يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۳۴۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
رئیس هیئت امنای بنگاه خبرپراکنی بریتانیا (بی بی سی) از تصمیم خود برای کناره گیری از این سمت خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، «رونا فیرهد» چهار ماه بعد از آنکه توسط «دیوید کامرون» نخست وزیر سابق انگلیس، به عنوان رئیس هیئت امنای بی بی سی معرفی شد از این سمت استعفا می کند.

فیرهد در بیان چرایی این تصمیم می گوید با توجه به آنکه «ترزا می» نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرده بود برای باقی ماندن در پست ریاست بی بی سی باید درخواست جدیدی را ارائه کرده و با چند نامزد دیگر رقابت کنم تصمیم به کناره گیری از این پست گرفتم.

گویا انتقاداتی نیز در بدنه بی بی سی از عملکرد فیرهد وجود دارد و این امر نیز در تصمیم وی تاثیر گذار بوده است.

بی‌ بی‌ سی تحت یک منشور سلطنتی تأسیس شد و هزینهٔ فعالیت بی‌بی‌سی مطابق یک کارمزد سالانه پروانه تلویزیون در پادشاهی متحد ‏از آن دسته از خانوارها، شرکت‌ها و سازمان‌های بریتانیایی که تجهیزات دریافت یا ضبط رسانه‌های زنده تلویزیونی را دارند تأمین می‌گردد. مالکیت بی‌ بی‌ سی متعلق به مرکزی است که از طریق فرمان سلطنتی در هر دوره ۱۰ ساله نحوه اداره آن مشخص می‌شود.

هیئت امنا وظیفه تأمین استراتژی‌های سازمان، ارزیابی فعالیت‌های هیئت مدیره و انتصاب مدیرعامل را دارد. اعضای هیئت امنا توسط ملکه و به سفارش دولت انتخاب می‌شوند و ۱۰ عضو اصلی و عضو علی‌البدل دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها