أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۴۴۹۰
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۰۳ مهر ۱۳۹۵
تصویری از اوج مظلومیت شهدای مدافع حرم:
فرزند خردسال شهید سامانلو در بدو ورود به غرفه شهدای مدافع حرم با ماکت تصویر پدرش ربرو می شود و تصور می کند که پدرش آمده و بالای غرفه روی بلندی ایستاده، با عجله به سمت پدر می دود و زمانی که پای ماکت رسید و می فهمید که پدرش نیست، شروع به گریه کردن می کند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، شب گذشته در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس در قم، خانواده شهید سعید سامانلو از  شهدای عملیات آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا(س) سوریه به غرفه شهدای مدافع حرم دعوت شده بودند که ورود این خانواده شهید به این غرفه با اتفاقی جانسوز همراه بود.

فرزند خردسال شهید سامانلو در بدو ورود به غرفه شهدای مدافع حرم با ماکت تصویر پدرش ربرو می شود و تصور می کند که پدرش آمده و بالای غرفه روی بلندی ایستاده، با عجله به سمت پدر می دود و زمانی که پای ماکت رسید و می فهمید که پدرش نیست، شروع به گریه کردن می کند.

تصویری که نشان از اوج مظلومیت شهدای مدافع حرم و خانواده هایشان را دارد.



همسر شهید سعید سامانلو متن کوتاهی را در خصوص اتفاق شب گذشته نوشته اند که در اختیار پایگاه 598 قرار گرفته است و در ادامه می آید:

فقط قصد بازدید از نمایشگاه بود که با تمثیل پدرش رو به رو شد و بچه کمی هیجان زده شد. خدا داعشی و دشمنان اسلام را لعنت و نابود کند. ما واقعا ممنون از برگزار کنندگان چنین نمایشگاه هایی در سراسر کشور هستیم که ترویج فرهنگ شهید و شهادت را به نحو احسنت انجام می دهند. محمدحسین کوچک باید با واقعیت رو به رو شود تا بفهمد دشمنان پدر قهرمانش را چه کردند؟ محمدحسین و علی خوشحال اند که اگر پدر فداکارشان نیست مردمی هستند که یاد آنها را زنده نگه میدارند.

محمدحسین بعد از رو به رو شدن با تصویر پدر آرام شد و او را نوازش کرد و بوسید و عکس های یادگاری قشنگی با آن گرفت.

ما ممنون و سپاسگزار طراح تمثیل ها هستیم.

من مادر محمدحسین و علی علاوه بر همسر شهید بودن فرزند شهید نیز هستم و بیشتر از هر کسی فرزندانم را درک میکنم.

یادم میآید وقتی بچه بودم زمانی دلم به درد می آمد که حس می کردم، مردمی که پدر من به خاطرشان رفته حتی یاد و خاطره او را زنده نگه نمی دارند.

شاید با یادآوری خاطرات پدر، اشک از چشمانم سرازیر میشد اما آن اشک سریع تبدیل به شعف و شادی میشد و میگفتم خدایا مواظب این مردم عزیز باش؛ پدر من که برای آسایش آنها رفت، آنها هنوز پدر مرا در خاطر دارند و یادش را زنده نگه داشته اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۸
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۳۷
۱
جانسوزترین تصویرعالم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
اونهایی که مخالفن توجه داشته باشن که یاد شهدا باید زنده باشه همیشه

اما این کودک ممکنه لحظه ای آسیب دیده باشه ولی معناش ان نیست که عمدا این کار رو کردن


بجای اعتراض های بعضا خنده دار حواسمون باشه که خیلی از جوونها رفتن به خاطر امنیت و اعتقادات ما

پس رهروی اونا باشیم همیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲۲
۲۶
ما همه قدر زحمات شهدا رو میدونیم . ولی اینکه با استفاده از احساس ناب کودکان این عزیزان دل مردم رو بسوزونیم یا بهره برداری سیاسی کنیم و در آخر هم باعث بشیم مردم از این عزیزان دلزده یا خدای نکرده متنفر بشن کار درستی نیست .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
کاملا موافقم
چراغعلی
-
۰۷:۴۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
چه ربطی داره، ببخشید این الان کجاش بهره برداری سیاسی بود!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲۱
۰
خدا رحمت کند مدافعان حرم وصبر به خانواده محترمشان وبخصوص به این شهید محترم وسربلندشهید سامانلو وطول عمر برای خانواده محترمشان بخصوص برای فرزند خرد سالش
پاسخ
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲۱
۰
تعجيل در فرج امام زمان عج و شادي روح شهداي كربلا، اسلام و شهداي مدافع حرم صلوات


اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم به حق حضرت زينب سلام الله عليها
پاسخ
سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲۹
۴
دلم اتيش گرفته خدا لعنت اونهايي رو كه ميگن اينها بخاطر پول ميرن چه خوبه دست اندركاران نمايشگاه يه روانشناسي كودك رو مطالعه كنن ميدونيد چه به روز اين بچه اورديد .شما ديگه چرانمك رو زخم ميشيد
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۱:۴۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۱۹
۱۷
البته تصویر ناراحت کننده ای است اما کسانی این بچه کوجک را پای تندیس پدرش برده اند مشتی افراد روانی و سنگدل هستند.
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
ای ناشناس خوب متن را بخون مراسمی برای بزرگداشت شهید گرفته بودند که این فرزند حین ورود به سالن با تمثال پدرش شهیدش مواجه و به سمت آن میدود و بعد ادامه ماجرا . ضمن اینکه ما باید دلمان برای خودمان و نسل خودمان بسوزد وگرنه شهدا نسلهایی مانند خودشان را تربیت کرده اند تا من و امثال ماها راحت باشیم. هدیه نثار روح تمامی شهدا صلوات.
ناشناس
Sweden
۲۱:۵۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
به محمد
مراسم گرفته اند که گرفته باشند. اما مگر یزیدند که بچه را جلوی تصویر پدرش می برند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۱۵
۰
خدایا چه بگم بقول دوستمان جانسوز ترین تصویر عالم
پاسخ
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۱۵
۶
ببینند کسانی که هزار جور تهمت و افترا به این خانواده های مظلوم مدافع حرم وارد می کنند
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۲۹
۲۷
عجب مادر سنگدلی، که اینطور اجازه داد با روح و روان بچه اش بازی شود تا چهارتا خبرنگار خوراک خبری تهیه کنن.
بچه حزب اللهی ها هنوز یادنگرفتن برای غذا خوردن، قاشق رو به کدوم سمت ببرن.
پاسخ
سید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
سلام،
نه اون مادر سنگدله و نه خبرنگارا خوراک میخوان.
من فرزند شهید هستم، مادر ما هم عکس پدرمون رو جلوی ما تو خونه رو دیوار نمی گذاشت واسه اینکه بقیه هم سن و سالا ما پدر داشتن و ما عکس بابا رو نبینیم و حسرت نخورین، ولی ما خودمون عکس بابام رو از هرجا که بود پیدا میکردیم و خیلی اوقات تنهایی گریه میکردیم و نگاش میکردیم و دوست داشتیم که عکسش رو دیوار باشه حتی اگه خودش نباشه.
حالا مادر اون بچه ها هم که خودش فرزند شهیده دقیقا میدونه یه فرزند شهید چی میخواد.
خدایا مارا با شهدا محشور بفرما.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
ثاقب عزیز اون موقع که تو و امثال تو به سیب زمینی میگفتید دیب زمینی بچه حزب اللهی ها که تو آنها را جمع بسته ای در حال دفاع از ناموس تو بودند و برای ما همینقدر که تو می دانی قاشق را هنگام غذا خوردن باید به کدوم سمت ببری کافی است و چه راست گفته است شاعر که ماستی که ترش است از تغارش پیداست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
ضمنا ثاقب جان یک منفی هم دادم تا حالشو ببری خوش باش. خوش به حالت که همیشه خندونی........
علی
-
۱۰:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
واقعا الان سنگ دل توی ابله هستی یا اون مادر بزرگوار که برای امنیت الاغی مثل تو فداکاری میکنه؟
باقری
United Kingdom
۱۵:۳۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
دوست من؛ به منفی دادن هاتون دلخوش نباشین. چون مخاطبین سایت 598 یه عده آدمی هستن که ذهنشون مثل احمدی نژاد قالب گرفته شده... اگه این خبر به مردم عرضه بشه همون بلایی سرتون میاد که بر سر سعید جلیلی اومد... بیشتر از 5 میلیون رای نداشتین.
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۴۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
علی آقا، الاغ تویی که فکر میکنی مردم زیر بار منت ارتش و سپاه هستن. همه کشورها نیروی نظامی دارن و شغل نیروی نظامی جنگیدنه. همونطور که یک نظامی چینی هم برای کشورش میجنگنه. یه عمری در دوران صلح، مفت میخورن و میخوابن و حقوق و مزایا میگیرن برای همچین روزی.
تازه فرق نیروی نظامی کشورهای دیگه اینه که جَوونای مردم رو داغ نمیکنن و گوشت دَم گلوله نمیکنن تا سردارها و ژنرالها پشت نیروی مردمی سنگر بگیرن و قصر در برَن.
توی کشورهای دیگه، جنگیدن وظیفه نیروی نظامی آموزش دیده هست. والسلام
بچه رزمنده 35 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
بنام خدا سلام علیکم ؛بسم الشهدا وصدیقین ؛ خوشا آنانکه با شهادت رفتند- واما بعد - خطاب به ناشناس آخری و علی آقا : اولا به یکدیگر توهین نکنید ؛ ان ا.. لایحب کل فاحش متفحش - جناب ناشناس ؛ منت سپاه وارتش همیشه روی سر این مردم هست ؛ شما خارج رفته اید ؛ ونمی دانید ؛ اگر همین سپاه یا ارتش نبودند ؛ این بعثی هاچه بلایی سرما می آوردند - من که خوب یادم هست چون دراهواز بودم ؛ تو نبودی اشکال از خودت است ولی همین سردارهایی که تو می گویی بالاخص بچه های سپاه مانند سردار سلیمانی وسلامی و..درجنگ شرکت کرده اند ؛ همین جناب شمخانی که یک روزی با مرحوم حسین پناهی بازیگر رفیق پدرم بود ؛ همه درجنگ بودند ؛ حال سوال اینجاست آن زمانی که اینها درجنگ بوند حضرتعالی وخانواده محترمتان چکار می کردید؟ ؛ حقیر که این عرائض را می کنم هم خودم وهم خانواده وپدرم مزه جنگ وشیمیایی وبمباران را چشیدیم و شهدایی مانند : صدرا..فنی ودقایقی و طحان نژاد رادیدیم -حال سوال - شما کجا بودید ؟ الان اگر هین سپاه نباشد آمریکا چیزی ازما باقی نگذاشته بود ؛ارتش درمرزها پاسداری می کند امنیت دارد سپاه هم درداخل وهم درخارج امنیت را تامین می کند ؛ فرمایشات شما کمال بی انصافی و ظلم است استدعا دارم ؛ تحت تاثیر تبلیغات سوءغرب قرارنگرفته ؛ وچشمتان را را برروی واقعیت ها نبندید ؛ سلام درود برمردان خدا وپاسداران وارتشیان زحمت کش ومظلوم وغیور این مملکت باتشکر التماس دعا
به باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
منفی گرفتی دیگه زیادی حرف نزن برو بذار باد بیاد
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
۹
۱۷
باید به اون احمقی که به همسر این شهید فداکار برچسب سنگدلی میزند باید یادآور شد که :
۱_ ابتدا متن را گزارش را کاملا و دقیق مطالعه کند و بعد اظهار نظر نماید
۲_ محدودیت های عاطفی ناشی از غیبت پدر در خانه همواره مشهود است و عکس پدر در خانه برای فرزندان شهید همیشه یادآور خاطرات دوران حضور است ، اما گاهی با توجه به زمان و مکان و جایگاه خاصی بروز عینی میکند
۳_ اصلا حضور خانواده شهیدی که برای بازدید از نمایشگاهی که به پای رشادتهای رزمندگان برگزار شده چه ربطی به بچه حزب اللهی ها داره که خود را موظف به یادادن غذا خوردن به آنها می کنید .
۴_ اگر به متن گزارش توجه کرده باشید همسر محترم شهید سامانلو ، خود نیز فرزند شهید است و خود او بهتر میداند که با پاره تنش چکونه رفتار نماید تا به به اصطلاح تو خوراک تبلیغاتی و سیاسی افراد نشود
۵_ از سایت به اصطلاح ارزشی ۵۹۸ هم انتظار میرفت قبل از گذاشتن کامنتها حداقل جهت قدر شناسی ازخانواده های عزیز شهدا ، زحمت مطالعه را برای خود هموارمیکردند
پاسخ
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۱۴
۳
جگرم سوخت .....
ناله ی جانسوزی از عمق وجودم برخواست...
کاش تمثیل را نمیساختند
یا نشان فرزندش نمی دادند
همسر شهید بزرگوارانه از این ماجرا گذشت
ولی به لحاظ علمی صدمه و جراحت مهمی به روح
لطیف این طفل معصوم وارد آوردند
و مرا بی اختیار یاد سه ساله ی امام حسین علیه السلام
و مواجهه او با سر مبارک پدرشان افتادم
ولی بنده از جایگاه یک روانشناس کودک عرض میکنم
این کار را تکرار نکنند
ممکن بود اتفاق بدی برای کودک بیافتد


دکتر موسوی
روانشناس
پاسخ
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۴
۱۳
یعنی چی عجب مادر سنگدلی؟ چه طور انقدرررر راحت می تونین یه مادر رو قضاوت کنین؟ اون بنده خدا از کجا می دونست چنین ماکتی هست.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۳
۰
با دیدن ای تصویر گریه کردم.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
عکس هایی که این عزیزان با تمثال مبارک پدرشان گرفته اند را خوب به خاطر بسپاریم زیرا فردا ی قیامت هرکدام ما باید به اندازه سهم خودمان جوابگوی خون مطهر شهدا باشیم.
پاسخ
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۴
۹
بميرم براش، اگر هنرمندان انقلابي بتونن يه فيلمي كليپي از اين صحنه جانسوز درست كنن خيلي تاثير است
پاسخ
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۴
۱۷
جالبه خیلی جالبه که نظرات اینطوریه!الان دقیقا مادر این دوتا بچه چه گناهی داره خودشم قطعااین وسط حالش خیلی بد شده ماایرانیا هیچ وقت ارزش کاراین شهدا و خانواده هاشونو درک نمی کنیم واقعا برای ثاقب و امثالهم متاسفم ببینید این خانواده و شهیدشون از چه چیزی گذشتن من مادر دوتابچه هستم شب شوهرم دیر بیاد این دوتا بچه دلتنگش میشن وقتی شوهرم میرسه میگه پس بچه های شهدای مدافع حرم چیکار کنن.واقعا شهدا شرمنده ایم
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۴:۴۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
من هم برای شما متاسفم که نمی فهمید یک عده یزید صفت دوست دارند سر بریده برای بچه سه ساله ببرند.
ناشناس
Sweden
۰۱:۵۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
البته دقت کنید که معلوم نیست خود مادر می توانسته جلوی بچه را بگیرد یا نه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۱۴
۳
کدوم آدم عاقلی بچه بیگناه روبرده کنارماکت پدرش؟؟؟میخواستن بچه رو زجرکش کنن حتما
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
ای وای برما وفراموشیهایمان شهدا شرمنده ایم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۴
۳
تاثیرگزار بود!
با دیدن این عکس به این فکر افتادم که آیا این مردم ارزشش را دارن که این بچه بخاطرشون بتیم بشه؟ شما جون بدی به جاش امثال شجریان و 4 تا بازیگر مثل پگاه و فاطی ... قهرمان ملی معرفی بشن و با خانواده کیفشو ببرن!؟
پاسخ
ملیحه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۴
۱۸
یعنی واقعا اگر شما دوستدار شهدا هستین نباید ب این مادر دلسوخته بگین سنگدل
من ب این مادر عزیزمیگم خدابهتون اجر زینبی بده و دلتون رو محکم کنه و انشالله محمد حسین عزیز سرباز امام زمان عج بشه
از طرف من ببوسین ش
منم یه پسر سه سال و نیمه دارم و اگر همسر م قصد دفاع از حیم حضرت رو داشته باشن هیچ وقت مخالفت نمیکنم
برای ما هم دعا بفرمایین تا به کاروان مصائب حضرت زینب س دعوت بشیم
برای محمد حسین عزیزم خیلی دعا میکنم
امیدوارم امشب یه دل سیر بابای خوب و قهرمانش رو خواب ببینه و به لطف حضرت علی اصغر ع دلش محکم بشه
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۹:۴۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
عزیزم سنگدل سنگدل است حتی بعضی مادرها.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۳
۰
اشکم درآمد! خدانابودکنه داعشی وتکفیری ووهابی را......آمین
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۳
۱۶
این ترسوها که حرف از سنگ دل می زنند
می دونند با یک همسر شهید مدافع حرم و مادر دست گل های شهید سامنلو صحبت می کنند.
خجالت بکشید، شما اگر این خبر منتشر نمی شد نمی دونستید که این خانواده های چه سختی های می کشند.
نمی دونم اصلاً توی خانوداه خودتون شهید دارید یا نه
ولی باز ایول به برگزار کنندگان این جور مراسم ها که یاد و خاطر شهدا رو زنده نگه می دارند.
خطاب به این روشنفکران عرض کنم خسته نشدید اینقدر قیافه منتقد دلسوز علیه خانواده شهدا رو گرفتید.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۹:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
عجب! ظاهرا بعضیها بدشان نمی آید با بازی با احساسات یتیمان شهدا تیتر روزنامه ها شوند.
سعید
-
۱۹:۰۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۲
۴
با نظر ملیحه موافقم
پاسخ
صبا س
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۱۲
۰
واقعاً که... مادره چطور وایساده تا آخر صحنه رو تماشا کرده!؟
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۱۶
۰
متاسفانه تا زمانی که بخشی از جامعه ارزشی ما اینگونه در هیجانات و غلغُل احساسات به سر می برد، نمی تواند نگاهی خردمندانه به موضوعات داشته باشد. و نقد پذیر باشد. و این رویه را که عموماً با دشنام گویی هم همراه می شود در صفحات مختلف مجازی شاهدیم.
وقتی احساسات اینگونه مهار نشده جولان می دهد، انتظار نگاه منطقی از سوی صاحبش بعید است. برای این قشر صرفاً مادر شهید، فرزند شهید، یا همسر شهید بودن کافیست تا بسیج شوند به هر قیمتی، آسمون و ریسمون را به هم ببافند و از خطای فرد حمایت کنند.
بعضی از این همسران شهید را باید به یک مشاور روانشناسی هدایت کرد، تا بتوانند در تربیت کودک آسیب دیده خود، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.
فرزند شهید بودن که، مهارت تربیتی و فرزند پروَری نمی آورد...

با تشکر از 598 بخاطر انتشار نظرات
و با انتقاد از 598 که سعی دارد یک حرکت مخرّب را بعنوان یک حرکت ارزشمند جا بزند.
پاسخ
سعیده کریمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۱۴
۰
من با جناب ثاقب موافقم. باید به گنجایش و ظرفیت این طفل معصوم در تحمل مصیبت توجه کرد.
همه چیز را از پشت عینک خود نبینیم.
پاسخ
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۱۲
۰
هیچ مادری نمیتونه تماشاچی صحنه ای باشه که عواطف بچه اش بدست فریب سپرده شده.
دوستان در نظرات بالا اشاره کردند که ایشان خودش فرزند شهید است.
این زن میتونه خودش یک فرزند شهید باشه، اما مسلما از حقیقت مادری تهی است.
پاسخ
جلیل خانی
United States
۰۹:۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
فرزند شهید بودن هم، انتخاب خودش نبوده
امین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
روحش شاد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
فقط میتونم بگم خیلی دلم گرفت
پاسخ
نصرالله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۱۰
۰
بسار کار اشتباهی کردند
حالا چه نفعی بردند از اشک ریختن این کودک؟ چه مشکلی با این کار حل شد ؟

امیدواریم دیگر در هیچ نقطه ای از کشور این اتفاقات رخ ندهد و دست اندر کاران برگزاری یادواره شهدا مواظب باشند که چه برنامه هایی را در اینگونه یادواره ها به نمایش میگذارند
پاسخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
واقعا که آدمای احمقی بودن برگذارکنندگان نمایشگاه و از اون احمقتر اینایی هستن که تایید میکنن اینکارو
هر وقت بچه دار شدید میفهمید ماها چی میگیم
پاسخ
کاظمی
United Kingdom
۱۶:۳۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۱۶
۰
متاسفانه جمعیتها و نهادهای دفاع از حقوق کودک در ایران بخوبی شکل نگرفته، باید این سازمانها به میدان بیایند و از حقوق کودک دفاع کنند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۰
۳
این نمایشگاه هرساله باکمک بسیاری از عزیزان ساخته می شود ومطمئنا از همه جهات بررسی می شودمخصوصا روانشناسی امسال کار ارزشی دیگری که صورت گرفته گرامیداشت شهدای مدافع حرم است وعالی هم هست پس بهتراست به جای ان قلت اوردن تشویق وقدردانی شوندحال مگرماکت شهید بزگوار مخصوص وعمدا جهت اذیت پسرش ساخته اندکه توبیخ می شوندبله این کودک یاد پدرافتادونراحت شداماباعکس ایشان بر روی دیوار خانه چگونه روزگار می گذراند جای خالی باباراچطورپس کمی فکر کنیم وزود تصمیم نگیریم کمی مراقب دل خانواده های شهدا باشیم اگر همسر بزگوار شهید انتقادهای شما رابخواند چه حالی خواهد شد
پاسخ
زهرا
United Kingdom
۱۷:۲۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
ما به رفتار مادرش نقد داریم. که ایستاد و تماشاچی شد.
ناشناس
Sweden
۲۱:۵۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
حاجی حالت خوبه؟ ما می گوییم چرا بچه به این کوچکی را باید ببرند جلوی تصویر پدرش؟ جز یک انسان فسی القلب چه کسی اینکار را می کند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
اون بچه ماکت رو دیده و فک کرده پدرشه رفته دیده پدرش نیس این رو درک میکنین؟؟ الان عکس پدرشو ببینه که فک نمیکنه پدرش جلوشه
یک جانباز از اسفراین
-
۲۰:۳۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
من بادیدن این تصاویر اشکم جاری شد خدا امریکاو ازنادش در داخل وخارج لعنت کند و خداوند متعال به این همسر و دختر شهید صبر عنایت فرماید
پاسخ
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
اولین بار تو تلویزیون شنیدم اشکهام از من اجازه نگرفتند بسیار متاثر شدم ای کاش این کار رو نمیکردند ای کاش روزی برسه که هیچ بچه ای بدلیل جنگ یتیم نشه
پاسخ
خودم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
۸
۰
خاک بر سرتون با این گرامی داشتتون
والا شهید خودشم راضی نبوده با این کار اشک بچه اشو دربیارن؟!
پاسخ
الی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
دلم گرفت...
چقدر مظلوم..
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
شادی روح این شهید عزیز صلوات
پاسخ
سیدتقی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۰
۱۹
به اون شخصی که اومده اینجا نظر داده و به این همسر محترم شهید تهمت سنگدل بودن زده بگید خجالت بکشه و از خدا بترسه و به همسران محترم شهیدان احترام بگذاره.
پاسخ
ناشناس
United Kingdom
۱۷:۲۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
از دست اندرکاران 598
هههههه
ناشناس
Sweden
۲۱:۵۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
یعنی همسران شهدا معصومند و هر کاری بکنند درست است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
انشاءالله که همه مسئولین ما مخصوصا شخص روحانی که با هم پیمانان داعش(ترکیه) روبوسی میکنند،ببینند
گرچه ....
پاسخ
انتظاری
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۱۱
۰
بازی با احساسات کودک؟ چرا آخه؟
چطور این مادر بچه اش رو از صحنه خارج نکرد و ایستاد تا آخرش تماشا کرد؟
پاسخ
شرمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
۰
۳
تا الان طرفدار روشن فکری بودم اما بخدا حالم از هر چی روشن فکر و روشن فکریه به هم میخوره شهید سعید همسر و بچه هاش رو تنها گذاشت برای دفاع از همسر و بچه های ما اونوقت یه عده از خدا بی خبر به همسر و ناموس شهید توهین میکنند حیف اون وجود های نازنین که به خاطر امثال من و تو جونشون رو دادند
پاسخ
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
۰
۱
به نام خدا
بسیار باید تاسف خورد برای مردمانی که در آسایش زندگی کرده و هیچ سهمی در ایجاد این آرامش ندارند ولی مانند دایه های دلسوزتر از مادر دائم انتقاد می کنندو غر می زنند. به خدا اگر اینان در زمان امام حسین علیه السلام بودند در مورد امام نیز این حرف ها را می زدند که چرا فرزندان خود را به جنگ آورد. چرا از علی اصغر خود مایه گذاشت و .... دقیقا همان حرف هایی را که دشمنان اسلام در مورد امام حسین زدند حال چرا باید برای کسانی که فرزند و همسر خود را فدای اسلام و آسایش کشور و لبیک به زینب و رقیه کردند باید اینگونه قضاوت کرد. دعای من این است که تمامی این افراد اگر از روی نادانی این حرف ها را زده اند به راه راست هدایت شوند و اگر از روی غرض است خداوند آنها را به عذاب الهی دچار کند تا قدر عافیت را بداند
پاسخ
محدثه
United Kingdom
۰۷:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
۱۳
۰
اکثر دوستانی که نظر دادند دوتا موضوعی که به هم ربطی نداره رو باهم مخلوط میکنن.
در دفاع از این زن، میگن ایشون فرزند شهیده... آخه چه ربطی داره؟
ما به نسبت خویشاوندیش که کاری نداریم. ما میگیم حرکتش اشتباه بوده، و بالاتر از این، نمیگیم سهوا اشتباه کرده، بلکه رفتارش نشون میده عاطفه و روح مادرانه در وجود این زن نتابیده... خدا به داد بچه برسه.
ما از موضع روانشناسی کودکصحبت میکنیم. از هر کارشناس تربیت بپرسید میگه این کار به بچه آسیب میزنه.
دوستان جَوگیر صرفا بخاطر اینکه این زن همسر شهیده دارن ازش دفاع میکنن.
دلتون برای اون طفل معصوم بسوزه.
به چه قیمتی میخواین هنر پیشه باشین؟ روح یک کودک معصوم رو به بازی بگیرین؟
پاسخ
ابادانیم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
۰
۷
مردمی از نژاد یهود و از نسل مغول.مردمی پست.بجای تقدیر از مادرش.توهین میکنن.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۷:۲۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
آدم نقهم مستحق توهین است. آیا این مادر کار خوبی کرده که گذاشته با احساسات بچه خردسال بازی شود؟ آیا چون همسر شهید است هرکاری بکند درست است؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
بخدا جز اشک چیزی ندادم بنویسم....
پاسخ
ناشناس
-
۱۲:۳۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
من زمانی که فیلمش رو دیدم واقعا گریه کردم خدا لعنت کنه داعشی ها و این سیاستمدارهای نجست عربستانی رو
پاسخ
دیدار به قیامت
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
به اون ناشناس که در انگلیس دنبال کیف کردنه و می گه وظیفه سپاه و ارتش جنگیدنه میخوام بگم احمق بی شعور تو اگه غیرت داشتی کشورت رو رها نمی کردی بری . اینجا سپاه با چنگ و دندون از این کشور که دشمن یک لحظه هم رهاش نکرده داره دفاع می کنه توی احمق چه می دونی ناموس یعنی چه ، غیرت یعنی چه آزادگی یعنی چه
پاسخ
وحید رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
دوست بی سواد من، اون پرچمی که تو میبینی مربوط به سِروری است که کاربر از طریق آن خدمات اینترنتی اش را دریافت میکند. پس پرچم انگلیس بمعنی این نیست که طرف توی انگلیس نشسته.

اگه سوادت رو بالا ببری نیاز به این همه توهین نداری.
مخلوق خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۵
۰
۱
چى ميگيييييين؟ چه ربطى به اون مادر بدبخت داره؟ واقعا بعضى وقتا از بس ميخوايم فاز روشنگرى بگيريم قاطى ميكينيم!
براى مراسم بزرگداشت شهيدان رفتن بعد با اين صحنه مواجه شدنو بچه حس كرده كه پدرشه!
چرا اصل مطلبو ول كردينو چسبيدين به فرع؟ به جاى اينكه ياد بگيريم كه از اين به بعد حرمتشونو نگه داريمو ببينيم كه چقدر صدمه خوردن از رفتن پدرشون پس حداقل حق يتيميشينو به جا بياريمو تكريمشون كنيم، چسبيدين به اينكه چرا عكس گذاشتن؟ چرا مادر گذاشت؟ چرا فلان؟
مگه قرار بوده اون بچه فراموش كنه پدرشو اينجا نه ولى بالاخره كه اون بچه ياد پدرش ميفته و دلتنگى ميكنه!
توروخدا بعضى وقتا اينقدر احساس روشنفكرى نكنيمو سعى كنيم اون نكته ى مطلبو بگيرين، تا بيايم به هرچيزى گير بديم!
"اللّٰهُمَ صَلِ عَلٰى مُحَمَد وَ آلِ مُحَمَد وَ عَجِّلْ فَرَجَّهُم"
پاسخ
وحید رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
نیازی به احساساتی شدن نیست. ضعف استدلال شما هم بخاطر اینه که رفتار این مادر، جایی برای دفاع باقی نگذاشته.

هیجکس اینجا نگفت که بچه باید در یک محیط ایزوله و به دور از یاد و خاطره پدرش زندگی کنه.

اول موضوع رو بفهم، بعد بیا احساسات به خرج بده.
بچه پلنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
به نظر من کارش خعلی درسته.
بچه باس با بی رحمی بزرگ شه.
پاسخ
حاج حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
سلام طوری صحبت نکنیم که بی احترامی برای خانواده شهید بشود،این داستان اتفاقی بوده و همه عزیزان در ارتقای فرهنگ شهادت خدمت می کنند.
پاسخ
ابراهیم دهجو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
با سلام . ضمن عرض تبریک و تسلیت به این خانواده بزرگوار بنده مستند این شهید بزرگوار را هم دیدم واقعا اشکم ریخت خداوند به این خانواده ها اجر وصبر عنایت بفرمایید . هرچند صبر در برابر مصیبت اجرش همانند جهاد است . ولی برای تمام خانواده های شهدای مدافع حرم و بقیه شهدا از خداوند منان آرزوی اجر وصبر دارم . خداوند شما ها را که سرمایه این نظام هستید حفظ کند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها