يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۳۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۱ مهر ۱۳۹۵
عضو سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه اظهارات منتقدین از اقدامات دولت برخاسته از درخواست‌های مردمی است، گفت: متأسفانه دولت یازدهم به دلیل افکار سلطنت‌مآبانه و خودبرتربین این انتقادات را نپذیرفته و با آنها برخورد می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره افزایش شکایت دولت یازدهم از رسانه‌ةا و توقیف آنها گفت: نه تنها شکایت‌های دولت علیه رسانه‌های مرتبط روز به روز در حال افزایش است بلکه براساس آنچه مسئولان دولتی اعلام کرده‌آند شکایت مردم از دستگاه‌های اجرایی هم روز به روز افزایش یافته که نشان‌دهنده آن است که اظهارات منتقدین بی‌مبنا نیست.

وی افزود: اظهارات منتقدین از اقدامات دولت برخاسته از درخواست‌های مردمی است ولی متأسفانه دولت یازدهم به دلیل افکار سلطنت‌مآبانه و خودبرتربین آن انتقادات را نپذیرفته و با رسانه‌ها و منتقدین و نمایندگان مجلس برخورد می‌کند.

رسایی تصریح کرد: دولت یازدهم در مواجهه با مجلس که اساس کارش پرسشگری و نظارت است اخلاق سلطنت‌مآبانه را در پیش گرفته تا جایی که در سال گذشته و در هفته دولت، مقام معظم رهبری خواستار عدم برخورد سلطنت‌مآبانه دولت یازدهم با مجلس شده‌اند.

مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی اظهار داشت: نگاه سلطنت‌مآبانه دولت با منتقدین تنها به این دولت اختصاص ندارد و ما چنین رفتاری را در دولت هاشمی نیز شاهد بودیم اما متأسفانه این دولت در برخورد با منتقدین روی دولت سازندگی را سفید کرده است.

وی با بیان اینکه هفته‌نامه 9 دی تاکنون 4 بار از سوی دولت برخورد و توقیف شده،‌ افزود: هر 4 بار بدون دریافت هیچ تذکری از سوی دادگاه تبرئه شده‌ایم که نشان دهنده آن است که مشکل نه تنها از هفته‌نامه 9 دی نیست بلکه باید این امر را در خلق و خوی دولت در عدم تحمل اظهارات منتقدین دید در حالیکه اتهامات اعلام شده به 9 دی نه توهین به مقدسات بوده و نه زیر سؤال بردن ارزش‌های انقلابی و ضوابط قانونی بلکه تنها دلیل شکایت از 9دی برنتافتن انتقادات از سوی دولت بوده است.

رسایی خاطرنشان کرد: در ادبیات رئیس دولت یازدهم عدم تحمل انتقادات و اظهارات منتقدین را به صورت واضح مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت یازدهم در حال منت گذاشتن بر سر مردم و نظام است، تصریح کرد: بسیاری از وزرای میلیاردی حاضر در کابینه روحانی به این دلیل که کار اقتصادی قبل از این دولت داشته‌‌اند حضور خود را در دولت یازدهم منتی بر سر مردم می‌دانند که ناشی از اخلاق و رفتار سلطنت‌مآبانه است.

عضو سابق کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: وظیفه منتقدین آن است که انتقادات را به صورت منصفانه ادامه دهند ضمن اینکه رفتارها و فشارهای دولت هم نباید باعث شود یک رسانه از وظیفه ذاتی خود دست بکشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها