امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۴۲۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
تاملی درباره یک کنش اجتماعی جامعه هنرمندان ایران:
این چندمین باری است که اخباری از مصرف الکل و سایر رفتارهای شنیع اجتماعی و اخلاقی از سینماگران منتشر می شود. در حال حاضر غ.ح در بازداشگاه به سر می برد و جالب اینکه هنرمندان و جمعی از مردم خیّر در تلاش هستند با جمع آوری وجه و پرداخت دیه این بازیگر زن را از زندان آزاد کنند!
سرویس اجتماعی پایگاه 598 - تصور کنید یک کارگر مست افغانستانی در حال رانندگی در خیابان های تهران یک خانم هنرپیشه را زیر بگیرد و او در دم جان ببازد! چه خواهد شد؟

سراسر رسانه ها سیاه پوش می شوند، کمپین های متعددی در ابراز همدردی با جان باختگان حوادث رانندگی و اخراج مهاجران افغانستانی به راه می افتد، بازیگران و هنرمندان صدها مصاحبه می کنند درباره ی وضعیت تصادفات و تعداد بالای جان باختگان در ایران، آواتار صفحات مجازی تا مدتها به عکس خانم هنرپیشه ی مذکور تغییر می کند، بی بی سی و من و تو از سوابق سیاسی هنرپیشه فقید در اعتراض به جمهوری اسلامی چندین برنامه تلویزیونی می سازند، سینماها پرده سیاه می آویزند، روزنامه های اپوزوسیون از مصرف بالای الکل در ایران گزارش های متعدد منتشر می کنند، رییس جمهور پیام تسلیت و قول پیگیری سریع می دهد، و...

حالا خبری را که اخیراً منتشر شده ملاحظه بفرمایید: غ. ح بازیگر زن سینمای ایران، در حال رانندگی در اتوبان حکیم و در حال مستی دو کارگر افغان را که در حال نظافت بوده اند زیر گرفته است. یکی از کارگران در دم جان باخته و دیگری به بیمارستان منتقل شده است.

این چندمین باری است که اخباری از مصرف الکل و سایر رفتارهای شنیع اجتماعی و اخلاقی از سینماگران منتشر می شود. در حال حاضر غ.ح در بازداشگاه به سر می برد و جالب اینکه هنرمندان و جمعی از مردم خیّر در تلاش هستند با جمع آوری وجه و پرداخت دیه این بازیگر زن را از زندان آزاد کنند!

بی شک بسیاری از شما این خبر را نشنیده اید؛ چرا؟ چون عموم سینماگران و هنرمندان، رسانه ها و حتی فعالان حزب اللهی همچنان مشغول مصاحبه و انتشار بیانیه علیه نشریه ای هستند که بدون توجه به قداست سینما و اهالی آن، با بی ملاحظگی علیه رفتارهای غیراخلاقی و غیر شرعی سینماگران مطالب تندی منتشر کرده است.

* دکتر وحید یامین پور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
asef
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
۱۰
۳
مایه تأسف است که جان انسان اصلا ارزش ندارد ، انکار هیچ اتفاقی نیفتاده
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
از قدرت خداوند يكي هم . رسوايي مدافعان فواحشي است كه نام هنرپيشه را بر خود گزارده اند
زماني مرحوم سلحشور به اين عده تاخت و آنان را فاسد ناميد
همه اين حشرات فاسد به ايشان حمله كردند و چيزي گفتند
اما چون خدا مي خواست در همان زمان فيلم فساد جنسي يكي از همان موجوادت پخش شد و همه اين نابكاران را به عزا نشاند و رسوا كرد

به تازگي هم كه يالثارات مطلبي درباره آنام قلمي كرد
باز اين حشرات . شروع به درفشاني نمودند
كه با مسئله تصادف آن زنك مست به اصطلاح هنرپيشه و تصادف او با كارگران مظلوم . تير همه اين جماعت به سنگ خورد و همگي مفتضح شدند

تا باد چنين بادا
ناشناس
Sweden
۱۹:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
۱۰
۳
عملکرد یا لثارات صحیح و در مورد فوق مطابق آموزه های اسلام است. متاسفانه عده ای اخلاق اسلامی را با سوسول بازی اشتباه گرفته اند. اسلام برای کسانی که علنا پرده دری می کنند احترامی قایل نیست. اسلام هرگز احترامی برای مردانی که زنانشان را در معرض زنای چشم و تماشا قرار می دهند احترام قایل نیست. اسلام هرگز نگفته وقتی حرامزادگی یا دیاثت کسی آشکار است این موضوع را پنهان باید کرد! مجددا اشاره می کنم که مدعیان دروغین اخلاق مداری لابد خود را از امام حسین علیه السلام با ادب تر و با تقوا تر می دانند چرا که ایشان صریحا دشمنش را حرامزاده و فرزند حرامزاده نامید. . ألا وإنّ الدّعـي بـن الدّعي قـدْ ركـز بــين اثــنتــين، بـين السـّلة والذّلة،. وهـيهات مـنّا الذّلــة. به افرادی هم که گیج شده اند می گویم که خود کلمات به خودی خود خوب یا بد نیستند. بلکه زمانی بد هستند که به ناحق به کار بروند و آبروی کسی را ببرند که آبرویش محترم است. اما آیا آبرویی این حضرات به اصطلاح هنرمند که کاری جز اشاعه گناه و گند و فساد در کشور ندارند محترم است؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
صاحب یا لثارات ُ همیشه و همه آنات ولحظات ُ بدون وقفه ُ احمدی نژاد رو یک ابرمنحرف ُ بی نهایت منحرف می دونست و می دونه و خواهد دونست . از نظر صاحب یا لثارات ُ این هنرمندان و همه هنرمندان دیگر خیلی خیلی خیلی بی نهایت خیلی همه شان بهتر از احمدی نژاد بی نهایت منحرف هستند !
ناشناس
Sweden
۲۱:۵۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
به ناشناس 2:09
من که نگفتم یالثارات معصوم است. کفتم در این مورد عملکردش صحیح و قابل تحسین است.
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
۱۰
۲
باید این هنرپیشه بدکاره را بدست خود دولت افغانستان بدهند تا آنها با فرو ریزش همه خشم ملی خود بر سر این بدکاره فاسده درسی فراموش نشدنی به این دسته فاسدان داده بشه
پاسخ
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
۱۴
۲
اين زنيكه را بايد به جرم قتل عمد اعدام كرد
پاسخ
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
۱۵
۱
اینم نتیجه بال وپر دادن زیاد به عده ای به اصطلاح هنر پیشه که جز فساد و رواج بی بند وباری به سبب غرب زدگی ندارند
پاسخ
شهرمن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
۴
۱۳
درسته کار اون بازیگر بسیار زشت و غیرانسانی بوده ولی این هم دلیل نمیشه از افغانی ها حمایت کنیم و کاسه داغتر از آش شویم، بنده کلا باحضور افغانها درکشور مخالفم و اعتقاد دارم باید سریعا از کشور خارج شوند. اگر هم ادعا دارند اینجا بهشون احترام نمیذارن(که میذارن) اختیار کامل دارن که برگردند، پس اینجا کاملا راحت هستند که برنمی گردند!!!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
برگشتن یا بر نگشتنشون فعلا پیشکش.نظرت در مورد تشویق کردن این زن مست چیه؟؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
هجرت کار خطایی نیست
برید خدا رو شکر کنید مملکتمون اونقدری امنیت داره که ما هم مثل افغانی ها نیازی به مهاجرت نداریم
نکنه فکر کردین افغان ها خوشی زده زیر دلشون که اومدن ایران؟
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
برو بمير
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
اقاي يا خانم «شهر من» اين زنيكه كه نمي دونسته اين شخص افغانيه يا ايرانيه زيرش كرده اگه شخص فوت شده برادر ، فرزند ، يا كس و كار شما بود باز اين اراجيف را مي فرموديد . اگه الان جلوي اينجور اشخاص گرفته نشه فردا ممكنه باز مست كنه و خود شما را زير بگيره و فكر كن شما هم نميري و قطع نخاع و فلج كامل بشي و يك نفر ديگه مثل الان شما بياد از اين زنيكه حمايت كنه انوقت حال شما ديدن داره !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
باشد حرف تو درست
اما از فردا كه نياز به كارگر بود و كسي نبود كه كارهاي ما را انجام دهد
بايد قول بدهي كه به عنوان كارگر براي ما خدمت كني ؟!

ههههههههههههههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
شهر من
واقعا یه احمقی
اما بذار فقط باید بدونی که مهم نیست که تو نظرت چیه تصمیم گیر دیگری ه
نه قاضی هستی نه در مقامی هستی که نظر بدی پس دخالت تو کاری که نمی دونی نکن
پس یعنی حامیای هنر پیشه ها منطقشون همینه ؟ این اخر دولت تدبیر میشه
منم برادر تو رو پس زیر میگیرم بعد میگم فکر کردم افغانی بود خوبه
اره خوبه ادم حرف دهنشو مزه مزه کنه
ناشناس
Latvia
۱۴:۴۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
۷
۲
به شهرمن
البته که تو با نظری که گذاشتی بی وجدان بودن و پستی خود را به نمایش گذاشتی. این درجه نژاد پرستی را که شما دارید هیتلر نداشت چرا که افغانستانیها نژاد و ملت جدایی از ایرانیها نیستند و همان مردم خراسان بزرگ هستند که پشت مرزهای استعماری مانده اند وسالها جنگ و حکومتهای فاسد آنها را محروم نگهداشته است.
حالا آنها می شوند بیگانه!
تازه جای تو را تنگ کرده اند؟ تو می خواستی آن وقت شب شغل او را داشته باشی؟
فقط بهانه ای برای کاهش فشار از هنرمندان رذل و الکلی ایرانی که حالا مرتکب قتل هم شده اند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
مطمئن باش این یارو که این نظر رو گذاشته یا ایرانی نیست یا مواجب بگیر اصلاحاته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
به واقع كه اين قوم پست . نام اصلاحات را هم نجس كرده اند
اينان را بايد افسادات ناميد !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
۱۱
۱
ضرب المثل از کوزه همان برون تراود که در اوست متاسفانه جامعه هنری ما به طرف تجمل گرایی و بی بندباری و فخر فروشی و مادی گرایی به پیش می رود و لهو و لهب به اسم هنر به خورد مردم داده می شود و از ان بدتر از اینگونه افراد در رسانه ها تمجید می شود .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲
۰
فقط جامعه هنري مقصر نيستند بلكه سازمانها و نهادهاي دست اندركار امر فرهنگ وهنر كشور نيز مقصرند. مقصرند به اين خاطر كه فرهنگ سازي بسيار بد و خطرناكي توسط اين دستگاهها شده و مي شود. الگوسازيهاي غلط و خلاف مباني و آرمانهاي ديني و انقلابي نظام جمهوري اسلامي مي شود.وقتي وزارت ارشاد خيلي راحت به كارگردانها و هنرپيشه هاي معلوم الحالي كه اعتقادات مذهبي ملت را به سخره گرفته و حتي در برخي جاها از غربيها هم غربي تر شده و فيلمهايي با مضامين ضد اخلاق و ضد دين مي سازند,مجوز مي دهد,وقتي كه در جشنواره هاي به اصطلاح هنري اجازه مي دهند اين هنرپيشه ها با آن وضع خفتبار و مسخره لباس بپوشن و جشنواره هنري را به محل رقابت ونمايش سر و وضع و لباسهاي خارج از عرف اينها تبديل كنند ! وقت و بي وقت هم كه از مقام شامخ!!!! اينها تجليل به عمل مي آورند!
وقتي صدا و سيماي جمهوري اسلامي به بهانه جشنها و اعياد و ... به جاي اجراي برنامه هاي به دردبخور و آموزنده از اين جماعت دعوت مي كنند و راه و بيراه ليلي به لالاشون مي گذارندو هندوانه زير بغلشون ميدن و دهها و صدها نمونه ديگر از اين دست ,نشان مي دهد كه دستگاهها و نهادهاي دولتي و مسئول در امر فرهنگ و هنر كشور خيلي بيشتر از خود اين جماعت مقصر گنهكارند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲
۱
جامعه هنری فاسد کشورم که شرم میآید از یاد آنها
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲
۱
عجب سایت عوضی هستی این عکس با حجاب مال چه کسی است اگر مال هنرپیشه است که این آدمها مشروب نمی خورند و ساعت 3 نیمه شب مست تو ماشین فرد غریبه دیگری بسر نمی برند اگرهم برای عوام فریبی گذاشتی که باید بگم خیلی خیلی عوضی هستی.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۰
۱
598چرا کامنت مرا قطع کردی بعد از اینهمه نوشتن حیف از وقتی که گزاشتم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۳
۰
باسلام
ضمن عرض خسته نباشید به کارکنان سایت 598علت اینکه چنین تصویری از آن خانم گذاشتید را نمیدانم مگر ایشان چادری بودند که این تصویر را گذاشتید؟!!با توجه به هجه مفسدان به حجاب و چادر خواهشمند است تصویر "با چادر" آن هنرپیشه را بردارید و یکی تصویر دیگر بگذارید
باتشکر
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
این عکس مربوط است به اوایل هنرپیشه شدنش که میخواسته به جمع هنرپیشه ها بپیوندد. ولی چهره واقعی این خانم و بور خوردن با این گونه جماعت آخرش از او یک مست لایعقل بد... ره بوجود آورد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۲
۰
اگران هنرمندان که قصد جمع آوری دیه دارند اگر این خانم یکی از خانواده آنها را زیر می گرفت باز هم پول جمع می کردند لعنت بر هرچه ادم دام خم ولابالی
پاسخ
ناشناس
-
۱۵:۱۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
اگر یک راننده مست سفارت عربستان در حال رانندگی در تهران یک سرپرست خانواده بدبخت ايراني را زیر بگیرد چه می شد!؟

چندسال پيش اين اتفاق افتاده ومسئولين بي اربيت وقت:
در كمال احترام وي را ديپورت كرده اند.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۲۱:۵۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
چون آن شخص مصونیت دیپلماتیک داشت و امکان دستگیر کردنش نبود. عین آزاد کردن سفیر ژاپن که به یک پارتی مختلط و شیطانی رفته بود.
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
این بازیگر رو باید به همه معرفی کنن غ ح دیگه چه صیغه ای هر چی قانون خنده داره باید تو کشور ما باشه،در ضمن مسولینم باید افغانیارو هرچی زودتر بیرون کنند،مثل اینکه جنایتای این آدمای کثیفو یادتون رفته اینا جاش باشه از هیچی کوتاهی نمیکنن.
پاسخ
داود
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
اكر معرفي كنند مشتري هاش زياد ميشه دفعه ديگه اصلاح طلبها كانديدش ميكنند.
جدیدترین اخبار پربازدید ها