يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۰۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال روز سه‌شنبه با انجام ۴ مسابقه آغاز می‌شود و در یکی از دیدارها استقلال میزبان تیم ذوب آهن اصفهان است.

به گزارش پایگاه 598، هفته هفتم لیگ برتر بلافاصله سه روز بعد از دربی 83 برگزار می‌شود. فشردگی جدول لیگ برتر قابل توجه است و فاصله تیم صدرنشین با تیم ششم جدول فقط سه امتیاز است.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

صبای قم- سایپا؛ تقسیم امتیازها؟

 شاگردان مرفاوی هفته گذشته در دقایق پایانی برد را از دست دادند و با یک تساوی به تهران بازگشتند البته تیم داوری این مسابقه اشتباه تاثیرگذار داشت تا تیم صبا همچنان بدون برد بماند. صبا  خود را آماده یک برد خانگی می‌کند البته این تیم 5 مساوی دارد.

تیم سایپا هم هنوز انتظارات را برآورده نکرده و از 6 مسابقه گذشته فقط یک برد و 4 مساوی داشته با توجه به شرایط دو تیم بعید است که این بازی برنده داشته باشد و شاید یک تساوی دیگر برای دو تیم رقم بخورد و به نظر می‌رسد که حسین فرکی و صمد مرفاوی امتیازها را این مرتبه هم تقسیم کنند.

استقلال خوزستان- پیکان؛ سایه قهرمان مقابل آقا معلم

تیم پیکان هنوز با مجید جلالی بردی نداشته و همچنان روی نوار مساوی حرکت می‌کند با این حال جلالی از شیوه بازی تیمش راضی به نظر می‌رسد. استقلال خوزستان هم در این فصل نشانی از تیم قهرمان فصل گذشته ندارد تیمی که به سختی گل می‌خورد و راحت دروازه حریفان را باز می‌کرد. آبی‌پوشان خوزستانی در این فصل با 9 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. جلالی تلاش می‌کند که در اهواز طلسم نبردن را بشکند وگرنه این تیم دوباره در خطر سقوط قرار می‌گیرد. 

تراکتورسازی-سیاه جامگان؛ تدوام صدرنشینی سرخپوشان تبریزی؟

سرخپوشان تبریزی برای تدوام صدرنشینی باید در این بازی پیروز شوند. شاگردان قلعه‌نویی با 9 گل زده قدرتمند‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و بعید است تیم سیاه‌جامگان بتواند از تراکتورسازی در تبریز امتیاز بگیرد هرچند شاگردان فرهاد کاظمی دو هفته پیش یک برد شیرین در تبریز مقابل گسترش کسب کردند اما تراکتورسازی را نمی‌توان با گسترش مقایسه کرد. تیمی که ادعای قهرمانی دارد و اکنون پیشتاز لیگ برتر است.

استقلال - ذوب آهن؛ پایان طلسم آبی؟

اگرچه استقلال در رده پانزدهم جدول قرار گرفته اما فاصله امتیازی این تیم با ذوب آهن اصفهان رده نهم فقط دو امتیاز است. بنابراین اگر تیم منصوریان در این بازی پیروز شود 6 پله در جدول لیگ برتر صعود خواهد کرد. آبی‌پوشان در دربی 83 بازی خوبی ارایه کردند و با یک امتیازی که از پرسپولیس گرفتند به آینده امیدوار‌تر شدند. به نظر می‌رسد منصوریان ترکیب ثابت تیمش را شناخته هرچند در این ترکیب جایی برای بختیار رحمانی دیده نمی‌شود اما سرمربی استقلال به دو جوان به نام‌های  فرشید باقری و فرشید اسماعیلی اعتماد کرده است.

منصوریان اگر می‌خواهد با استقلال به رویاهایش برسد باید در این بازی طلسم پیروز نشدن تیمش را بشکند. آبی‌پوشان هنوز بردی در لیگ شانزدهم به دست نیاورده‌اند و این مساله اصلا خوشایند هواداران استقلال نیست. تیم ذوب آهن نیز این روزها حال و روز خوشی ندارد. ذوبی‌ها در خانه به تراکتورسازی باختند و شرایط مالی این باشگاه‌ هم مثل گذشته روبه راه نیست. با این حال اگر گل‌محمدی بتواند استقلال را شکست بدهد یا از این تیم امتیاز بگیرد شرایط برای علیرضا منصوریان در استقلال دشوارتر از قبل خواهد شد. 

برنامه و اسامی داوران هفته هفتم لیگ برتر :

سه شنبه 30 شهریور 95
استقلال تهران – ذوب آهن اصفهان – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 19:30
حمید حاج ملک – سعید علی نژادیان – علیرضا ایلدروم – پیروز سیف الله پور – ناظر: سعید بطحایی
تراکتورسازی تبریز – سیاه‌جامگان مشهد – ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود -ساعت 18:50
حسین زرگر – محمدرضا ابوالفضلی – عسگر محمدی – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمدعلی فروعی
استقلال خوزستان – پیکان تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 18:40
تورج حق وردی – قهرمان نجفی – جعفر مهاجر – امید سعیدفر – ناظر: محمود رفیعی
صبای قم – سایپا تهران – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 18:30
شاهین حاج بابایی – یعقوب سخندان – محمدرضا طالبی – حسین زیاری – ناظر: علی خسروی
چهارشنبه 31 شهریور 95
فولاد مبارکه سپاهان – پرسپولیس تهران – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 17:30
بیژن حیدری – بابک داوری – فرهاد مروجی – محمدحسین زاهدیفر – ناظر: هدایت ممبینی
گسترش فولاد تبریز – فولاد خوزستان – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت 16:45
پیام حیدری – اسد حاج محمد – رحیم حاجیلو – جواد محمدی – ناظر: سعید بخشی زاده
نفت تهران – ماشین‌سازی تبریز – ورزشگاه تختی تهران ساعت 17:30 
احمد صالحی – سجاد طوری – حمید سبحانی – رضا عادل – ناظر: علیرضا کهوری
پدیده خراسان – صنعت نفت آبادان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 17
اشکان خورشیدی – محمدرضا امینی – محسن سلطانی – وحید کاظمی – ناظر: حاتم بک پور
 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها