يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۵۲۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۰۷ مهر ۱۳۹۵
ایلان ماسک کارآفرین مشهور آمریکایی و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در تشریح برنامه‌هایش برای سفر به مریخ پیش‌بینی کرده که تا ۱۰۰ سال آینده یک میلیون انسان در مریخ ساکن خواهد شد و هزینه رفتن به سیاره سرخ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، ماسك بنيانگذار شركت فضايي خصوصي اسپيس‌ايكس، در كنگره بين‌المللي نجومي در مكزيك اعلام كرد برنامه او براي سكونت‌دادن انسان در مريخ از سيستم حمل و نقل تجديد‌پذيري بهره خواهد برد كه در هر سفر 80 روزه‌اش به سوي مريخ 100 مسافر را به همراه خواهد برد. طول اين سفرها به تدريج به 30 روز كاهش پيدا خواهد‌كرد.

اين سيستم حمل و نقل شامل فضاپيماهايي قابل استفاده مجدد است كه در مدار زمين از اكسيژن و متان سوخت‌گيري خواهند كرد و پس از فرود در مريخ نيز امكان سوختگيري مجدد وجود دارد.

به گفته ماسک با استفاده از روش های قدیمی، هزینه سفر هر نفر به کره مریخ بالغ بر 10 میلیارد دلار خواهد بود، اما او قصد دارد این رقم را به حدود 200 هزار دلار برای هر نفر برساند، و می گوید نهایتاً این هزینه به کمتر از 100 هزار دلار کاهش خواهد یافت.

ماسک اعلام کرده که هدف او سكونت دادن جامعه‌اي يك ميليون نفري انسانها روي مريخ است كه بتوانند به تدريج به خودکفایی برسند؛هدفي كه از نظر ماسك تا 100 سال ديگر محقق خواهد‌شد.

او در این رابطه گفت:اگر حداقل تعداد نفرات لازم برای خودکفایی روی کره مریخ و تشکیل تمدن را یک میلیون نفر در نظر بگیریم، با احتساب اینکه هر 2 سال یک بار قادر به پرتاب فضاپیماهایی با ظرفیت 100 نفر هستیم، نهایتاً به 10 هزار سفر بین سیاره ای نیاز خواهیم داشت. در حال حاضر احتساب 100 نفر در هر سفر عددی معقول به نظر می رسد، اما احتمالاً به مرور زمان، این تعداد اضافه شده و به 200 نفر یا بیشتر برسد، تا هزینه سفر به ازای هر نفر کاهش یابد.

ماسک اعلام کرد: ما در نظر داریم نهایتاً حدود 1000 فضاپیما بسازیم، که البته زمان زیادی نیاز دارد. با احتساب تمامی این موارد، به عقیده من از زمان اولین سفر به مریخ تا تشکیل تمدن یک میلیون نفری، بین 40 تا 100 سال زمان نیاز خواهیم داشت.

براساس زمانبندي برنامه اسپيس‌ايكس،‌اولين پرواز به مريخ در سال 2022 قرار است صورت بگیرد.ماسك نام اولين فضاپيمايي كه راهي مريخ خواهد شد را قلب طلا ن گذاشته که نامي برگرفته از كتاب "دستورالعمل مسافرت مجاني به كهكشان"، نوشته داگلاس آدام است. محل پرتاب اين فضاپيما پايگاه فضايي كندي خواهد بود،‌ درست از همان سكويي كه ماموريت آپولو به سوي ماه آغاز شد.

نمونه آزمايشي اين فضاپيما طي چهار سال آينده پروازهايي آزمايشي به سوي فضا انجام خواهد داد اما تمامي اين پروازها زير ارتفاع مداري خواهند بود. ماسك به تازگي از انجام موفقيت‌آميز اولين آزمايش موتور راكت رپتور شركت اسپيس‌ايكس خبر داد،‌موتوري كه قرار است انرژي مورد نياز فضاپيما و بوستري كه فضاپيما را در مدار قرار مي‌دهد را تامين كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها