أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۵۱۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۷ مهر ۱۳۹۵
پس از فروپاشی توافق آشتی در قدسیا و حملات مستمر گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه مستقر در حومه آن، یگان نظامی به سمت این شهرک واقع در حومه دمشق پیشروی کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم از سوریه، یک منبع میدانی تصریح کرد، یگان نظامی سوریه پس از اقدام گروه‌های تروریستی به نقض توافق آشتی در قدسیا در حومه شمال شرقی دمشق و حمله به مواضع ارتش، یگان‌های نظامی پیشروی به سمت این شهرک را آغاز کرده‌اند. براین اساس، طی روز گذشته درگیری‌های شدیدی در این منطقه به‌ویژه در شهرک «الخیاطین» و «جبل الورد» جریان داشت.

نیروهای ارتش سوریه دو گروهک مسلح را به محاصره خود درآوردند و شمار زیادی از آنها را کشته و یا زخمی کردند در حالی‌که بقیه عناصر تروریستی به عمق شهرک قدسیا فرار کردند.

این منبع تأکید کرد، نیروهای ارتش مصمم هستند پیشروی‌های خود در این منطقه را تکمیل کنند.

از سوی دیگر طبق اعلام منبع مذکور، نمایندگان گروه‌های مسلح و کمیته آشتی در این منطقه طی نشستی توافق کردند درگیری‌ها را متوقف کنند. با این حال، این توافق همچنان شکننده است و عناصر مسلح هیچ تضمینی درباره عدم تکرار حملات‌شان به مواضع ارتش ارائه نداد‌اند؛ همین امر باعث شده است ارتش تانک‌ها و تجهیزات نظامی خود را برای هر اقدام احتمالی جدید تروریست‌ها، در حال آماده‌باش قرار دهد.

هم‌زمان، یک منبع میدانی دیگر تصریح کرد، ارتش سوریه درصدد پیشروی به شهرک قدسیا نبود ولی اقدام عناصر مسلح به نقض آتش‌بس اولویت‌ها و برگه‌ها را به‌هم ریخت. از سویی دیگر، محافظت از شهروندان و اموال آنها از موانع بزرگ هرگونه عملیات نظامی غیرمنتظره است.

این درگیری‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در قدسیا از شدیدترین درگیری‌ها در این شهرک از سال 2013 محسوب می‌شود.

گفتنی است در ماه سپتامبر 2014، توافقی بین گروه‌های مسلح در شهرک قدسیا و دولت سوریه با نظارت وزارت آشتی حاصل شد که یکی از بندهای آن تصریح می‌کرد هرگونه تعرض شخصی یا گروهی به نیروهای ارتش سوریه نقض توافق آتش‌بس تلقی می‎شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها