أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۷۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
«از اولياي دم نمي‌خواهم مرا ببخشند؛ چون يك آدم بي‌گناه را كشتم و بايد مجازات شوم.» مرد جوان كه به‌خاطر سوءظن باجناقش را كشته است، وقتي در مقابل قاضي قرار گرفت اين جملات را مطرح كرد و خود را مستحق مجازات دانست.

به گزارش پایگاه 598، جام جم نوشت: تحقيقات جنايي در اين پرونده از عصر دهم بهمن 93 و به دنبال كشف بقاياي جسد مردي در زمين‌هاي زراعي جاده موسوم به «لوله گاز» در جنوب تهران آغاز شد. بررسي نشان مي‌داد، جسد چند روز قبل در آنجا دفن شده و توسط سگ‌هاي ولگرد از خاك بيرون كشيده شده بود.

با توجه به مدارك شناسايي داخل لباس مقتول، هويت مرد 35 ساله به نام عزت‌الله شناسايي شد و پرونده به دستور رئيس دادگاه عمومي و انقلاب فشافويه، براي رسيدگي تخصصي در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت.

تيم بررسي صحنه جرم در محل حادثه چند پوكه پيدا كردند كه از سلاح كلاشينكف شليك شده بود. همچنين معلوم شد مقتول از قسمت‌هاي مختلف بدن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

كارآگاهان به تحقيق از خانواده مقتول پرداختند كه آنها مدعي شدند، باجناق 22 ساله مقتول به نام «رضا» چندي پيش با وي درگير شده و عزت‌الله و اعضاي خانواده‌اش را به كشتن تهديد كرده بود.

همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد چندي پيش از جنايت، رضا به يكي از استان‌هاي غرب كشور رفته و به‌صورت غيرقانوني سلاح كلاشينكف خريده بود.

باتوجه به تحقيقات به‌عمل‌آمده و احتمال وقوع جنايت توسط رضا، كارآگاهان به محل سكونت او در منطقه حسن‌آباد رفتند اما دريافتند اين مرد از محل سكونتش متواري شده است.

به اين ترتيب تحقيقات شبانه‌روزي براي دستگيري مظنون در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و اين مرد ساعت يك بامداد 12 بهمن در منطقه حسن‌آباد بازداشت و به اداره دهم پليس آگاهي تهران منتقل شد.

اعتراف به قتل

متهم درباره نحوه ارتكاب جنايت به كارآگاهان گفت: تصور مي‌كردم مقتول با همسرم ارتباط دارد به خاطر همين سوء‌ظن شب حادثه با مراجعه به خانه عزت‌الله و طرح ادعاي دروغ درخصوص پيداكردن مقداري طلا و جواهرات زيرخاكي، باجناقم را به بيابان‌هاي اطراف حسن‌آباد بردم. سلاح را با طرح و نقشه قبلي براي كشتن رضا در موتورسيكلت پنهان كرده بودم. در يك لحظه با اسلحه و در حالت رگبار چند گلوله به‌سمت رضا شليك كردم و او روي زمين افتاد. پس از كشتن رضا، جسد را زير خاك پنهان كردم و از محل دور شدم.

متهم در ادامه مدعي شد به جنون مبتلاست كه اين ادعاي او در كميسيون سه و پنج نفره پزشكي قانوني رد شد و پزشكان سلامت روان او را تائيد كردند.

محاكمه قاتل

با تائيد سلامت رواني متهم و بازسازي صحنه قتل، پرونده با صدور كيفرخواست به شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. ديروز رضا در دادگاه كيفري و به رياست قاضي حسين اصغرزاده پاي ميز محاكمه قرار گرفت.

متهم كه به خاطر درگيري با چند زنداني و پرخاشگري در بيمارستان روزبه بستري است، ديروز از بيمارستان به دادگاه منتقل شد. در ابتداي اين جلسه اولياي دم مقتول براي رضا تقاضاي قصاص كردند. دختران مقتول اعلام كردند، رضا، پدرمان را بي‌گناه به قتل رساند به همين خاطر راضي به بخشش او نيستيم.

رئيس دادگاه سپس با تفهيم اتهام به رضا از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد جوان با قبول اتهامش گفت: مقتول بي‌گناه بود و من به خاطر سوءظن او را كشتم. يك روز همسرم را تعقيب كردم و متوجه شدم به خانه مقتول رفته است. همين شك باعث شد او را به قتل برسانم. به همين خاطر اسلحه را برداشتم و از او خواستم براي پيدا كردن زير خاكي به بيابان برويم. در آنجا مي‌خواستم او را بترسانم و اعتراف بگيرم. اگر اعتراف مي‌كرد او را مي‌بخشيدم. نمي‌دانستم اسلحه روي حالت رگبار است. انگشتم را روي ماشه فشار دادم و چند گلوله شليك شد. من از اولياي‌دم نمي‌خواهم مرا ببخشند؛ چون مستحق بخشش نيستم. به خاطر كشتن يك فرد بي‌گناه خودم را نمي‌بخشم و مي‌خواهم مجازات شوم.

پس از دفاعيات متهم و وكيل مدافعش قضات دادگاه براي صدور راي وارد شور شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها