کد خبر: ۳۹۵۱۱۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
فلاحت‌پیشه طی تذکری:
نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: طبق قانون نمایندگان و وزرا هم شان بوده اما هیئت رئیسه این شان را بر اساس دقیقه‌ها محاسبه‌ها می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب طی تذکری در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ششم مهر ماه) خطاب به رئیس مجلس گفت: جمع‌بندی شما را قبول دارم اما این پایان رسیدگی به موضوع FATF
نیست.
 
وی ادامه داد: وزیر اقتصاد دو ساعت پیرامون FATF صحبت کرد اما هر نماینده فقط سه دقیقه وقت صحبت داشت و برخی نمایندگان سوالاتی را مطرح کردند که وزیر به آنها پاسخ نگفت.
 
فلاحت‌پیشه اظهار داشت: طبق قانون اساسی شان نماینده و وزیر یکی است، اما هیئت رئیسه مجلس این شان را به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌کند.
 
نماینده اسلام‌آباد غرب تاکید کرد: چرا بر روی FATF حساسیت وجود دارد؟ G7 گروه هفت کشور صنعتی است که عمده مخالفان ما هم هستند، G20 که تمام دشمنان منطقه‌ای در آن حضور دارند.
 
وی اظهار داشت: زمانی که اجازه داده شد نمایندگان سوالات خود را مطرح کنند پس باید به انها پاسخ داده می‌شد و زمانی که طیب‌نیا صحبت‌های گذشته خود را تکرار می‌کرد شما باید به وی تذکر می‌دادید، اکنون تمام هندلینگ قطعنامه‌های شورای عالی امنیت علیه ایران در  G7 و  G20 صورت گرفت که خود آنها متولی FATF هستند.
 
فلاحت‌پیشه بیان داشت: بنده از طیب‌نیا پرسیدم آیا این تعهدات در  FATF الزام‌اور است اما پاسخی نداد.
 
لاریجانی در پاسخ به فلاحت‌پیشه گفت: وزیر اقتصاد این سوال را پاسخ داد و اعلام کرد قطعنامه های بعدی را بر اساس نظامات خودمان بررسی می‌کنیم.
 
رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد: اگر شما حس می‌کنید نیاز به جلسه دیگری وجود دارد این کار را انجام می‌دهیم و ما در جمع‌بندی خود بیان کردیم که آنچه مجلس مورد تصویب قرار داده، وزیر اقتصاد می‌تواند بر اساس آن مذاکره کند و تعهدات نیز باید در چهارچوب این قوانین باشد و در صورت ارائه تعهد خارج از قوانین کشور مجلس باید تصمیم‌گیری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها