌یک از این تحقیق‌ها از دقت بالایی برخوردار نبودند، به همین دلیل برای نشان دادن تاثیر طب سوزنی در کاهش وزن به تحقیقات بیشتری نیاز است. دکتر دیزی مری، متخصص کاهش وزن و نویسنده چندین کتاب مربوط به کاهش وزن می‌گوید: «می‌دانم که طب سوزنی برای تسکین درد مفید است، اما در مورد تاثیر مثبت طب سوزنی در بهبود رژیم غذایی و درنتیجه کاهش وزن مقالات زیادی ندیده‌ام.»

2– طب فشاری:طب فشاری شبیه به طب سوزنی است، اما در طب فشاری نیازی به سوزن نیست. در طب فشاری نقاط حساس روی بدن به‌وسیله فشار انگشت‌ها تحریک می‌شوند. اکثر تحقیق‌هایی که در مورد طب فشاری انجام‌گرفته است در مورد توانایی این روش درمانی در تسکین درد مزمن است. به‌عبارت‌دیگر، در مورد تاثیر طب فشاری در کاهش وزن تحقیقات اندکی وجود دارد. در مجله Alternative and Complementary Medicine تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن شرکت‌کننده‌هایی که تحت‌درمان طب فشاری قرار گرفتند توانستند پس از 6 ماه در مقایسه با گروه کنترل 13/1 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهند. باوجوداین، برای تایید تاثیر مثبت طب فشاری در کاهش وزن به تحقیقات بیشتری نیاز است.

3– هیپنوتیزم:اصطلاح هیپنوتیزم برگرفته از یک کلمه یونانی است که معنای آن «خوابیدن» است. از هیپنوتیزم برای اهداف پزشکی نیز استفاده می‌شود، مخصوصا اینکه از هیپنوتیزم بالینی به‌عنوان تکنیکی برای آرام کردن ذهن استفاده می‌شود. برخلاف آنچه در فیلم‌ها نشان داده می‌شود برای انجام هیپنوتیزم کامل معمولا به چند جلسه نیاز است. در طول هر جلسه هیپنوتیزم گر بالینی یا متخصص هیپنوتیزم از تکنیک‌هایی همچون خیال‌پردازی هدایت‌شده و تلقین پس از هیپنوتیزم برای تشویق کردن شما به تغییرات مثبت و مفیدی همچون لذت بردن از خوردن غذاهای سالم استفاده می‌کند. خانم جین فریتز پس از یائسگی خود در طول 2 سال 18 کیلوگرم افزایش وزن پیدا کرد. او برای کاهش وزن خود هیپنوتیزم را امتحان کرد. او می‌گوید: «خوشبختانه، من یک شخص بسیار تاثیرپذیر هستم و پس از اولین جلسه هیپنوتیزم متوجه شدم که میل شدید من به قند و شکلات از بین رفته است.» او می‌گوید که پس از هیپنوتیزم توانست در درون خود احساس آرامش و بهورزی کند و توانست رژیم غذایی خود را به‌راحتی تغییر دهد. خانم فریتز توانسته است تاکنون 30 کیلوگرم وزن کم کند. او اضافه می‌کند: «هنوز برای رسیدن به وزن 59 کیلوگرم در حال تلاش هستم و پس از هیپنوتیزم عادت‌های قدیمی خودم را دیگر از سر نگرفتم.»

4– آیورودا:آیورودا یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های پزشکی جهان است که هزاران سال قبل در کشور هند آغاز شد. هدف آیورودا یکپارچه کردن و متعادل ساختن بدن، ذهن و روح است.

آیورودا چگونه انجام می‌شود: طب آیورودا دربرگیرنده یک روش یا یک محصول خاص نیست. بلکه آیورودا یک نگرش کل‌نگرانه است که دربرگیرنده محدوده‌ای از درمان‌ها همچون رژیم‌های غذایی خاص، ماساژ و داروهای گیاهی است که می‌توان متناسب با هر فردی از آنها استفاده کرد.

در مورد تاثیر آیورودا در کاهش وزن نیز تحقیقات بسیار کمی انجام‌گرفته است؛ اما طب آیورودا طرفدارهایی نیز دارد که برای مثال آقای دنیز بارون توانست از طریق طب آیورودا وزن خود را حدود 33/11 کیلوگرم کاهش دهد. او می‌گوید: «آیورودا از طریق رژیم غذایی، سبک زندگی و خود ماساژی تمام سیستم عصبی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.» علاوه‌براین، او می‌گوید: «از شیوه‌های آیورودا می‌توان به نوشیدن آب گرم و آب‌لیمو در حین وعده‌های غذایی، مراقبه، انجام تمرین‌های تنفسی، انجام چند حرکت نرم یوگا و استفاده از داروهای گیاهی اشاره کرد.»

5– مکمل‌های کاهش وزن طبیعی:مکمل‌های کاهش وزن معمولا به قرص‌ها و پودرهایی گفته می‌شود که حاوی یک یا چند ماده غذایی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، داروهای گیاهی، آمینواسیدها و دیگر مواد تشکیل‌دهنده رژیم غذایی شما هستند.

مکمل‌ها یک تجارت چند میلیارد دلاری هستند و صنعت کاهش وزن یک بخش بزرگی از این تجارت است، به‌طوری‌که در بازار امروز مکمل‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارند. مکمل‌های غذایی غیرتجویزی باهدف کاهش گرسنگی و افزایش متابولیسم بدن در بازار ارائه می‌شوند.اخیرا در دانشکده علوم انسانی و بهداشت عمومی دانشگاه دولتی اورگان یک بازبینی انجام‌گرفته است که بر اساس نتایج آن هیچ تحقیقی وجود ندارد که تایید کنید یک محصول خاصی (محصول موثر در سرکوب کردن احساس گرسنگی یا محصول موثر در افزایش متابولیسم) می‌تواند به نحو چشمگیری باعث کاهش وزن شود یا کاهش وزن را حفظ کند. نویسنده‌های این نقد و بررسی می‌گویند که چای سبز، فیبر، مکمل‌های کلسیمی یا محصولات لبنی می‌توانند نقش مثبتی در کاهش وزن ایفا کنند، درحالی‌که مکمل‌هایی که به‌عنوان محرک تلقی می‌شوند می‌توانند تاثیر منفی در کاهش وزن داشته باشند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها