يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۵۰۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
بر اثر حمله دو نظامی افغان به نیروهای خودی، ۱۲ نظامی ارتش افغانستان در ولایت «قندوز» کشته شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، 12 نظامی ارتش افغانستان شب گذشته در ولایت قندوز در شمال این کشور توسط دو هم‌قطارشان کشته شدند.

این نظامیان ارتش افغانستان در پاسگاهی که بمنظور جلوگیری از ورود طالبان در حومه شهر قندوز ایجاد شده بود، توسط دو همکارشان کشته شدند.

«شیر عزیز کامه‌وال» فرمانده پلیس حوزه «سپین زر» اظهارداشت که در پاسگاه «زاخیل‌ اخندان» در حومه شهر قندوز، 14 نظامی ارتش حضور داشتند اما دو نفر از این نیروها، مابقی نظامیان ارتش را به قتل رساندند.

به گفته کامه‌وال، دو نظامی که به همسنگران خود خیانت کردند از شهروندان ولایت «تخار» و شهر «شبرغان» مرکز ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان هستند.

یک مقام مسئول ارتش در قندوز نیز به صدای آمریکا گفته است که هیئتی برای تحقیق به محل حادثه اعزام شده است.

از سوی دیگر، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این پاسگاه هدف حمله اعضای این گروه قرار گرفته است.

در بیانیه طالبان آمده است که این پاسگاه، به تصرف این گروه درآمده است.

حمله به خودی یا «حمله سبز علیه آبی» یکی از چالش‌های جدی نیروهای امنیتی افغانستان به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها