أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۴۷۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۴ مهر ۱۳۹۵
عضو كميسيون حقوقي مجلس با اشاره به ارجاع طرح رسيدگي به حقوق‌هاي نجومي به كميسيون اصل نود گفت: اين كميسيون در جايگاه بررسي طرح‌ها و لوايح نيست و اين طرح يك فوريتي دو ماه است كه بين دو كميسيون اجتماعي و اصل نود در نوسان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد دهقان نماينده مردم طرقبه و چناران در مجلس شوراي اسلامي امروز يكشنبه 4 مهر در تذكري شفاهي در صحن علني مجلس گفت: پيش‌تر طرحي با قيد يك فوريت درباره رسيدگي به موضوع حقوق‌هاي نجومي به مجلس ارائه شد كه فوريت آن به تصويب رسيد و به كميسيون اجتماعي رسيد.

وي با اشاره به دو مرتبه مراجعه خود جهت پيگيري سرنوشت طرح استرداد حقوق‌هاي نجومي خاطرنشان كرد: هيات‌رئيسه مجلس اين طرح را از كميسيون اجتماعي به كميسيون اصل نود ارجاع داده است در حالي كه كميسيون اصل نود براساس قانون اساسي صرفا مسئول رسيدگي به شكايات از طرز رفتار قوا است.

دهقان با ابراز شگفتي از اقدام هيات‌رئيسه مجلس به ويژه رئيس مجلس در ارجاع طرح يك فوريتي استرداد حقوق‌هاي نجومي به كميسيون اصل نود گفت: آيا در اين 9 دوره مجلس يك طرح يا يك لايحه توسط كميسيون اصل نود بررسي شده است؟ نه اين موضوع سابقه داشته است و نه اساسا كميسيون اصل نود در جايگاه رسيدگي به طرح‌ها و لوايح است.

وي با يادآوري اينكه مسئله حقوق‌هاي نجومي افكار عمومي را به خود مشغول كرده و رهبر معظم انقلاب نيز به هيات دولت تاكيد كرده‌اند كه اين موضوع مشمول مرور زمان نشود بيان داشت: جمعي از نمايندگان مجلس در اين باره احساس مسئوليت كردند و اين طرح را ارائه دادند اما اكنون پس از گذشت دو ماه طرح مذكور بين كميسيون اجتماعي و كميسيون اصل نود در نوسان است.

نماينده مردم طرقبه و چناران در مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز هم كه گفتند دستور ندارد و به صورت غيرقانوني طرحي را كه هنوز 10 روز از ارائه آن نگذشته است در دستور گذاشتند؛ چرا هيات‌رئيسه و به ويژه رئيس مجلس نص صريح قانون اساسي و آيين‌نامه مجلس را در نظر نمي‌گيرد.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس تصريح كرد: اين در حالي است كه قانون اساسي و آيين‌نامه داخلي مجلس جلوي چشم ماست؛ حال چرا دو ماه است كه طرح يك فوريتي استرداد حقوق‌هاي نجومي بلاتكليف مانده است.

به گزارش خبرگزاري فارس، مسعود پزشكيان نايب‌رئيس اول مجلس شوراي اسلامي كه اداره جلسه را برعهده داشت در توضيح گفت: اين موضوع را بررسي مي‌كنيم البته رياست مجلس هم گفته‌اند كه چون كميسيون اصل نود موضوع حقوق‌هاي نجومي را بررسي كرده طرح به آ‌نان ارجاع شده است ولي حق با شماست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها