کد خبر: ۳۹۴۰۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
قائم‌مقام وزیر کشور گفت: برجام تمام مشکلات موجود در کشور را برطرف نخواهد کرد، بلکه در زمینه رفع مشکلات مسیر را در تمام بخش‌ها باز کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد حسین مقیمی دیشب در شورای اداری استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: دولت تکالیفی را بر عهده دارد که باید تلاش کند این تکالیف را به نحو شایسته‌ای انجام دهد و در چارچوب سیاست‌های کشور، نظام و مجلس حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید اجرای قانون را سرلوحه تمامی کارهای خود قرار دهد، افزود: دولت یازدهم در سه سال گذشته تلاش کرده قانون را ملاک انجام کارهای خود قرار دهد و در این مسیر تاکنون توانسته اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذاری را در تمامی حوزه‌ها انجام دهد.

قائم‌مقام وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه پایدار در هر کشوری با عمل به قوانین و مقررات محقق می‌شود هر جامعه‌ای برای اداره مناسب کشور نیاز به قانون دارد.

مقیمی با اشاره به اینکه اجرای آئین‌نامه‌هایی که منطبق با قوانین مصوب مجلس نیست توسط مجلس رد خواهد شد، ادامه داد: خوشبختانه در دولت یازدهم میزان این آیین‌نامه‌ها که با قانون مجلس مغایرت داشته باشد به کم‌ترین میزان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت ایجاد امنیت در سراسر کشور، نگهداری از مرزها و صیانت از نظام در مقابل دشمنان است که خوشبختانه دولت یازدهم در زمینه ایجاد امنیت داخلی، اجتماعی، کسب و کار و حقوق شهروندی اقدامات خوبی را انجام داده است.

قائم‌مقام وزیر کشور گفت: رسیدگی و رفع مشکلات اجتماعی در زمینه مواد مخدر، طلاق، مسائل اجتماعی و حاشیه‌نشینی که جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز می‌باشد در دستور کار دولت قرار دارد که در این زمینه توانسته گام‌های خوبی را تاکنون بردارد.

مقیمی بیان داشت: دولت یازدهم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و معیشتی مردم توانسته اقدامات موثری را انجام دهد و باید تلاش شود با انجام اقدامات بیشتر و تأثیرگذارتر در سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 بتوانیم حرف اول را در منطقه بزنیم.

وی اظهار کرد: تراز تجاری کشور و رشد اقتصادی هم‌اکنون در شرایط و وضعیت خوب و مثبتی قرار دارد و دولت توانسته تورم 43 درصدی را به 10 درصد و رشد اقتصادی منفی 8.6 دهم را به 4.4 دهم درصد برساند، البته تا رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی در سند چشم‌انداز توسعه باید تلاش بیشتری را انجام دهیم.

قائم‌مقام وزیر کشور افزود: در بحث محیط زیست و بهداشت و درمان دولت توانسته گام‌های خوبی را بردارد، اما باید بدانیم این اقدامات کافی نیست و تا رسیدن به شرایط مطلوب و ایده‌آل فاصله داریم.

مقیمی تصریح کرد: دولت در زمینه سیاست خارجی و در مسئله برجام و همچنین مطالبه حقوق حقه ملت ایران در زمینه انرژی هسته‌ای اقدامات ماندگاری را انجام داده که تمامی این موارد با هماهنگی‌های داخلی انجام شده است.

وی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم برجام تمامی مشکلات کشور را رفع کند تفکر اشتباهی است، زیرا برجام تنها می‌تواند مسیر و راه را برای انجام فعالیت و پیشرفت باز کند.

قائم‌مقام وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه دولت با تمام توان به دنبال تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مسئولان باید در زمینه اجرای 24 بند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گام بردارند و تمامی جهت‌گیری‌های توسعه اقتصادی در کشور به این سمت باشد.

مقیمی بیان داشت: دولت یازدهم به منظور دفاع از عملکرد خود در آینده باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند، در غیر این صورت می‌توان گفت موفقیتی را کسب نکرده است.

وی اظهار کرد: مسئولان باید از تمامی فرصت‌های پیش رو به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده و در این زمینه از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

قائم‌مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در توسعه سیاسی کشور گفت: برگزاری انتخابات انجام شده که تمامی مسئولان استانی و شهرستانی در کنار دولت قرار داشتند به بهترین نحو و با بی‌طرفی کامل انجام شد و دولت در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی نیز توانست گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

مقیمی افزود: انتخابات گذشته به نحوی بسیار شایسته و کارآمد انجام و در این انتخابات هر سه طیف اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل خود را برنده انتخابات می‌دانستند.

وی تصریح کرد: در انتخابات گذشته که بسیار خوب برگزار شد، سخنرانی مخالفان، منتقدان و موافقان شور و نشاط سیاسی را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کرد و این یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها