أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۴۶۶۶
زمان انتشار: ۰۱:۳۹     ۰۴ مهر ۱۳۹۵
وزیر امور خارجه بحرین بار دیگر ادعاهای واهی خود علیه ایران را تکرار کرد و گفت که در برابر تهدیدهای ایران خواهیم ایستاد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "الحدث" در حاشیه حضورش در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، ایران را عامل اتهام زنی به عربستان (سیاسی کردن مناسک حج) می‌بینند؛ لذا ایران باید رویکرد خود را در قبال همسایگانش در منطقه تغییر دهد.

کارشناسان معتقدند مقامات بحرین با طرح این اتهامات تلاش دارند تا افکار عمومی را در منطقه از نقض حقوق بشر در این کشور منحرف کنند.

بر پایه این گزارش، وزیر خارجه بحرین از قدرت‌های بزرگ و جهان خواست تا تلاش مشابهی را برای ترغیب ایران جهت تغییر رویکرد خارجی خود در قبال همسایگانش انجام دهند؛ در غیر این صورت، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از خود در برابر این تهدیدها دفاع خواهند کرد.

ملت بحرین از سال ۲۰۱۱ طی اعتراض‌های مسالمت‌آمیز خواستار «حق تعیین سرنوشت» در این کشور هستند. خاندان حاکم بر بحرین این اعتراض‌ها را با سرکوب پاسخ داده است.

بر اثر این سرکوب خاندان آل خلیفه تاکنون بیش از ۲۰۰ شهروند بحرینی شهید و ۳ هزار نفر نیز در زندان به سر می‌برند.

وزیر خارجه بحرین همچنین ایران را متهم به دخالت در امور داخلی یمن کرد و گفت: "ما مخالف حوثی‌ها نیستیم؛ زیرا آنها از مذاکراتی که در عربستان برگزار شد، مستثنی نشدند اما آنها کودتا کرده و با ایران برای تاثیر گذاری بر اوضاع یمن ائتلاف کردند؛ لذا ما مخالف آنها نیستم، بلکه علیه کسانی هستیم که تلاش می‌کنند بر آنها تاثیر گذاشته و کنترل یابند".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها