أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۵۰۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
بيماري "خراش گربه" كه تنها دو در صد از گربه‌هاي خياباني به آن آلوده هستند، كشنده نيست و تنها افرادي با سيستم ايمني ضعيف را درگير مي‌كند كه در اين صورت به جز تبي دو تا سه روزه همراه با التهاب گره‌هاي لنفاوي، عارضه ديگري به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، سيدجاويد آل داود، عضو هيئت علمي دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران و رئيس هيئت مديره انجمن حمايت از حيوانات در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسينم گفت: عامل "بيماري خراش گربه" يا Cat Scratch Disease يك باكتري به نام Bartonella Henselae است كه نمونه ايراني آن براي نخستين بار در سال 85 طي گزارشي كه در پايان نامه يكي از دانشجويان ارائه كرديم شناخته شد و در بانك جهاني ميكروب به ثبت رسيد.

وي افزود: در اين پروژه، يك تيم تحقيياتي در دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران، بيش از يك هزار نمونه برداشت شده از پنجه و دهان گربه‌هاي خياباني و خانگي را مورد آزمايش قرار دادند و با بررسي سرمي گربه‌هاي مذكور پي بردند كه اين باكتري در حيوانات خانگي وجود نداشته و تنها دو درصد از گربه‌هاي خياباني به آن آلوده هستند.

رئيس هيئت مديره انجمن حمايت از حيوانات ادامه داد: اين باكتري همانطور كه از نامش پيداست تنها از طريق خراشِ ايجاد شده توسط ناخن گربه قابل انتقال است نه از راه نوازش كردن.

آل داود در پاسخ به اين سوال كه آيا بيماري خراش گربه جزو بيماري‌هاي كشنده محسوب مي‌شود يا خير، گفت: اين بيماري به هيچ وجه كشنده نيست و تنها انسان‌هايي را كه از سيستم ايمني ضعيف برخوردارند درگير مي‌كند كه در اين صورت به جز تبي دو تا سه روزه همراه با التهاب گره‌هاي لنفاوي، عارضه ديگري به دنبال نخواهد داشت.

وي در پايان، با تكذيب شايعات منتشر شده در سانه ها مبني بر اينكه خراش گربه مي تواند مرگبار باشد از رسانه ها خواست با توجه به افزايش حيوان آزاري در سطح جامعه خصوصا در رابطه با حيوانات شهري، پيش از انتشار، از صحت مطالبي كه بي شك در افزايش خشونت نسبت به حيوانات موثر خواهند بود، اطمينان حاصل كنند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها