يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۹۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۵ مهر ۱۳۹۵
توفان موسوم به «مگی» روز یکشنبه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت، مناطق شرقی تایوان را در نوردید و خسارات سنگینی برجای گذاشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، بر اثر این توفان که مرکز آن در «تایپه» پایتخت این کشور قرار دارد، برق بسیاری از مناطق شرقی این کشور و خطوط ارتباطی آنها قطع شده است.
 
بر اساس این گزارش، توفان مگی باعث ویرانی برخی از ساختمان ها و واژگونی تعدادی خودرو شده و درختان زیادی را قطع کرده است.
 
در روزهای اخیر وقوع توفان های شدید در ژاپن و چین نیز خساراتی به بار آورده و در کنار توفان سهمگین میرانتی که گفته می شود شدیدترین توفان جهان در امسال است، جان دست کم 28 نفر را گرفته است.
 
مالاکاس از بدو ورود به ژاپن تاکنون در کمتر از 24 ساعت باعث بارش بیش از 580 میلیمتر باران در منطقه میازاکی در جنوب این کشور شده و بسیاری از مزارع برنج را نابود کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها