يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۳۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۱ مهر ۱۳۹۵
آیت‌الله مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه آمریکایی‌ها به اسم مبارزه با داعش لشکر سوریه را مورد هدف قرار می‌دهند، گفت: حدومرز ما اسلام و اهل‌بیت(ع) است و هرکجا احساس کنیم خدشه‌ای به آن‌ها وارد می‌شود ورود پیدا می‌کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار دانشجویان افسری علویون دانشگاه امام حسین(ع) و رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: تیپ فاطمیون لشکری شجاع، دلیر و جان‌برکف است و باید به خاطر پیروزی‌ها و افتخارآفرینی آن‌ها در مقابل دشمنان اسلام به آن‌ها تبریک گرفت.

وی بابیان اینکه اگر مدافعین حرم نبودند دشمن بر مناطق مهمی از جهان اسلام تاکنون مسلط شده بود، خاطرنشان کرد: در صحبتی که چند وقت پیش با فرماندهان سپاه در این زمینه داشتم آن‌ها هم بر نقش مهم تیپ فاطمیون و ترس دشمنان از آنان تأکید داشتند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره پاداش مجاهدت درراه خدا تصریح کرد: جان و مالی که خداوند خودش داده خودش هم خریدار آن است و برای مجاهدت درراه خدا، پروردگار پاداش بهشت جاودان را در نظر گرفته است.

وی گفت: در بخش‌های پایانی زیارت عاشورا آرزو می‌شود که‌ ای کاش ما هم در راه اهل‌بیت(ع) و مانند شهدای کربلا شهید شویم و آن‌هایی که آرزو داشتند مانند شهدای کربلا باشند امروز دفاع از حق مانند شهید شدن در رکاب اهل‌بیت(ع) به‌حساب می‌آید.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: ما حدومرزی نمی‌شناسیم و حدومرز ما اسلام و اهل‌بیت(ع)  است و هرکجا احساس کنیم خدشه‌ای به آن‌ها وارد می‌شود ورود می‌کنیم.

وی بابیان اینکه صحنه‌های جنگ تحمیلی به ایران در حال تکرار است، افزود: زمانی جنگ تمام دنیا با ایران بود و امروز به سوریه، عراق و یمن رسیده و به اسم مبارزه با داعش آمریکا لشکر سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: جنگ احزابی که در تاریخ به آن اشاره‌ شده در حال تکرار است، روزی در ایران و امروز در سوریه و یمن این اتفاق می‌افتد و خوش به حال کسی که این فرصت بهترین بهره را می‌برد.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: تصور دشمنان این بود که چند روزی خواهد گذشت و بشار اسد سقوط می‌کند و بعد از آن لبنان، ایران و افغانستان را تصرف می‌کنند که مجاهدت‌های شما نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها