أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۴۰۰۶
زمان انتشار: ۱۶:۱۱     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
يك عضو كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه بيش از ۶۰ درصد آمارهايي كه از طرف بانك مركزي در خصوص اعطاي تسهيلات بانكي اعلام مي‌شود تمديد وام‌هاي گذشته است، گفت: امروز ما كميسيوني در مجلس تحت عنوان كميسيون ويژه حمايت از توليد نداريم.

به گزارش پایگاه 598، حميدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به اينكه هنوز دولت آماري از ميزان تسهيلات پرداختي به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط در قالب منابع 16 هزار ميلياردي به مجلس ارائه نكرده است، اظهار داشت: اين موضوع به زودي در كميسيون صنايع و اقتصادي مجلس در دستور كار قرار گرفته و دولت بايد جزئيات تسهيلات پرداختي به واحدهاي توليدي را به نمايندگان مجلس اعلام كند.

وي با اعلام اينكه شمار واحدهاي توليدي كه به بانك معرفي شده و موفق به دريافت تسهيلات شده‌اند در استان‌هاي مختلف اندك است افزود: متأسفانه در دوره جديد مجلس، كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي ايجاد نشده و اين موضوع در چند ماه اخير خلأ خود را به خوبي نشان مي‌دهد.

اين عضو كميسيون صنايع مجلس افزود: نمايندگان با استناد به اينكه تشكيل اين كميسيون تداخلي در اجراي وظايف نمايندگان در ساير كميسيون‌ها به وجود مي‌آورد رأي به ايجاد آن ندادند و امروز ما كميسيوني در مجلس تحت عنوان كميسيون ويژه حمايت از توليد نداريم.

فولادگر با بيان اينكه پيش از اين در كميسيون حمايت از توليد بحث فضاي كسب و كار، اصل 44 و توانمندسازي بخش خصوصي مطرح شده بود، افزود: كميسيون گزارش‌هاي نظارتي خود را انجام و حتي اين گزارش‌ها را تبديل به راهكار و قانون مي‌كرد. اما امروز خلأ نبود كميسيون توليد به وضوح در مجلس ديده مي‌شود.

وي با بيان اينكه البته نمايندگان جديد در جريان عملكرد كميسيون ويژه توليد نبوده و همين موضوع باعث شد تا حمايت لازم را براي ايجاد آن نكنند، تصريح كرد: درصدديم طي دو ماه آينده درخواست خود را به مجلس ارائه كرده تا با كسب رضايت كميسيون‌ اقتصادي، مركز پژوهش‌هاي مجلس و رئيس مجلس دوباره براي تشكيل كميسيون ويژه حمايت از توليد در صحن علني مجلس راي گيري شود.

فولادگر در ادامه با اعلام اينكه بخش توليد در شرايط بدي قرار داشته و هنوز با اقدام جدي براي رفع مشكلات روبرو نيست، اظهار داشت: ما اميدواريم با پرداخت تسهيلات 16 هزار ميلياردي به بنگاه‌هاي زودبازده تاحدودي بتوان وضعيت واحدهاي توليدي را ساماندهي كرد.

اين عضو كميسيون صنايع مجلس به آمار بانك مركزي در ميزان ارائه تسهيلات به واحدهاي توليدي اشاره كرد و افزود: بيش از 60 درصد اين آمارهايي كه از طرف بانك مركزي اعلام مي‌شود تمديد و استمهال وام‌هاي گذشته است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها