يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۰۰۵
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
ركابزن فقيد كاروان ايران در پارالمپيك ۲۰۱۶ ريو، در پيستي دچار حادثه شد و متعاقب آن جانش را از دست داد كه دو ماه پيش نيز يك دوچرخه‌سوار المپيكي در آن دچار حادثه‌اي شديد شده بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، شب گذشته (شنبه) در مسابقات دوچرخه‌سواري بازي‌هاي پارالمپيك 2016 ريو حادثه‌اي دلخراش رخ داشت كه در آن بهمن گلبارنژاد، ركابزن ايراني دچار حادثه شد. اين ورزشكار 48 ساله كه در يك شيب تند دوچرخه‌اش واژگون شد، بر اثر شدت جراحات وارده به بيمارستان انتقال داده شد اما در مسير دچار ايست قلبي شد و با وجود انتقال به درمانگاهي محلي، جانش را از دست داد و شوك بزرگي به كاروان ايران و بازي‌هاي پارالمپيك 2016 وارد كرد.

طبق اعلام كميته بين‌المللي پارالمپيك (IPC)، گلبارنژاد در حدود ساعت 10:40 صبح (به وقت محلي) در اولين بخش از پيچ گروماري، بخش كوهستاني مسير، دچار حادثه شد.

مسير اين مسابقه كه آغاز آن در منطقه پونتال بود، شامل پيست گروماري مي‌شود كه در بازي‌هاي ماه گذشته المپيك ريو مورد بهره‌برداري قرار گرفت. اين پيست داراي شيب‌هايي تند است كه ماه گذشته نيز براي برخي از دوچرخه‌سواران دردسر ساز شده بود، البته خطرناك‌ترين قسمت اين مسير يعني پيست ويستا چينساي كه ماه گذشته براي آنه‌ميك فن‌فلويتن، ركابزن زن كاروان هلند  در المپيك 2016 حادثه‌ساز شد، از مسير مسابقه ركابزنان پارالمپيكي حذف شده بود. ماه گذشته در اين مسير فن‌فلويتن دچار حادثه شد كه بر اثر آن ضربات شديد به سر و صورت ورزشكار كاروان هلند وارد آمد. او كه براي مدتي كوتاهي بيهوش بود، همچنين دچار جراحات و شكستگي‌هاي شديدي شد.

پس از آن حادثه بحث‌هايي درباره شدت شيب پيست و غيراستاندارد بودن آن مطرح شد و انتقاداتي از نحوه طراحي آن صورت گرفت. از جمله كساني كه از اين پيست انتقاد كردند، كريس بوردمن، ركابزن پيشين بريتانيايي بود، كه بعد از حادثه‌اي كه براي فن‌فلويتن رخ داد به BBC گفت: من از اين پيست واقعاً ناراضي‌ام. من به شخصه از اين پيست بازديد كرده‌ام و زماني كه آن جداول را در كنار مسير ديدم، فهميدم كه اين پيست از استانداردهاي فني بسيار فاصله دارد و پيست بسيار خطرناكي است. آنهايي كه اين پيست را طراحي كرده‌اند، معيارهاي ايمني را در نظر نگرفته‌اند. ما مي‌دانستيم كه شيب اين مسير بسيار تند است. زماني كه اين پيست را ديدم، با خودم گفتم امكان ندارد كه كسي در اين مسير دچار حادثه شود و دوباره بتواند از جايش بلند شود و به مسابقه ادامه دهد. چيزهايي كه ما در اين پيست ديدم، واقعاً بد بودند.

ويكتورا پندلتون، يكي ديگر از قهرمانان المپيكي بريتانيا در رشته دوچرخه‌سواري نيز جزو كساني بود كه به غيراستاندارد بودن پيست گروماري اعتقاد داشت. او گفت: مسير مسابقه بي‌نهايت و به طرز باورنكردني خطرناك بود.

با وجود تأكيد مسئولان كميته برگزاري رقابت‌هاي المپيك 2016 و اتحاديه جهاني دوچرخه‌سواري UCI بر استاندارد بودن پيست گروماري و و بيانيه‌اي كه آنها پس از سانجه فن‌فويتن براي ربط دادن اين حادثه به عوامل ديگر منتشر كردند، شكي نيست كه اين پيست ايرادهايي داشته است به خصوص كه شيب اين پيست در منطقه ويستا چينسا براي اكثر دوچرخه‌سواران المپيكي هم زياد بود و طي دو روز نخست مسابقات جاده بازي‌هاي المپيك 2016 دو ركابزن مرد نيز كه جزو گروه پيشتازان مسابقه بودند، دچار حادثه شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها