أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۵۱۴۴
زمان انتشار: ۰۱:۲۶     ۰۷ مهر ۱۳۹۵
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد: آمریکایی ها در اجرای تعهدات خود در برجام شفاف عمل نکردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، سیف در پایان دیدار روز سه شنبه خود با هانس گئورگ شیلینگ وزیر دارائی اتریش در وین پایتخت این کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سخنان دیروز ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، که گفت کشورش به تعهدات خود طبق سند برجام عمل کرده است، افزود: 'این بیان و ادعاهای آنها درست نیست. تعهداتی که دولت آمریکا در سند برجام برعهده گرفته، ناتمام مانده است.

' رفتار آنها شفاف نیست. از یک طرف این ادعا را می کند که بانکها می توانند با ایران کار کنند و از طرفی دیگر بلافاصله تهدید هایی رابیان میکنند که موجب نگرانی و ترس بانک ها از همکاری با ایران می شود'.

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: قبل از تحریم ماموران دولت آمریکا به کشورهای مخلتف می رفتند و بانک ها را رسما مورد به مورد و تک تک تهدید می کردند که اگر با ایران همکاری کنند مجازات های سختی برای آنها در پیش خواهند گرفت، ولی اکنون انتظار دارند با یک بیانیه ساده همه چیز حل شود. حتی در کنار بیانیه های خود, اظهارات تهدید آمیز نیز انجام می دهند.

سیف ادامه داد: دولت آمریکا باید به ایفای تعهداتش پایبند باشد؛ در آن صورت می تواند اثار برجام و تعهداتی که آنها در این رابطه بر عهده گرفته عمل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند در این سفر 2 روزه خود به وین موفقیت هایی در باره ارتباط بانک های ایرانی با بانک های بزرگ اتریشی حاصل شود، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های همکاری اقتصادی که بین ایران و اتریش وجود دارد تنها مانعی که باعث شده اهداف عملیات نشود عدم وجود رابطه بانکی مناسب بوده است. با توجه به تصمیمی که مسولین اتریش دارند، درباره مذاکرات امروز که با وزیر دارایی اتریش و رئیس کل بانک مرکزی داشتم فکر می کنم این عزم وجود دارد که در آینده نزدیک محقق شود.

ولی الله سیف در خصوص دیدار امروز (سه شنبه) خود با وزیر دارائی اتریش گفت: موضوعی که من در این دیدار مطرح کردم این بود که همه اهدافی که وجود داشت در رابطه با مذاکرات و توافقی که حاصل شد در سند برجام باید زمینه ای را ایجاد می کرد که بتواند روابط اقتصادی گسترش پیدا کند. این ظرفیت میان ایران و اتریش در سطح خیلی بالایی وجود دارد و ما باید در ارتباطات بانکی پیش نیازی را که برای تحقق روابط مناسب اقتصادی بین دو کشور لازم است، ایجاد کنیم.

وی افزود: طرف اتریشی نیز در باره موانعی که بر سر راه وجو دارد، توضیحاتی داد و من هم توضیحاتی در باره این موضوع دادم که نظام بانکی را باید بتدریج به خدمت بگیریم. برخی از بانک های بزرگ ایران هم اکنون می توانند روابط را گسترش دهند.

رئیس کل بانک مرکزی ایران دیشب (دوشنبه شب) «اوالد نوتنی» به دعوت رسمی همتای اتریشی به اتریش سفر کرد و قرار است در این سفر دو روزه با وی و وزیر دارئی اتریش دیدار و گفت وگو کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها