يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۴۸۹
زمان انتشار: ۰۰:۲۳     ۰۳ مهر ۱۳۹۵
تاملی درباره آخرین سفر رئیس دولت یازدهم به آمریکا:
هنوز چند روزی از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه باید نسبت به آمریکا "بی اعتمادی مطلق" داشت نگذشته که حسن روحانی پس از بازگشت از نیویورک گفته که "آمریکا قول داد رفتارش را درباره برجام تغییر دهد" و این اعتماد به آمریکا برای تغییر رفتارش در بدعهدی ها و خباثتها، ادامه همان راهی است که به کارنامه تاریک خسارت محض برجام انجامید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عاقبت برد-برد سیاست خارجه دولت مدعی اعتدال و ارتباط با جهان در سال پایانی دولت یازدهم سخنرانی رئیس جمهور ایران برای صندلی های خالی سازمان ملل شد.

در همین خصوص مردم سخنان دکتر روحانی را درباره لزوم سازش با جهان و ارتباط دوطرفه و دوستانه به کشورهای ابرقدرت را از یاد نبرده اند. سیاستی که در طول سه سال و اندی از عمر دولت یازدهم در تمام عرصه ها حتی موضوعات امنیتی از سوی حسن روحانی دنبال شده است و تا امروز نتیجه اش برجامی بوده است با دستاوردی تقریبا هیچ و خسارتی محض.



همچنین هنوز چند روزی از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه باید نسبت به آمریکا "بی اعتمادی مطلق" داشت نگذشته که حسن روحانی پس از بازگشت از نیویورک گفته که "آمریکا قول داد رفتارش را درباره برجام تغییر دهد" و این اعتماد به آمریکا برای تغییر رفتارش در بدعهدی ها و خباثتها، ادامه همان راهی است که به کارنامه تاریک خسارت محض برجام انجامید.

حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد و پس از بازگشت از سفر  به کوبا، ونزوئلا و آمریکا در این خصوص می گوید: در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک این جلسه ابتدا در سطح مدیران کل سپس وزرا تشکیل شد و همه اعضا و شرکت کنندگان با قاطعیت به آمریکا اعلام کردند که عملکرد این کشور دقیقا با برجام منطبق نیست و واشنگتن نیز قول داد روند را اصلاح کند.

با این وجود می توان گفت این سخن رهبر انقلاب خیلی زود مصداق خود را پیدا کرد:"متاسفانه برخی ها حاضر نیستند بی اعتمادی مطلق به آمریکا را قبول کنند و اگرچه به زبان می گویند آمریکا دشمن است اما احساس واقعی بی اعتمادی به آمریکا، در آنها وجود ندارد"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها