أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۴۶۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۰۳ مهر ۱۳۹۵
علیرضا صمیمی ادامه دهنده راه دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتسال ایران در جام‌های جهانی است؛ او با درخشش مقابل برزیل توانست به خوبی ادامه دهنده راه مصطفی نظری و رضا ناصری باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش‌سه"، اگر 8 سال پیش مصطفی نظری مقابل ایتالیا نمایش فوق العاده ای داشت و  خون ایرانی ها را در روز درخشش تیم ملی فوتسال به جوش آورد، بامداد پنجشنبه علیرضا صمیمی جایگزین او خاطرات ما را در مصاف با برزیل زنده کرد. وقتی مصطفی نظری از تیم ملی فوتسال توسط ناظم الشریعه خط خورد، خیلی ها دست به انتقاد برداشتند و از ضعف های علیرضا صمیمی جوان تر گفتند. صمیمی اما اگرچه در دور مقدماتی یکی، دو اشتباه داشت اما در مصاف با برزیل به قدری خوب کار کرد که منتقدان رویشان نشود از او ایراد بگیرند.

صمیمی 29 ساله بارها مقابل فالکائو، ستاره بی چون و چرای برزیلی ها ایستادگی کرد و مانع عبور توپ از خط دروازه شد. این دروازه بان 186 سانتی متری که اصالت بوشهری دارد، به خوبی از تجربه بالایش استفاده کرد و به امید اصلی ایران در ادامه مسابقات بدل شد.

 


صمیمی در بازی با برزیل 5 سیو استثنایی داشت که باعث صعود ایران شد. او در حالی که فقط یک دقیقه از بازی گذشته بود، با عکس العمل استثنایی شوت بازیکن برزیل را دفع کرد. 5 دقیقه بعد در شروع حرکات انفجاری فالکائو، صمیمی موفق شد ضربه محکم این ابر ستاره را برگرداند. در این صحنه فالکائو پس از عبور از مدافع مستقیم شوتی به سمت دروازه صمیمی زد که در آن تبحر دارد و به علت شدت ضربه و کاتی که به آن می دهد، کمتر دروازه بانی می تواند ایستادگی کند ولی صمیمی چنین کاری را انجام داد.

 


اگرچه در ابتدای نیمه دوم صمیمی شانس آورد که ضربه فالکائو به تیر دروازه خورد و راهی به دروازه نیافت اما چند دقیقه بعد ضربه پای چپ فالکائو را به قصد عبور از بین پاهای صمیمی نواخته شده بود، گرفت. او در این صحنه به خوبی پاهایش را بست و سپس با دست جلوی توپ را گرفت.

 


فالکائوی خستگی ناپذیر در دفع همان توپ فرصت پیدا کرد تا قیچی برگردان بزند و این کار را به زیبایی هرچه تمام تر انجام داد ولی باز هم صمیمی جلودارش شد.

 


قبل از اینکه گل سوم برزیل به ثمر برسد هم صمیمی آخرین حمله برزیلی ها که هدر رفت را با کف دست از یار شماره 13 تیم زردپوش گرفت تا خودش را به عنوان ستاره بی چون و چرای مسابقه معرفی کند.


حالا در آستانه بازی با پاراگوئه خیال فوتسال دوستان ایرانی راحت است. دروازه بانی دارند که در زمین کم نمی گذارد. او که جلوی ستارگان برزیل ایستادگی کرده، می تواند نقشی قابل توجه در صعود فوتسال ایران به جمع 4 تیم برتر جهان داشته باشد. اگر صمیمی همان گلر بازی با برزیل باشد و بازیکنان نیز مانند بازی قبل غیرتمندانه به مصاف پاراگوئه بروند، رویای صعود به نیمه نهایی جام جهانی محقق خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها