يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۳۳۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
با شعار «ما آماده‌ایم»؛
رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال به سه رویکرد گفتمانی، تجلیلی و تکریمی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی در قالب 800 برنامه اصلی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس سخن می‌گفت بیان کرد: نقش رسانه در تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس بی‌بدیل است و همواره رسانه‌ها علی‌رغم اینکه افرادی گمان می‌کنند که تهدید است، یک فرصت به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، تحریف و فراموشی دو آسیب مهمی هستند که دفاع مقدس را تهدید می‌کنند؛ از همین روی ماموریت همه نهادها در کشور این است که نگذارند دفاع مقدس دچار این آسیب‌ها شود، چرا که دفاع مقدس یک گنجینه است و باید آن را مورد استخراج و بهره‌برداری قرار بدهیم.

سردار کارگر گفت: تدبیر و حکمت پایداری و مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی، عقلانیت و مدیریت از مظاهر دفاع مقدس هستند در این مولفه‌ها تمامی ارزش‌ها و خوبی‌ها نهفته است.

وی با اشاره به الگوی دفاع مقدس توضیح داد: این الگو توانست کشورهایی مانند عراق، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی را نجات دهد، ما نیز باید با توجه به آنچه که داریم از تجربه‌های دفاع مقدس به خوبی بهره‌مند شویم و نپنداریم که دفاع مقدس برای گذشته است؛ چرا که در این صورت آن را باید در موزه‌ها گذاشت. یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس این است که هر حرکت بزرگی که ایجاد شده  ریشه در آن دوران دارد.

رییس ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با اشاره به این که شعار سال ما در راستای گرامیداشت برنامه‌های دفاع مقدس «ما  آماده‌ایم»‌ انتخاب شده است گفت: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۸۰۰ برنامه اصلی در نظر گرفته شده است که در سه رویکرد گفتمانی، تحلیلی و تکریمی و تبلیغ و اطلاع‌رسانی اجرا خواهند شد. این برنامه‌ها در قالب نشست‌های تخصصی و هم اندیشی، گفتگوهای تحلیلی در دانشگاه‌ها، کارگاهای تخصصی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه سبک زندگی برگزار خواهند شد. همچنین با توجه به ظرفیتی که شبکه‌های اجتماعی دارند از فضای مجازی نیز بهره‌مند خواهیم شد. یکی از جنبه‌های دفاع مقدس الگوی اقتصاد مقاومتی بود. هنگامی که این بحث در کشور مطرح شد، ما دوران دفاع مقدس را برای آن مثال زدیم؛ چرا که در آن زمان به مراتب وضع اقتصادی بدتر از هر زمانی بود اما توانستیم با مقاومت و همکاری مردم موفق و سربلند باشیم.

وی در رابطه با راهبردهای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: تبیین نقش، هدایت و فرماندهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها،  تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف جامعه در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ایادی منطقه‌ای آنها (وهابیت، تفکیری‌ها و ...)، نهادینه‌سازی روحیه ولایتمداری، ایثار، مقاومت، شهادات‌طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی، جهادی و انقلابی، درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی و تاثیر آنها در بیداری اسلامی و نهضت‌های مقاومت در سراسر جهان و تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس و تداوم آن با عنوان الگوی راهبردی در زمان حال و آینده کشور از جمله راهبردهای ما خواهند بود.

سردار کارگر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ کتاب‌هایی به نگارش درآمده که قرار است در این بازه زمانی ۷۰۰ کتاب رونمایی شود. همچنین به دنبال این هستیم که بتوانیم در ۵۰ کشور نمایشگاه عکس دفاع مقدس برگزار کنیم. از مهمترین برنامه‌های ما تجلیل از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، تجلیل از زنان و جایگاه آنها در دفاع مقدس و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران است. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تهران و جشنواره فیلم دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ما هستند. با توجه به جایگاه راهبردی و نقش بازدارنده نیروی دریایی، سپاه نیز در بندرعباس برنامه‌ای برگزار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 31 شهریورماه روز «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح» نام گرفته است. این روز به رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری‌های صنعت علمی و دفاعی کشور توسط ارتش، تاثیر و نقش آن در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه ولایت‌مداری اختصاص خواهد داشت. روز پنجشنبه: اول مهر ماه روز «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان» نام دارد و تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعین حرم و خانواده‌های معظم آنان، غباررویی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم و تقدیر و پاسداشت سربازان از جمله برنامه‌ها این روز هستند. برای روز جمعه دوم مهر ماه «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» را نامگذاری کرده‌ایم که حضور پرشور مردم در نماز جمعه، صیانت از حریم خانواده با ترویج سبک زندگی دینی و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی از جمله اهداف ما خواهد بود.

سردار کارگر ادامه داد: روز شنبه سوم مهر ماه روز «دانش پژوهان، نخبگان، هنرمندان» است. پرداختن به نقش جوانان در عرصه‌های دانش پژوهی و فناوری، روز بازگشایی مدارس، مراکز دانشگاهی و حوزوی، توجه به هنر و هنرمندان دفاع مقدس کشور و روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس را در برنامه‌هایمان در نظر داریم. علاوه بر این روز یکشنبه چهارم مهر ماه نیز روز «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی» نام گرفته است. پرداختن به نقش و تاثیر اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر نمودن تحریم‌ها و تهدیدات دشمن، همچنین توجه به پدافند غیرعامل مهم‌ترین برنامه‌های این روز را تشکیل داده‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه روز دوشنبه پنجم مهر ماه روز  «پیشکسوتان، رزمندگان، عزتمداران» است گفت: تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه (ع) و بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس را در این روز برگزار خواهیم کرد. همچنین روز سه‌شنبه «بصیرت‌افزایی، بیداری اسلامی، دشمن ‌شناسی، استکبارستیزی» است. برای این روز تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی به عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل و ایادی آنها (تکفیری‌ها، وهابیت، داعش و ...) را پیگیری خواهیم کرد. برا روز چهارشنبه هفتم مهر ماه روز «فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان، ولایت‌مداران» نام گذاری شده است چراکه سالروز شهادت، شهیدان  فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز، جهان آرا  است. در این روز مراسم نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که تمامی دستگاه‌ها، نهادها وزارت‌خانه‌ها برنامه‌هایی را در رالستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار خواهند کرد یاد آور شد:  رونمایی از 60 عنوان کتاب در استان‌ها، رونمایی از 32 فیلم کوتاه و مستند، رونمایی از 11 تابلو نقاشی، برپایی و بازسازی عملیات‌های مهم دفاع مقدس در 32 استان،برگزاری 6 جلسه نقد کتاب دفاع مقدس،برگزاری  40 مراسم تجلیل از ایثارگران، برگزاری 40 همایش بزرگداشت دفاع مقدس،برگزاری 32 نشست تخصصی و علمی پیرامون دفاع مقدس، برگزاری 40 مراسم شب خاطره و رونمایی از نرم‌افزار «زیارت مجازی گلزار شهدا» از برنامه‌های شاخص دستگاه‌های کشوری و لشکری هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها