أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۴۷۹۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۰۴ مهر ۱۳۹۵
ناهض حتر نويسنده و روزنامه نگار معروف اردني صبح روز يكشنبه (امروز) در برابر كاخ دادگستري امان ترور شد و جان خود را از دست داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ «ناهض حتر» نويسنده، روزنامه نگار و فعال سياسي اردني روز يكشنبه (امروز) در امان ترور شد.

منابع رسانه‌اي گزارش دادند حتر در برابر كاخ دادگستري امان مورد اصابت 7 گلوله قرار گرفت و درجا جان خود را از دست داد؛ بر اساس گزارش‌ها نيروهاي پليس فرد ضارب را بازداشت كرده‌‌اند.

پيشتر بعد از انتشار يك كاريكاتور در صفحه فيسبوك‌اش اتهاماتي درباره توهين به ذات خدا به او وارد شده بود، حتر اوايل ماه جاري ميلادي (سپتامبر) بعد از پرداخت وثيقه از زندان آزاد شده بود.

شبكه خبري «اسكاي نيوز»، به نقل از برادر اين روزنامه نگار اردني اعلام كرد كه حتر در زمان حضور‌ دو هفته‌اي اش در زندان به مرگ تهديد شده بود.

روزنامه نگار اردني كه در روزنامه الاخبار لبنان قلم مي‌زد، كاريكاتوري با مضمون خداي داعشيان منتشر كرده بود كه به دليل انتشار اين كاريكاتور به دستور شخص «هاني الملقي» نخست وزير اردن به دادگاه فرا خوانده شده و دو هفته در قيد بازداشت بود.

حتر پس از جنجال ايجاد شده بر سر اين كاريكاتور، در صفحه فيسبوك‌اش توضيح داده بود كه مطلبي را با عنوان خداي داعشيان و تصوري كه داعش از خدا دارد باز نشر كرده كه به هيچ وجه توهين به خدا به شمار نمي‌رود بلكه توضيحي در خصوص ديدگاه تروريست‌هاي داعش درباره خداست.

وي همچنين تأكيد كرده بود كه افرادي كه از انتشار اين كاريكاتور ناراحت شده بودند انسان‌هاي خوبي بودند كه مورد احترام من هستند و در پايان گفته بود اين مسأله بهانه‌اي شده بود تا برخي به تسويه حساب‌هاي سياسي دست بزنند.

اين نويسنده و روزنامه نگار اردني به داشتن ديدگاه‌هاي ضد سعودي و قطري به ويژه در خصوص بحران يمن معروف بود.

حتر 56 ساله بود او فارغ التحصيل علوم اجتماعي و فلسفه دانشگاه اردن بود. مدرك كارشناسي ارشد خود را در فلسفه ايدئولوژي سفلي معاصر گرفته بود و پدرخوانده جنبش ملي اردن در دوره اول قرن 21 ميلادي به شمار مي‌رفت.

او بارها طي سال‌هاي 1977، 1979 و 1996 به زندان افتاده بود، در سال 1989 نيز مورد هدف يك سوء قصد نافرجام قرار گرفت كه پس از انجام چندين عمل جراحي مجبور شد اردن را به دلايل امنيتي ترك كند.

او كه گرايش‌هاي فكري چپ داشت، اقدامات تحقيقي متعددي در زمينه نقد اسلام سياسي، ديدگاه‌هاي قوميتي و تجربه كشورهاي عربي در مكتب ماركسيسم داشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها