يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۳۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
فابرگاس در نیمه اول و ژاوی در نیمه دوم برای آبی و اناری ها گلزنی کردند تا شاگردان گواردیولا با پیروزی 3-1 در مجموع دو دیدار، حریف اتلتیک بیلبائو در دیدار فینال شوند.
والنسیا بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که بازیکنان این تیم در دقیقه 3 به گل برسند اما همکاری بازیکنان این تیم در نهایت با ضربه خوناس  به بیرون رفت.
پرس شدید بازیکنان والنسیا در نیمه زمین بازسا، آبی و اناری ها را حسابی به دردسر انداخته بود و باعث شده بود تا در دقایق ابتدایی، توپ کاملا در زمین میزبان در جریان باشد.
بعد از 10 دقیقه بارسا رفته رفته از زیر فشار حریف خارج شد و اما مهاجمان این تیم از جمله مسی و الکسیس سانچس در عبور از مدافعان حریف موفق نبودند.
اولین موقعیت جدی بازی در دقیقه 12 رقم خورد. پلس در عمق متیو برای فاغولی، این بازیکن الجزایری را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن به تور کنار دروازه برخورد کرد.
سرانجام قفل دروازه ها در دقیقه 16 شکسته شد و بارسا روی اولین حمله به گل رسید. پاس بلند...پشت مدافعان والنسیا به فابرگاس رسید و این ملی پوش اسپانیایی با یک ضربه دقیق، دروازه حریف را باز کرد.
چند دقیقه بعد مسی روی یک جرکت انفرادی در موقعیتی تک به تک با دروازه بان والنسیا قرار گرفت اما ضربه او را دیه گو آلوس برگشت داد.
در دقیقه 26 آلوس یک بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد. بارسا پشت محوطه والنسیا صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مسی آن را به سمت دروازه حریف شلیک کرد اما آلوس هر طوری بود آن را در دو ضرب مهار کرد.
حملات بازیکنان والنسیا به آبی و اناری ها فرصت ضد حمله بیشتری فراهم می داد. در یکی از این ضد حملات سانچس در موقعیت مناسبی قرار گرفت اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
اشتباه ویکتور آدوریس در دقیقه 31، یک موقعیت تک به تک بادآورده را نصیب فابرگاس کرد اما این بار هم آلوس دروازه والنسیا را نجات داد تا اختلاف همچنان حداقل باقی بماند.
بارسا در این دقایق کاملا بر بازی مسلط بود و از شتاب زدگی بازیکنان والنسیا استفاده می کردند. همکاری آبیدال و ژاوی، این یک موقعیت شوتزنی خوب را نصیب هافبک باتجربه بارسا کرد اما شوت او دقیقا به جایی رفت که آلوس حضور داشت.
حرکت انفرادی فابرگاس در دقیقه 36 بار دیگر او را در موقعیت گلزنی قرار داد اما در حالی که مدافعان والنسیا کاملا جا مانده بودند، باز هم دروازه حریف مانع از گلزنی دوباره فابرگاس شد.
علی رغم اینکه والنسیا برای رسیدن به فینال نیاز به زدن گل داشت، در دقایق پایانی نیمه اول این بارسا بود که کاملا بربازی مسلط بود و تیم میهمان حتی یک موقعیت نصفه و نیمه هم نتوانست در 20 دقیقه پایانی نیمه اول به دست بیاورد.
در نهایت نیمه اول با تک گل فابرگاس به پایان رسید.
نیمه دوم را هم بازیکنان والنسیا طوفانی آغاز کردند و می توانستند در همان ثانیه های ابتدایی به گل برسند اما خوردی آلبا در موقعیتی تک به تک  توپ را به دست های پینتو کوبید.
یک دقیقه بعد آدوریس با یک ضربه سر دروازه بارسا را تهدید کرد اما باز هم توپ به جایی رفت که پینتو حضور داشت.
حرکت انفرادی مسی در دقیقه 55 و عبور او از بین سه مدافع والنسیا، می توانست به گل دوم بازی منجر شود اما ضربه نوک پای ستاره آرژانتینی، با واکنش آلوس به یک ضربه کرنر تبدیل شد.
والنسیا که با این نتیجه از رسیدن به فینال باز می ماند، نمایش به مرابت بهتری در این دقایق داشت و یک موقعیت بسیار خوب را در دقیقه 58 از دست داد. آدوریس با حرکت پشت مدافعان بارسا، با پینتو تک به تک شد و با ضربه ای فنی توپ را از دروازه بان حریف عبور دارد اما ماسچرانو در دهانه دروازه توپ را به بیرون زد.
در دقیقه 62 اشتباه ..18، مسی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه ستاره آرژانتینی بعد از برخورد به دست آلوس به کرنر رفت. البته بازیکنان بارسا اعتقاد داشتند قبل از اینکه مسی به توپ ضربه بزند توسط 18 شارژ شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
سه دقیقه بعد ژاوی تلاش کرد با یک ضربه چیپ دروازه حریف را باز کند اما توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 73  خوناس با یک ضربه محکم از پشت شش قدم  دروازه بارسا را به شدت به خطر انداخت اما توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
در این دقایق دو تیم با حملات سریع روی دروازه یکدیگر سعی در تغییر نتیجه داشتند اما هیچ یک از حملات به گل منتهی نشد.
در دقیقه 76 بازی داور تصمیم سختگیرنه ای گرفت و فاغولی را به خاطر خطا روی پویول، با کارت زرد دوم جریمه و اخراج کرد.
10 نفره شدن والنسیا، موجب نشد تا این تیم در لاک دفاعی فرو برود. در دقیقه 79 آدوریس با عبور از پیکه و ماسچرانو در موقعیت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه بارسا قرار گرفت اما در آخرین لحظه لغزید و موقعیت را از دست داد.
در دقیقه 81 اندک امیدهای والنسیا برای رسیدن به فینال از بین رفت. همکاری الکسیس سانچس و فابرگاس، یک موقعیت گلزنی بسیارخوب را مصیب ژاوی کرد و او با یک ضربه غیر قابل مهار توپ را به تاق دروازه دیه گو سیلوا کوبید.
بعد از این گل انگیزه های بازیکنان والنسیا برای حرکت به سمت دروازه حریف کاملا از بین رفت و این فرصت را در اختیار آبی و اناری ها قرار داد تا کاملا بر بازی مسلط شوند و توپ و میدان را در اختیار بگیرند.
البته آنها هم بیشتر ترجیح می دادند حفظ توپ کنند و دقایق پایانی را سپری کنند.
در نهایت بازی با نتیجه 2-0 به پایان رسید و بارسا حریف اتلتیک بیلبائو در فینال کوپا دل ری شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها