يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۲۹۱۶
زمان انتشار: ۱۶:۵۴     ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
دروغ‌ بزرگ سعودی:
پادوهای مطبوعاتی آل سعود به تازگی دروغ بزرگی را با هدف تبرئه آل سعود از جنایاتی که علیه امت اسلام به ویژه در حج مرتکب شده، مطرح کرده‌ اند و مدعی شده‌اند: یک میلیون ایرانی مناسک حج را در کربلا به جا می‌آورند!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت موسم حج امسال که در سایه اقدام ظالمانه آل سعود در محروم کردن مردم ایران از ادای این فریضه صادر شد و نیز بیانات اخیر معظم‌له در دیدار خانواده‌های شهدای فاجعه منا با ایشان سبب به وجود آمدن موج بیداری و آگاهی‌بخشی به افکارعمومی جهان به ویژه مسلمانان و به طور خاص مردم کشورهای عربی درباره ماهیت خطرناک رژیم آل سعود و پیامدهای ناگوار ادامه سیطره این خاندان بر سرزمین مقدس حجاز شده است و هجمه شدید تبیلغاتی و جنگ روانی رسانه‌های سعودی و مواجب‌بگیران آنها بر این مسئله یعنی تاثیرگذاری پیام و بیانات امام خامنه‌ای مهر تایید می‌زند و این رسانه‌ها که هیچ حد و مرزی برای دروغ‌بافی و شایعه‌سازی و شبهه پراکنی قائل نیستند، دروغ بزرگی را به تازگی مطرح کرده‌اند که هر انسان آگاه و باانصافی بر حماقت و جهالت سازندگان این دروغ مهر تایید می‌زنند.

این بوق‌های تبلیغاتی و پادوهای مطبوعاتی آنها (تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌های مزدور آل سعود) در تلاش برای رفع اتهام از آل سعود و تبرئه آنها به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته تا افکارعمومی را از جنایت بزرگ مدعیان دروغین خدمت به حرمین شریفین و ضیوف الرحمن منحرف کنند، صد عن سبیل الله ... بر اساس آیات قرآن کریم بر رژیم آل سعود تطبیق می‌کند که امسال تعداد قابل توجهی از مسلمانان اعم از ایرانی، سوری، یمنی و حتی عراقی را از ادای فریضه حج محروم کرده است.

در تازه‌ترین دروغی که مواجب‌بگیران آل سعود مطرح کرده‌اند، مدعی شده‌اند که : یک میلیون ایرانی، مناسک حج را در کربلا به جا می‌آورند.

شبکه ماهواره‌ای اسکای نیوز عربی یکی از این رسانه‌های مزدور آل سعود است که شیخ‌نشین امارات راه‌اندازی کرده است و در تبعیت و دنباله‌روی از آل سعود هیچ حد و مرزی برای زیرپا گذاشتن  اخلاق حرفه‌ای و ارزش‌های انسانی و اسلامی برای خود نمی‌شناسد، این رسانه دروغ بزرگ« یک میلیون ایرانی برای ادای حج به کربلا می‌روند» را تبلیغ و ترویج می‌کند.

 

این شبکه اماراتی در راستای تلاش برای مقابله با تاثیرات گسترده پیام اخیر مقام معظم رهبری و بیانات مهم اخیرشان که برای اولین بار ، آل سعود را شجره خبیثه ملعونه توصیف کردند، در دروغی بزرگ برای تخریب وجهه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بدبین کردن افکارعمومی مدعی شده است که «رهبر عالی ایران امسال فتوای حج در جوار مراقد مقدسه را صادر کرده است»

این شبکه در حالی دروغ بزرگ فتوای رهبر ایران برای انجام مناسک حج در مراقد مقدسه را مطرح کرده که در ادامه اعلام می‌کند: مقامات عراقی از ورود یک میلیون ایرانی به خاک عراق برای ادای آنچه زیارت عرفه خوانده می‌شود در مرقد امام حسین(ع) در شهر کربلا خبر داده‌اند.

بنابراین، شبکه اماراتی ناخواسته خود را با جمله دوم یعنی ورود یک میلیون ایرانی برای زیارت عرفه(دعای عرفه) محکوم می‌کند.

اسکای نیوز امارات در ادامه تطهیر آل سعود از جنایات بی‌شمارش علیه مسلمانان در یمن، سوریه، عراق و مناطق دیگر و نیز مدیریت فاجعه‌بارش در حج و عمره در تلاش برای تخریب وجهه ایران مدعی می‌شود:«حج به شیوه ایران بر تلاش‌های تهران برای شکاف در صفوف مسلمانان از طریق تبدیل قبله آنها و تحمیل اماکن حج جایگزین به جای آنچه خداوند واجب کرده است، در سایه تدابیر  امنیتی شدیدی که مقامات محلی در کربلا برای حفظ امنیت زائران انجام می‌دهند، دلالت می‌کند».

 

این رسانه اماراتی که از همان ابتدا خط تطهیر استکبار و صهیونیسم جهانی، حمایت از سیاست‌های آل سعود، ترویج و تبلیغ رابطه با رژیم اشغالگر قدس و عادی‌سازی روابط اعراب با غاصبان قدس و دشمن‌سازی و ایران‌هراسی و قرار دادن ایران در جایگاه دشمن امت اسلام به جای رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته است، در ادامه با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به تلاش برای سیطره اقتصادی بر اماکن مقدسه عراق به زعم خود ادعا کرد:‌ایران با اعزام حجاج خود به عربستان برای موسم امسال مخالفت کرد.

رسانه‌های سعودی و مزدوران وابسته به آنها در جهان، شیوه دروغ‌گویی، شبهه‌افکنی و اتهام‌زنی را برای فرار از پاسخ‌گویی آل سعود به سئوالات منطقی و مشروع مسلمانان جهان درباره دلایل بروز فاجعه هولناک سال گذشته در موسم حج در مشعر منا و سقوط جرثقیل در پیش گرفته‌اند.

«سیدهادی سید افقهی» مؤلف و پژوهشگر حوزه غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، درباره پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج و واکنش‌های سعودی‌ها در قبال آن، با اشاره به اشکال تراشی‌های عربستان اظهار داشت: کلام حق مخاطبان خود را پیدا می‌کند؛ لذا معمولاً سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها، نامه‌ها و پیام‌های مقام معظم رهبری مخاطبان خود را در سراسر دنیا دارد. با این‌ حال یک لشگر سایبری در فضای مجازی و ناوگان رسانه‌ای توسط دشمن از جمله عربستان سعودی و همپیمانان این کشور در سطح جهان تلاش می‌کنند موانع و اشکال تراشی‌هایی به هر شکل ممکن در برابر این ندای حق افشاگرایانه و تظلم‌خواهانه مقام معظم رهبری ایجاد کنند.

وی تبلیغات ضد ایرانی ناوگان تبلیغاتی سعودی‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: آل سعود از سال گذشته که قتل عام حجاج بیت‌الله الحرام را انجام داد، ناوگان تبلیغاتی و ظرفیت سازی خویش علیه ایران را در سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان ملل، حوزه‌های علمیه و رسانه‌های خویش به کار گرفت. همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، دلارهای نفتی آل سعود دهان بسیاری از حکام و حتی نویسندگان و علما را می‌بندد.

سید افقهی تأثیرگذاری پیام رهبر معظم انقلاب را عامل شکل گیری عملیات مشترک رسانه‌ای جبهه سعودی، آمریکایی و صهیونیستی علیه ایران دانست و عنوان کرد: اگر آل سعود از عدم تأثیرگذاری پیام مقام معظم رهبری اطمینان داشت، این‌ همه هزینه را متحمل نمی‌شد و اتحاد و عملیات مشترک با رسانه‌های اروپایی، آمریکایی و صهیونیستی را به انجام نمی‌رساند که مانع رساندن این پیام و حقایق به گوش جهانیان باشد؛ بنابر این پیام رهبر معظم انقلاب طرفداران سعودی را نیز متأثر خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی و ظرافت خاص، از واژه‌های پادوهای مطبوعاتی برای رسانه‌های مزدور آل سعود استفاده کرده‌اند جایی که در پیام اخیرشان به مناسبت موسم حج امسال که آل سعود اجازه نداد حجاج ایرانی در آن شرکت کنند، چنین فرمودند:« آنان که حج را به یک سفر زیارتی ــ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه‌ی خود با ملت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطانهایی خرد و حقیرند که از به خطر افتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود می‌لرزند. حکام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌اللّه و المسجد الحرام کرده(6) و راه حجاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه‌ی محبوب را بسته‌اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه‌ی قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم‌پیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته‌ی آنان می‌دانند و در این راه از هیچ خیانتی روی‌گردان نیستند.

بوقهای تبلیغاتی آنان اعم از سیاستمدارانی که رفتار آنان در برابر صهیونیست‌ها و آمریکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتیان ناپرهیزکار و حرام‌خواری که آشکارا برخلاف کتاب و سنّت فتوا می‌دهند، تا پادوهای مطبوعاتی که حتی وجدان حرفه‌ای هم مانع دروغ‌سازی و دروغ‌گویی آنان نیست، تلاش بیهوده می‌کنند که جمهوری اسلامی را در محروم‌سازی حجاج ایرانی از حج امسال، متهم نشان دهند. حکام فتنه‌انگیزی که با تشکیل و تجهیز گروه‌های تکفیری و شرور، دنیای اسلام را گرفتار جنگهای داخلی و قتل و جرح بی‌گناهان کرده‌اند و یمن و عراق و شام و لیبی و برخی دیگر از کشورها را به خون آغشته‌اند؛ سیاست‌بازان از خدا بی‌خبری که دست دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بسته‌اند و دامنه‌ی ظلم و خیانت خود را تا شهر و روستای بحرین گسترده‌اند؛ حاکمان بی‌دین و بی‌وجدانی که فاجعه‌ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دم می‌زنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب کرده‌اند، متهم می‌کنند. آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّیٰ سَعیٰ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لایُحِبُّ الفَساد* وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌و جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد».

 رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام با ایشان،‌با بیان اینکه شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، تأکید کردند: هیئت حقیقت‌یاب فاجعه منا باید تشکیل شود.

ایشان، کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی‌لیاقتی این شجره خبیثه‌ ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می‌گویند و در حادثه بی‌تقصیرند، بگذارند یک هیئت حقیقت‌یاب اسلامی ــ بین‌المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.

معظم له، سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت 7 هزار زائر بی‌گناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند و افزودند: حساس نبودن در قبال مسائلی نظیر حادثه سخت و جانکاه منا، مصیبت واقعی جهان اسلام است.

رهبر انقلاب، خودداری حکام سعودی از یک عذرخواهی زبانی را اوج وقاحت و بی‌شرمی آنان برشمردند و افزودند: حتی اگر تعمدی در کار نبوده باشد، این‌همه بی‌تدبیری و بی‌کفایتی برای یک مجموعه حاکمیتی و سیاسی، جرم محسوب می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنان خود را در جمع خانواده‌های داغدار شهدای منا با طرح یک سؤال مهم ادامه دادند: وقتی یک رژیم، حتی از اداره میهمانان خدا که برای او درآمدزا نیز هستند عاجز می‌ماند، چه تضمینی وجود دارد که در اوقات مشابه، حوادث مشابه منا روی ندهد؟

ایشان با تأکید به مسئولان کشور برای پیگیری جدی تشکیل هیأت حقیقت‌یاب افزودند: آل سعود اگر به ادعای بی‌تقصیری خود در حادثه منا مطمئن است، دهانها را با پول نبندد و بگذارد هیأت حقیقت‌یاب، مسئله را از نزدیک دنبال کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی وابسته برای القای جنایت منا به‌عنوان نمونه‌ای از اختلاف و درگیری «شیعه و سنی» یا «عرب و غیرعرب» افزودند: حامیان تبلیغاتی حکام سعودی در حالی این دروغ محض را تکرار می‌کنند که اکثرِ 7 هزار شهید منا، از جمله تعداد زیادی از شهدای ایرانی، اهل سنت هستند.

ایشان افزودند: آل سعود و تروریستهای جلادِ ساخته و پرداخته دست آنان در یمن و سوریه و عراق، مردم عرب را به خاک و خون می‌کشند، بنابراین برخلاف تبلیغات خباثت‌آلود غربی‌ها، سعودیها حامی مردم عرب نیز نیستند و ماجرای مِنا ربطی به درگیری ساختگی و رسانه‌ای عرب و غیرعرب ندارد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: واقعیت ماجرا این است که سعودیهای منفور، یک گروه در درون جهان اسلام هستند که برخی از آنها دانسته و برخی نادانسته به دشمنی با مسلمانان مشغولند و جهان اسلام باید با ایستادگی در مقابل آنان، از اربابان سعودی‌ها یعنی آمریکا و انگلیس خبیث اعلام برائت و بیزاری کند.

 در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی 60 سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

در تفسیر نمونه آمده است جمعى از مفسران شیعه و همچنین اهل تسنن نقل کرده‌اند رؤیایی که در ابتدای آیه ذکر شده است، اشاره به همان ماجرای معروف پیامبر(ص) دارد که خواب دیدند میمون‌هایی از منبر ایشان بالا و پایین می‌روند و پیامبر بعد از این خواب، بسیار غمگین شدند به‌طوری‌که کمتر می‌خندیدند. این خواب را بسیاری از برجستگان اهل سنت چون خطیب بغدادى، ترمذى، ابن ‌جریر، طبرانى، بیهقى، ابن ‌مردویه و علمای شیعه چون شیخ کلینی نقل کرده‌اند. بر همین اساس، مفسران سنی و شیعه (مانند قرطبی از مفسران معروف اهل سنت در تفسیر الجامع، فخر رازی در تقسیر کبیر و...) این خواب را، دلالت بر روی کار آمدن خاندان بنی‌امیه، بعد از رحلت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم گرفته‌اند. خاندانی که با اعمال خود موجب فتنه در جهان اسلام شدند و تاریخ اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف کردند.

حال، به کار بردن عبارت شجره‌ ملعونه برای آل‌سعود در پیام حج رهبر انقلاب، بیانگر همان خط منحرفی است که در جهان اسلام به وجود آمده که با رفتار و گفتار خود، موجبات فتنه در بین مسلمین را ایجاد کرده‌اند. همکاری و هماهنگی با شرورترین دشمنان مسلمانان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پشتیبانی مالی و لجستیکی از گروهک‌های تروریستی چون داعش و القاعده، کشتار مردم بی‌گناه یمن، و بی‌کفایتی در ماجرای منای حج گذشته که موجب شهادت 6000 هزار حاجی از سراسر جهان اسلام شد، از نمونه‌های ملعونه بودن این خاندان است.

شبهات وهابیون و عوامل آنها درباره کربلای معلی

در ادامه می‌توانید پاسخ به شبهات وهابیون و مزدوران آنها علیه پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه ادعاهایی که آنها درباره کربلا و سفر عشاق الحسین(ع) به این شهر مقدس مطرح کرده، شبهاتی همچون : چرا شیعیان به کعبه اهمیت نمى‌دهند؟، شبهه دوم:‌ چرا شیعیان به کربلا «قبلة‌الاسلام» مى‌گویند؟ شبهه سوم:‌ چرا از دیدگاه شیعیان کربلا برتر از کعبه است؟ در اینجا ملاحظه بفرمایید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها