أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۵۳۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۰۸ مهر ۱۳۹۵
رئیس سابق سازمان بسیج حقوق‌دانان گفت: اینکه گفته می‌شود تمام کشورهای سازمان ملل توافقنامه FATF را پذیرفته‌اند اشتباه است و تنها ۳۵ کشور به این سند پیوسته‌اند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مسعود اخوان فرد در همایش بررسی ابعاد حقوقی FATF که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آنچه در FATF آمده کشورها به چهار دسته کاملاً همراه، در حال همراهی، مقاوم و لیست سیاه تقسیم می‌شوند.

وی به اظهارنظرها درباره عضویت همه کشورهای سازمان ملل در توافقنامه FATF اشاره کرد و افزود: تنها 35 کشور این توافقنامه را پذیرفته‌اند و به این سند پیوسته‌اند.

رئیس سابق سازمان بسیج حقوق‌دانان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی جزء ناظران FATF هستند و این سند ظاهراً نرم ولی در باطن بسیار سخت و شکننده است.

وی بابیان اینکه عمدتاً از این سند به‌عنوان حالتی برای جاسوسی و براندازی یاد می‌شود، گفت: حیطه کاری و نوع عملکرد FATF دارای ابهام است و امکان جاسوسی از طریق آن وجود دارد.

اخوان‌فرد FATF را بسیار شبیه کاپیتولاسیون دانست و عنوان کرد: دریکی از بندهای این سند بر لغو قوانین حقوقی به نفع یک‌نهاد خاص خارجی تأکید شده که نهادهای نظارتی و امنیتی هم نمی‌توانند بر آن نظارتی داشته باشند.

وی ادامه داد: این سند با اصول قانون اساسی کشور دارای نفی و تضاد است و قبول آن غیرمعمول و غیرمعقول است و باسیاست‌های ما در تضاد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها