‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۷۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال
پنج دیدار هفته پنجم لیگ برتر فوتبال شنبه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه تراکتورسازی تبریز میزبان پرسپولیس است.

به گزارش پایگاه 598، در ادامه هفته پنجم لیگ برتر روز شنبه 5 دیدار برگزار می‌شود. در پایان مسابقات شنبه ممکن است هم در صدر و هم در قعر جدول شاهد تغییراتی باشیم.

نگاهی به این باز‌ی‌ها می‌اندازیم:

پدیده- استقلال خوزستان؛ نبرد دو تیم 5 امتیازی

قهرمان فصل گذشته اکنون در شرایط بدی قرار گرفته و خبرهایی که از این تیم منتشر می‌شود خوشایند نیست. بازیکنان استقلال خوزستان از مشکلات مالی این باشگاه‌ گلایه‌مند هستند البته در حال حاضر این تیم تمرین می‌کند و باید دید در شروع مجدد رقابت‌ها بعد از تعطیلی لیگ، استقلال خوزستان چه شرایطی پیدا کرده است. پدیده هم مثل فصل گذشته است و هر دو تیم 5 امتیازی هستند البته آبی‌های خوزستان بخاطر تفاضل گل‌ بهتر سه پله بالاتر قرار دارد. استقلال خوزستان با 8 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. پدیده هم خط دفاعش زیاد مستحکم نیست و 5 گل خورده دارد. باید در این مسابقه کدام تیم کمتر گل‌ می‌خورد پیروز می‌شود یا شاید هم باید منتظر یک تساوی دیگر باشیم.

صبای قم- ذوب آهن؛ نبرد مربیان پرسپولیسی و استقلالی

تیم صمد مرفاوی هنوز در لیگ برتر بردی کسب نکرده و در این هفته هم باید به مصاف تیم آماده ذوب آهن برود. ذوبی‌ها اگر چه در تعطیلات لیگ برتر یحیی گل‌محمدی را به دلیل بیماری چند روزی در کنار خود نداشتند اما سه بازی تدارکاتی انجام دادند و اکنون هم گل‌محمدی به تیم ذوب آهن بازگشته است. نبرد مربیان استقلالی و پرسپولیسی در این بازی قابل توجه هست صمد مرفاوی برای به دست آوردن اولین بردش تلاش می‌کند و گل‌محمدی هم می‌خواهد دومین برد تیمش را جشن بگیرد.

سپاهان- پیکان؛ پیکان سواری ویسی در نصف جهان

زردپوشان اصفهانی با هدایت عبدالله ویسی 2 برد و 2 باخت در کارنامه‌ دارند و سپاهان در این مسابقه خانگی هم می‌خواهد سه امتیاز را بگیرد. پیکان مجید جلالی هم هنوز بردی نداشته و اگر در این بازی به پیروزی نرسد رکورد جالبی از آقا معلم فوتبال به جای می‌ماند و او در 5 بازی بدون برد خواهد ماند. به نظر می‌رسد مجید جلالی هدف اولش در اصفهان نباختن و گرفتن یک امتیاز باشد. به نظر می‌رسد که اگر بازیکنان سپاهان در شرایط مناسبی باشند ویسی می تواند از پیکان سواری در کنار زاینده‌رود لذت ببرد!

فولاد- سایپا؛ سعداوی استقلال را قعرنشین می‌کند؟

حسین فرکی مجبور است در این مسابقه مقابل تیم سابقش قرار بگیرد او با فولاد قهرمان لیگ ایران هم شد و اکنون به حکم قانون فوتبال باید مقابل فولاد قرار بگیرد. تیمی که در رده آخر جدول است. نعیم سعداوی هنوز نتوانسته با فولاد پیروز شود و در این بازی تلاش می‌کند این رکورد منفی را بشکند اما بعید است فولاد بتواند از پس تیم شاگردان حسین فرکی بربیاید مگر اینکه خالق یک شگفتی در هفته پنجم باشیم و فولاد اولین بردش را کسب کند و از انتهای جدول جدا شود. شاگردان سعداوی در صورت گرفتن یک مساوی هم یک پله در جدول صعود می‌کنند و استقلال را به طور موقت به قعر جدول می‌فرستند و آبی‌پوشان در رده شانزدهم قرار می‌گیرند.

تراکتورسازی- پرسپولیس؛ دربی ایرانی برای صدرنشینی

حساس‌ترین بازی هفته در تبریز برگزار می‌شود مسابقه‌ای که اگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شد احتمالا 40 هزار تماشاگر داشت اما به دلیل آماده نبودن زمین چمن ورزشگاه یادگار امام، مسابقه در ورزشگاه اختصاصی 7 هزار نفره  تراکتورسازی برگزار می‌شود و 5 هزار بلیت هم برایش فروخته خواهد شد. مدت‌ها بر سر محل برگزاری این بازی بحث و گفت و گو بود تا اینکه مشخص شد با تایید شورای تامین استان این مسابقه در این ورزشگاه کوچک برگزار می‌شود.

رقابت دو تیم اول و دوم جدول دیدنی خواهد بود. هر دو تیم شکستی نداشته‌اند و قلعه‌نویی تلاش می‌کند اولین باخت را به برانکو تحمیل کند تا تیمش صدرجدول را از پرسپولیس بگیرد. شاگردان برانکو هم می‌خواهند به یکه‌تازی‌شان در لیگ ادامه بدهند. پرسپولیس در این بازی وحید امیری ملی‌پوش مصدوم خود را احتمالا در اختیار ندارند و حضور رامین رضائیان در این بازی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. او برای بازگشت به فهرست پرسپولیس مدت‌ها چانه‌زنی و عذرخواهی کرد.

تراکتورسازی هم با ادینهوی برزیلی  و جاسم‌کرار عراقی تیمی ترسناک است که می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد تراکتورسازان با 7 گل زده‌ قدرتمند‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد در مقابل پرسپولیس با یک گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع را دارد. برنده این بازی قطعا به صدر جدول می‌رسد و تساوی این دو تیم به سود رقبا خواهد بود. برانکو و قلعه‌نویی در یک نکته اشتراک نظر دارند و هر دو منتقد کارلوس کی‌روش هستند باید دید این نبرد را که برانکو از آن به عنوان دربی ( مسابقه‌ای بسیار حساس و مهم) یاد کرده را کدام مربی می‌برد.

برنامه و اسامی داوران هفته پنجم لیگ برتر:

جمعه 19 شهریور 95

نفت تهران – صنعت نفت آبادان – ورزشگاه تختی تهران ساعت 18:45

گسترش فولاد تبریز – سیاه‌جامگان مشهد – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت 17:30

شنبه  20 شهریور 95

پدیده خراسان – استقلال خوزستان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 18:15

صبای قم – ذوب آهن اصفهان – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 18:45

تراکتورسازی تبریز – پرسپولیس تهران – ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی ساعت 17:15

فولاد خوزستان – سایپا تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 18:50

فولاد مبارکه سپاهان – پیکان تهران – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 18:45

یکشنبه 21 شهریور 95

استقلال تهران – ماشین‌سازی تبریز – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 18:45


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها