يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۹۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
سید حسن نصرالله:
سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم دیدار سالیانه خود با مداحان در آستانه ماه محرم الحرام تأکید کرد که هیچ گزینه‌ای غیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لبنان وجود ندارد. وی ابراز داشت که گره موجود در این مسئله به دست متحدان ما نیست، بلکه در دست جریان المستقبل قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه لبنانی الاخبار، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم دیدار سالیانه خود با مداحان در آستانه ماه محرم الحرام تأکید کرد که هیچ گزینه‌ای غیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لبنان وجود ندارد. وی ابراز داشت که گره موجود در این مسئله به دست متحدان ما نیست، بلکه در دست جریان المستقبل قرار دارد.

نصرالله خاطرنشان کرد:‌هنگامی که جریان المستقبل بخواهد به پارلمان آمده و میشل عون را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند، ما می‌توانیم با متحدان خود تفاهم داشته باشیم،امروز با وجود دو کاندیدای ریاست جمهوری از درون هشت مارس یک فرصت به وجود آمده است و ما نباید این فرصت را با کنار گذاشتن کاندیداتوری سلیمان فرنجیه از دست دهیم.

وی ادامه داد که وعده‌هایی داده شده است مبنی بر اینکه در جلسه آینده مجلس نمایندگان در روز 28 ماه جاری میلادی، رئیس‌جمهور کشور انتخاب خواهد شد، هنوز مشخص نیست این اتفاق خواهد افتاد یا نه ، ولی مسائل در روزهای آینده مشخص می‌شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود تأکید کرد که دولت لبنان نباید ساقط شود، ضرورت بازگشت دولت به فعالیت و انجام گفت‌وگوهای داخلی ضمن ملاحظه نیازمندی‌های متحدان ما وجود دارد. وی تأکید کرد که لبنانی‌ها تحمل نمی‌کنند که امنیت و ثبات کنونی دستخوش نابسامانی شود ، لذا ما باید به حفظ امنیت کشور و ثبات آن حریص باشیم ، چرا که این تنها گزینه ما است.

وی بار دیگر به حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه اشاره و تأکید کرد : ما در سوریه از موجودیت همگی خود دفاع می‌کنیم و همه این موضوع را می‌دانند. دستاوردهایی که تاکنون محقق شده بسیار بزرگ است. ما خطرات موجود را دفع کرده ایم، اما هنوز کار به پایان نرسیده است. به ویژه گروه‌های تکفیری همچنان از حمایت عربستان و قطر و ترکیه و آمریکا و فرانسه برخوردار هستند.

نصرالله تأکید کرد که تروریست‌ها در ماه رمضان گذشته سعی کردند اقدامات امنیتی در ضاحیه انجام دهند، اما شکست خوردند. آن‌ها هنوز هم به تلاش خود ادامه می‌دهند، اما ان‌شاءالله باز هم شکست خواهند خورد. تهدیدات نظامی گروه‌های تکفیری به نسبت بسیار زیادی از لبنان دور شده است و عناصر مسلح تکفیری امروز در کوهستان های شرقی کشور محاصره شده اند. بحث زیادی در رابطه با انجام عملیات بر ضد این عناصر در اول بهار گذشته صورت گرفت، اما نتیجه آن این شد که اولویت به مناطق دیگر داده شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به راه‌حل‌های موجود در موضوع سوریه نیز اشاره و تأکید کرد : هیچ افقی برای راه‌حل سیاسی وجود ندارد و حرف آخر را تحولات میدانی می‌زند. اوضاع همچنان به ویژه بعد از افزایش تنش بین آمریکا و روسیه و استمرار بی‌اعتمادی بین دو طرف پیچیده‌تر می‌شود.

وی تأکید کرد که هیچ معارض مسلح معتدلی در سوریه وجود ندارد ، آنها یا با داعش هستند یا با النصره. این تقسیم‌بندی‌ها و سهل انگاری ها در پرونده سوریه نزدیک بود به عراق نیز کشیده شود، اما مداخله مستقیم ایران و فتوای آقای سیستانی در زمینه جهاد مانع از این کار شد. در حال حاضر امید زیادی به از بین رفتن نظامی داعش در عراق وجود دارد ، اما همچنان خطر عملیات‌های امنیتی نیز استمرار دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که امروز منطقه در روندی سرنوشت‌ساز قرار دارد. عربستان درگیری‌ها را به اوج خود رسانده است و تلاش می‌کند به همراه آمریکا و انگلیس بعد مذهبی به این درگیری‌ها بدهد ، اما این درگیری‌ها سیاسی است و سیاسی باقی خواهد ماند.

وی برپایی کنفرانس جهانی علمای مسلمان در منطقه گروزنی در چچن در روز 25 آگوست گذشته را ستود و وهابیت را مسئول تخریب وجهه اسلام معرفی کرد. وی ابراز داشت که این هوشیاری نسبت به تحولات وجود دارد و درگیری موجود ، درگیری با اهل تسنن نیست، بلکه درگیری با وهابیت است که دنیا درهای خود را به روی آن باز کرده و با همکاری آمریکا و انگلیس به دنبال برپایی مساجد، دانشگاه ها و مدارس برای خود هستند.

وی افزود: وهابیت پلیدتر از اسرائیل است، به ویژه اینکه به دنبال از بین بردن دیگران و حذف تمامی مواردی است که با اسلام و تاریخ آن در ارتباط است. این پروژه از سال 2011 آغاز شده و موضوع شیعه و سنی مطرح نیست . نقش سرویس‌های جاسوسی در این موضوع کاملاً روشن است. ما باید این تهدید را به فرصتی برای محاصره وهابیت و ضربه زدن به آن تکیه کنیم.

نصرالله همچنین خطر تشیع انگلیسی را بیشتر از وهابیت و صهیونیسم توصیف کرد و گفت کسانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای حاضر می‌شوند و با زبان دین و مذهب سخن می‌گویند، مزدوران سازمان‌های جاسوسی هستند که هدف آنها تخریب مذهب است. تمام کسانی نیز که آن‌ها را تأیید می‌کنند مزدورانی ترسو هستند و حامیان آنها نیز در این توطئه شریک هستند.

وی به معادلات بازدارندگی موجود با اسرائیل اشاره و تأکید کرد که این بازدارندگی از زمان شکست اسرائیل در جنگ جولای 2006 در لبنان همچنان وجود دارد. نصرالله در عین حال نسبت به استفاده دشمن از هر فرصتی برای حمله بر ضد لبنان هشدار داد و تأکید کرد که شرایط کنونی فرصتی مناسب است، چرا که پوشش لازم و تأمین مالی از سوی عرب ها برای اسرائیل وجود دارد و دشمن تکفیری نیز در خدمت آنها است. اما با وجود این بازدارندگی، همچنان اسرائیل اطمینان ندارد که در این جنگ پیروز خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها