أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۴۰۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
مرتضی پورصمدی از فیلمبرداران پیشکسوت سینما معتقد است بیکاری هنرمندان در سینما نگران‌کننده است.
به گزارش پایگاه 598، مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های اخیر خود گفت: چندی پیش پیشنهاد کار در فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند مطرح شد و صحبت هایی هم کردیم اما بعد از مدتی به دلیل اینکه تمام سکانس های آن فیلم از ابتدا تا انتها به صورت دوربین روی دست فیلمبرداری می شد، از انجام کارهای آن انصراف دادم و در حال حاضر پیمان شادمان فر فیلمبرداری این اثر را به عهده دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه من آرتروز گردن دارم دیگر قادر به انجام کارهای این چنینی نیستم و منتظر هستم تا فیلمی به من پیشنهاد شود که بتوان آن را به وسیله دوربین روی سه پایه ضبط کرد. این آرتروز هم هدیه سال هایی است که من در این حرفه مشغول کار هستم.

فیلمبردار «هیس دخترها فریاد نمی زند» ساخته پوران درخشنده با اشاره به اینکه استفاده از شیوه دوربین روی دست یک بحث زیباشناسانه دارد، گفت: این شیوه یک بحث زیباشناسانه و دراماتیک جدی دارد و لزوم آن در هر جایی احساس نمی شود. این شیوه تقلیدی از آثار غربی است که برخی از دوستان با تماشای آن آثار فکر می کنند باید در فیلم های خودشان هم این شیوه را به کار بگیرند در حالی که این شیوه باید با درام قصه و اصول فیلم همخوانی داشته باشد. البته فهم این مطلب ساده نیست و نیاز است که تمام ابعاد یک فیلم بررسی و در نهایت یک تصمیم نهایی گرفته شود که اصلا لزوم استفاده از دوربین روی دست در یک اثر چیست.

پور صمدی در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به اینکه باید جوانان مستعد برای حضور در این حرفه تربیت شوند، بیان کرد: باید برنامه ریزی درستی در این حوزه صورت بگیرد و جوانان مستعد و حرفه ای وارد این کار شوند البته می دانم که یک سری برنامه ها در حال پیگیری است که امیدوارکننده است.

این فیلمبردار درباره فعالیت های اخیر خود گفت: دی ماه سال گذشته به همراه ۱۰ نفر از فیلمبرداران مانند تورج منصوری، ساعد نیک ذات و ... فیلمی با موضوع آسیب شناسی شغل فیلمبرداران و بحران های این حوزه در مدت ۴ هفته؛ هر هفته ۵ ساعت برای انجمن تهیه کنندگان تهیه کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سینمای ایران از این مخمصه ای که گرفتار آن شده است، نجات پیدا کند. این روزها مساله بیکاری در این حرفه بیداد می کند، من بازنشسته هستم و حقوق بازنشستگی دریافت می کنم اما عده ای حتی این حقوق را هم ندارند که مساله نگران کننده‌ای است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها