يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۳۰۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
پیشنهادهای ۷ گانه الگوی پیشرفت اسلامی برای برنامه ششم/
دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت گفت: مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ابتدا گفتند برنامه ششم بر اساس مفاهیم الگوی اسلامی ایرانی تدوین خواهد شد اما در هفته‌های اخیر صحبت‌های آنها تغییر کرده و توجهی به این الگوها در برنامه ششم نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، نشست خبری «تبیین پیشنهادهای 7 گانه الگوی پیشرفت اسلامی برای برنامه ششم» دقایقی پیش در خبرگزاری تسنیم آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی کشوری در این نشست با اشاره به اینکه تدوین برنامه ششم طولانی‌تر از فصول گذشته و نوعی بدعت به شمار می‌آید، اظهار داشت: مجلس پس از مشاهده ایرادات این برنامه حاضر به تصویب آن نشده است و امروز همچنان در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه البته برنامه چهارم توسعه نیز یک سال تمدید شد، افزود: در آن مقطع به دلیل عدم تدوین برنامه پنجم به ناچار مجلس تصمیم به تمدید برنامه چهارم گرفت اما در حال حاضر دولت برنامه‌ای تحت عنوان برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس کرده که اصلا با معیارهای یک برنامه طولانی هماهنگ نیست. به نحوی که پیشنهاد فعلی دولت برای برنامه ششم در هفتاد سال گذشته بی‌نظیر است.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت اضافه کرد: تلاقی تدوین برنامه ششم با گفتمان سازی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت باعث شد تا نتوانیم در این مدت به برنامه ریزی جدی روی بیاوریم و دولت گزاره‌های قبلی را تحت عنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مجلس می‌قبولاند.

* الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در برنامه ششم دیده نشده است

وی با اشاره به عدم توجه دولت به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: اگر به اظهارنظرهای مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی دقت کنیم مشاهده می‌شود که آنها در ابتدا گفتند برنامه ششم بر اساس مفاهیم الگوی اسلامی ایرانی تدوین خواهد شد. اما در هفته‌های اخیر صحبت‌های آنها تغییر کرده و توجهی به این الگوها در برنامه ششم نیست. حتی مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌گویند کتاب‌های امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران که توسط رئیس جمهور نوشته شده همان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و برنامه نیز براساس آن تدوین شده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه مسئله ترجمه زدایی از پایان‌ نامه‌ها یکی از پیشنهادات در برنامه ششم توسعه است گفت: پیشنهاد دادیم 10 درصد پایان‌نامه‌ها به سمت بومی سازی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت برود.

وی ادامه داد: در 4 حوزه احکام را به مجلس ارائه کردیم  و در شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی آمادگی کامل داریم تا تمام برنامه را با نگاه الگوی اسلامی ایرانی طراحی کنیم. یکی از مشکلات ما در این زمینه این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی و برنامه بودجه حاضر نیست هیچ گونه نشستی درباره الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت برگزار شود. اگر اجازه دهند در کنار کمیته های تخصصی تدوین برنامه ششم توسعه یک کمیته مهم درباره الگوی ایرانی اسلامی تشکیل شود.

حجت‌الاسلام علی کشوری با بیان اینکه 3 پیشنهاد از راهبردهای 7گانه ما مربوط به خانواده است اظهار داشت: حدود 42 درصد از ازدواج‌ها در حال حاضر به طلاق ختم می‌شود که مشکل اصلی اینها مسائل اقتصادی نیست، بلکه مشکل اصلی آنها فقر در زمینه روابط زوجین است. یکی از مشکلات زوجین اختلاف در عدم درک و اختلاف در مشرب و ملاک در رفتار است و اگر این مشکلات با آموزش‌های مختلف در نهاد خانواده گنجانده شود بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.

وی گفت: قصد داریم تمام این موارد را در قالب کتابی برای نهاد خانواده تهیه کنیم که قابلیت آموزش در تمام مقاطع تحصیلی را دارد. سرفصل بعدی ما درباره مسائل جنسی و تربیت فرزندان است. با توجه به اینکه زنان مسئولیت تربیت فرزندان و توجه به نهاد خانواده را در دستور کار دارند نظام آموزشی باید بپذیرد که مهارت های اجتماعی و خانواده با الگوی ایرانی اسلامی باید جایگزین برخی دروسی شود که امروزه در جامعه کارآیی ندارد.

*بهبود فضای خانواده ماموریت دوم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

حجت‌الاسلام علی کشوری در ادامه درباره بهبود فضای خانواده گفت: این موضوع ماموریت دوم این الگو بوده است . یکی از مسائلی که امروزه بانوان را تهدید می‌کند یکسانی شرایط محیط کار با آقایان است. این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم. زنان در محیط‌های کاری نباید شرایطی شبیه مردان و ساعات کاری شبیه آقایان داشته باشند. بافت مشاغل برای بانوان باید تعریف شود. در کشور مشاغلی وجود دارد که به معنی واقعی با شرایط روحی، جسمی و عاطفی زنان فاصله دارد.

حجت‌الاسلام کشوری یکی از اشکالات لایحه برنامه ششم را «عدم انسجام» دانست و گفت: برنامه هماهنگی لازم را ندارد به عنوان مثال در صدرِ ماده‌ مربوط به امور زنان و خانواده نوشته شده است که ما می‌خواهیم خانواده را تقویت کنیم ولی در ذیل ماده نوشته شده که این کار از طریق «عدالت جنسیتی» انجام می‌گیرد. عدالت جنسیتی اَبَرشعار جریان فمنیست است که جریانی ضد خانواده می‌باشد. سؤال اصلی این است که چطور می‌خواهیم با شعار اصلی جریان ضد خانواده، خانواده را تقویت کنیم؟ این یکی از موارد عدم انسجام برنامه است.بهتر است به جای شعار عدالت جنسیتی با بهره از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت توجه به بنیان خانواده را در قالب طراحی لایحه اختصاصی برای  اشتغال زنان  در دستور کار قرار دهیم.

وی به شاخص سوم که بهبود فضای حاکم بر خانواده اختصاص دارد، اشاره کرد و گفت: تأکید داریم که شهرداری‌ها با مشارکت وزارت صنعت به سمت تقویت ماهیت محله‌ها حرکت کنند. نباید محله به عنوان یک خوابگاه صفر تبدیل شود.

کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اضافه کرد: هر محله باید چهار ویژگی تفریح، تحصیل، نیازهای روزمره و ایجاد شغل را برای ساکنین بوجود آورد. به اعتقاد بنده تا زمانی شرایط درونی خانواده‌ها بهبود خواهد یافت که محله‌ها 4 ویژگی مذکور را برای ساکنین خود تأمین کنند. اگر محله این ویژگی‌ها را نداشته باشد ساکنین مجبورند برای تأمین نیاز خود از آن خارج شوند که همین موضوع امکان اصلاح فضای حاکم بر خانواده‌ها را با مشکل روبرو خواهد کرد.

کشوری با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم نیز از الگوی اسلامی ایرانی پیشنهاداتی را مدنظر قرار داده‌ایم، تصریح کرد: اول باید دلایل وریشه‌های وقوع جرم‌ها شناسایی شوند تا بتوانیم با تنظیم قوانینی امکان بروز جرم را در سطح جامعه کاهش دهیم.

*خلأ قانونی و وجود چند بند در برنامه پنجم منشا حقوق های نجومی بود

وی به فیش‌های حقوقی غیرمتعارف که در هفته‌های اخیر خبرساز شده است، اشاره کرد و گفت: خلأ قانونی و وجود چند بند در برنامه پنجم باعث شد تا امکان این تخلف در سطح بانک‌ها و بیمه‌ها ایجاد شود. این موضوع نشان می‌دهد باید راهکارهای مناسب را برای جلوگیری از بروز جرم در سطح جامعه انجام دهیم.

کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه داد: در برنامه‌های گذشته حکم کنترل جمعیت در پارامترهای کیفی و کمی منظور شده بود اما متأسفانه خلأهای قانونی باعث شد تا امروز نتوانیم به اهداف برنامه گذشته در این بخش دست پیدا کنیم.

کشوری با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنیم قوه قضاییه به صورت فصلی گزارشی را منتشر و در آن بازشناسی وقوع جرم را بیان کند، اظهار داشت: البته مجلس نیز می‌تواند در تنظیم قوانین نظر قوه قضاییه را نیز بپرسد تا فضا برای وقوع جرم در آینده بوجود نیاید.

وی به پیشنهاد ششم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: در این بخش ما مبارزه با ترجمه زدایی از علم را مطرح کرده‌ایم باید مرکز شناسایی، تبیین و حمایت از مسائل مرحله دولت سازی در وزارت علوم شکل بگیرد تا بتوانیم اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهیم به نظر می‌رسد پیشنهادهای فعلی در برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها اصل فضای علوم انسانی را دچار چالش می‌کندو دیربازده است به همین منظور در این رابطه اقدامات دیگری صورت گیرد.

کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اضافه کرد: در پیشنهاد هفتم با توجه به استعداد خانواده‌ها به محله‌های وقفی توجه کرده‌ایم. این محله‌های وقفی هزینه‌های مبتنی بر وقف و با ماهیت محله هستند که اگر شکل بگیرند می‌توانند بسیاری از مشکلات را برطرف نمایند. به اعتقاد من مسائل اخلاقی و توصیه‌های آن می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

کشوری افزود: مسئله وقف در سالهای نه چندان دور منشأ حل بسیاری از مشکلات بود اما متأسفانه نادیده گرفته شده است. در محله‌های وقفی با توجه به سطح درآمد خانواده‌ها آنها می‌توانند از 5 یا 10 سال و یا برای همیشه زندگی کنند. در همین رابطه می‌توان اقدامات لازم را برای حل مشکلات مسکن مهر نیز انجام داد.

وی با اعلام اینکه این پیشنهادات هفت گانه همان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است، گفت: این پیشنهادات مبتنی بر 4 نظریه است ما حتی در مورد هر یک از پیشنهادات موارد اجرایی شدن آن را نیز پیش بینی کرده‌ایم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در پیاده سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دست پیدا کنیم.

* مسئله تراریخته‌ها خطرناک‌ترین حکم در طول هفتاد سال اخیر است

کشوری درباره  اینکه مسئله تراریخته‌ها خطرناک‌ترین حکم در طول هفتاد سال اخیر است گفت: من نسبت به برنامه ششم نگرانی های زیادی دارم ولی مهمترین نگرانی من مسئله تراریخته هاست که به نظر بنده خطرناک ترین حکم توسعه ای در هفتاد سال اخیر است که حتی از حکم کنترل جمعیت هم برای آینده کشور خطرناک تر است. حکم کنترل جمعیت جمعیت های آینده را به چالش کشید ولی مسئله تراریخته ها سلامت یک ملت را به چالش می کشد.

حجت‌الاسلام علی کشوری با بیان اینکه ظریف  در گذشته از این محصولات به سلاح کشتار جمعی تعبیر کرده‌است گفت:در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه ذیل «راهبردها، سیاستها و اقدامات اساسی بخش علم و فناوری» آزادسازی محصولات دستکاری شده ژنتیک (تراریخته) در دستور کار قرار گرفته است که بارها این تذکرات را داده ایم.اگر محصولات تراریخته وارد کشور شود باید منتظر سونامی سرطان و عقیمی باشیم.

وی  ادامه داد: افرادی که در بحث تراریخته‌ها صحبت می‌کنند 2سناریو دارند. کشت تراریخته مخاطرات زیادی دارد، عده ای به دنبال این هستند به جای واردات محصولات تراریخته کشت تراریخته وارد کنند. اما در مورد دوم این است که به جای تراریخته به سمت محصولات ارگانیک بروند. این دسته معتقدند که سلامت در تراریخته احراز نشده است.  ما در این زمینه پیشنهاد سومی را دادیم و آن این بود که آیا محصولات تراریخته با هدف تولید غذا وارد می‌شود تا ترور بیولوژیک یک ملت؟

حجت‌الاسلام علی کشوری ادامه داد:مستندات  حاکی است با نفوذ جریان وابسته به بنیاد راکفلر و مقامات امنیتی آمریکایی، کشت انبوه محصولات تراریخته در ایران از سال‌های قبل کلید خورده است و رفت و آمدهای مشکوک در وزارت کشاورزی نشان دهنده این موضوع است. منشأ تولید تراریخته ها، صهیونیستها و بنیاد راکفلر است،  تراریختگی مانند مین چرخه اکولوژی و حیات را کاملاً به هم می‌زند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
این حرفارو به کی میگند؟ مسولین(خوب) که خوابند. بعضیاشونم که عمدا خودشونو به خواب زدند(مثل کبک در برف)فقط دعا کنید تو اون دنیا خدا بهشون رحم کنه چون اونقدر گناه دارند که شیطونو گذاشتند جیب پشتیشون یه جایی خوندم خود ابلیس (رئیس شیاطین جنی) در طبقه چهارم یا سوم
(یادم رفته)(به مضنون) جهنم مجازات میشه ببین چه کسانی تو طبقات اولی هستند؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
از حجت الاسلام کشوری به خاطر موضع گیری قاطعشان در مورد مواد تراریخته سپاسگزاریم. چه راهکاری را برای مسدود کردن ورود این خطر بزرگ به کشور پیشنهاد می دهند؟
پاسخ
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
مسئولین وقتی به فکر مردم نباشن همین میشه
پاسخ
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
موضوع تراریخته از نظر آیات الهی کاملا" روشن است:
خداوند تبارک و تعالی، قول صریح شیطان را چنین بیان می فرمایند: لَعَنَهُ اللَّهُ وَقَالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصِيبًا مَفْرُوضًا ﴿۱۱۸﴾ وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا ﴿۱۱۹﴾
لذا در اینکه شیاطین در پی تغییر خلقت خدا هستند و می خواهند از این راه بر بندگان خدا تسلط یابند هیچ شکی وجود ندارد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
تغییر ژنتیکی مخلوقات، دقیقا" عملی شیطانی است که خداوند در آیه مبارکه آیه 119 سوره 4 , آنرا به شیطان چنین نسبت داده است: وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها