أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۷۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران که از دیروز با انجام دو بازی شروع شد عصر امروز با برگزاری 5 دیدار عمدتاً مهم ادامه می‌یابد تا لیگ که پس از 28 روز تعطیلی مرتبط با فعالیت‌های تیم ملی از نو به حرکت درآید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه ایران، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران که از دیروز با انجام دو بازی شروع شد عصر امروز با برگزاری 5 دیدار عمدتاً مهم ادامه می‌یابد تا لیگ که پس از 28 روز تعطیلی مرتبط با فعالیت‌های تیم ملی از نو به حرکت درآید.
 
تراکتورسازی – پرسپولیس (15/17 در ورزشگاه اختصاصی تراکتور)
 
سرآمد دیدارهای امروز بی‌گمان نبرد پرسپولیس صدرنشین با تراکتورسازی است که مثل سرخ‌های تهرانی بی‌شکست مانده و فقط 2 امتیاز کمتر از آنها دارد.
برگزاری این دیدار در ورزشگاه اختصاصی تراکتور، مسأله‌ای که پرسپولیس به شکلی بی‌نتیجه هفته‌ها کوشید آن را منتفی سازد (و آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تلاش آنها را بی‌اثر ساخت) شاید کفه ترازو را به نفع میزبان سنگین کند و مصدوم شدن وحید امیری در دیدار تیم ملی ایران با چین و خستگی رامین رضاییان، سیدجلال حسینی و مهدی طارمی دیگر پرسپولیسی‌های حاضر در دیدارهای ملی مسأله دیگری است که امکان دارد به سود تراکتور کار کند. ضمن اینکه برانکو هنوز به رضاییان به خاطر مسائل رفت و برگشتش از ترکیه میدان نداده است. تراکتور تا این لحظه از لیگ با زدن 7 گل و با داشتن ادینیوی برزیلی پرثمرترین خط حمله لیگ را معرفی کرده و فقط استقلال خوزستان به همین اندازه گل زده است. وجود جاسم کرار در پست هافبک تهاجمی تراکتورسازی دیگر عاملی است که امکان دارد کار را بر تیم تهرانی سخت کند اما تحت هر شرایطی نبرد اندیشه‌های برانکو و قلعه‌نویی جالب خواهد بود بخصوص که در صف پرشمار و طولانی انتقادکنندگان از کارلوس کی‌روش، این دو در ماه‌های اخیر نقش پیشرو را داشته‌اند.
 
سپاهان – پیکان (30/17 در فولادشهر اصفهان)
 
سپاهان که فصل پرنوسانی را سپری کرده و دو برد و دو باخت داشته در دیگر مسابقه امروز لیگ میزبان پیکانی است که با اکتفا به 3 امتیاز در چهار مسابقه قبلی‌اش به انتهای جدول تنزل کرده است. پیکان برخلاف آنچه سرمربی‌اش مجید جلالی می‌خواسته حتی یک برد هم دشت نکرده و شاید امروز هم هدف اولیه‌اش نه بردن در فولادشهر بلکه نباختن در این ورزشگاه باشد. این درحالی است که یک برد احتمالی، عبدالله ویسی  را که سال پیش استقلال خوزستان را قهرمان لیگ کرد، به تکرار آن عنوان در معیت سپاهان نیز امیدوار خواهد کرد.
 
فولاد خوزستان – سایپا (50/18 در اهواز)
 
فولاد خوزستان قعرنشین لیگ شانزدهم امروز درحالی میزبان سایپا است که مثل پیکان هیچ بردی کسب نکرده ولی سایپا با هدایت حسین فرکی یک برد، 2 تساوی و یک شکست را به نام خود نوشته و امیدوار است که با کسب هر 3 امتیاز در شهر بسیار گرم اهواز به طور جدی وارد جمع تیم‌های بالای جدول شود و به آینده‌ای بهتر چشم بدوزد. فرکی البته سابقه قهرمان کردن فولاد در لیگ (سیزدهم) را دارد و جالب‌تر این که امشب روبه‌روی نعیم سعداوی‌ای قرار می‌گیرد که دستیار و همراه او در زمان آن قهرمانی بود. فولاد در صورت کسب حتی یک امتیاز به رده پانزدهم جدول رسیده و استقلال تهران را که بازی این هفته‌اش را زودتر از یکشنبه – مقابل ماشین‌سازی – انجام نمی‌دهد، به قعر جدول تنزل خواهد داد.
 
صبا – ذوب آهن (45/18 در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم)
 
تیم تحت هدایت صمد مرفاوی نیز مثل پیکان، فولاد و استقلال تهران در لیگ شانزدهم بدون پیروزی مانده و درنتیجه دیدار امروز خود برابر ذوب‌آهن را با هدف کسب پیروزی و جبران ضایعات گذشته آغاز می‌کند. یحیی گل محمدی که تازه از بستر یک بیماری یک هفته‌ای برخاسته، پیشینه هدایت کوتاه مدت صبا را هم دارد و شاگردان او در روزهای پرتعداد تعطیلی لیگ سه مسابقه تدارکاتی را پشت‌سر نهادند تا از فرم لازم دور نمانند. با این حال سفید و سبزهای اصفهانی هنوز نتوانسته‌اند «بازیسازی» در قواره‌های قاسم حدادی‌فر کهنه‌کار را که بشدت مصدوم شده و تا پایان فصل بازی نمی‌کند، در اختیار گیرند و گل‌محمدی ظاهراً بر این باور است که با مرد پرتجربه دیگری مثل مهدی رجب‌زاده توان لازم برای میدانداری را دارد ولی تیم وی در یک شروع بد دیگر طی سالیان اخیر در چهار مسابقه‌اش فقط یک بار طعم برد را چشیده است.
 
پدیده – استقلال خوزستان (15/18 در ورزشگاه ثامن مشهد)
 
قهرمان و شگفتی‌ساز بزرگ فصل گذشته درحالی امروز در مشهد روبه‌روی تیم رضا مهاجری می‌ایستد که پیش‌زمینه این دیدار گلایه‌های متعدد سرمربی‌اش (سیروس پورموسوی) و شاگردان او از تأخیر در پرداخت مطالبات مالی‌شان از سوی مدیریت باشگاه و اوضاع آشفته برخاسته  از این امر بوده است. همین دغدغه‌ها سبب شده آبی‌های خوزستان دور از ریتم یکنواخت فصل پیش خود امسال فقط یک برد کسب کنند و در قبال 7 گل زده 8 بار دروازه‌شان فرو ریزد. هر دو تیم استقلال خوزستان و پدیده 5 امتیازی هستند و فقط تفاضل گل قدری بهتر تیم خوزستانی است که آن را سه پله بالاتر از رقیب خراسانی در جدول نشانده است. این درحالی است که خطوط ضعیف دفاعی دو تیم شاید نوید یک مسابقه پرگل و شاید هم یک تساوی دیگر را بین آنان بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها