کد خبر: ۳۹۵۳۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۰۸ مهر ۱۳۹۵
آیت‌الله صدیقی:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رشوه‌ و حقوق‌های نجومی به ملت ایران صدمه می‌زند، گفت: یک اشتباه دولت کشور را نابود می‌کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی عصر امروز در همایش عاشوراییان سالن شهدای انتظامی گیلان با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: غدیر عید نزول آیه‌های روح‌نواز در شأن اهل بیت(ع) است.

وی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه شهادت امام حسین(ع) افزود: خدا را به وسعت مخلوقاتش شکر می‌کنیم که به ما سرمایه معرفت، توحید و ولایت عنایت کرد و در مسیر عدایت قرار داد.

امام جمعه موقت تهران هیأت‌های مذهبی را پرچمداران دین دانست و تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی ادامه‌دهندگان مسیر حضرت زینب(س) هستند.

وی مسأله ولایت را مقام انسانیت خواند و گفت: مقام و ولایتی که برای اهل بیت(ع) باور داریم، ظرفیت انسان و تجلی خداوند است.

صدیقی با بیان اینکه کسانی که اهل بیت(ع) را انکار می‌کنند، انسان کامل را نمی‌شناسند، یادآور شد: صفات خدا در انسان کامل به ودیعه گذاشته شده است.

وی علی(ع) را بی‌نیاز از این عالم و بهشت دانست و یادآور شد: علی(ع) وجه الهی و عین‌الهی بود و بهشت مشتاق علی(ع) بوده و حضرت علی در روز قیامت همه‌کاره است.

امام جمعه موقت تهران افزود: بهشت منت فاطمه(س) و علی(ع) را می‌کشد تا در آن گام بردارند و به این پذیرایی مباهات می‌کند و امام حسن و حسین(ع) زینت بهشت هستند.

وی با اشاره به اینکه ارزش انسان به این است که خلیفه خدا شود، خاطرنشان کرد: اگر دامن اهل بیت(ع) را گرفتیم ما نیز آینه خدا می‌شویم و نمونه آن آیت‌الله بهجت بود.

صدیقی آیت‌الله بهجت را نشانه خدا خواند و گفت: آیت‌الله بهجت از اسرار مردم خبر داشت و اسلام هدایت ظاهری از ابتدای خلقت است.

وی با بیان اینکه آزادی باید همراه با آگاهی باشد، اظهار کرد: سعادت ابدی انسان در روزهای دنیوی ایجاد می‌شود و انسان آزادی را قبول کرده اما مسیر را باید خودمان انتخاب کنیم و راهی که می‌رویم باید مسیر خداوند باشد و این کار انبیاست.

امام جمعه موقت تهران گفت: تنها نشان دادن راه، انگیزه ما را کامل نمی‌کند بلکه الگو و ره‌یافته می‌خواهیم و مدعیان دین باید به آن عمل کنند.

وی ولایت تکوینی را از موضوع‌های مهم عنوان کرد و یادآور شد: نیازمند الگو هستیم و عشق و محبت موجب حرکت انسان می‌شود و عالم مدرسه، کتاب و معلم برای انسان است.

صدیقی با اشاره به اینکه تمام موجودات حرف خداوند است، تصریح کرد: همه ما طنین آوای حق تعالی در پهنه آفرینش هستیم و شهدا زندگان هستند و این نکته نیاز به ولایت دارد.

رشوه‌ و حقوق‌های نجومی به ملت ایران صدمه می‌زند

وی تمام قرآن را اثبات ولایت علی(ع) خواند و گفت: از نفاق داخلی و نفوذی‌های داخلی باید ترسید، رشوه‌ها و حقوق‌های نجومی به ملت ضربه می‌زند و باید مواظب سوءمدیریت‌ها باشیم.

امام جمعه موقت آمریکا و انگلیس را دشمنان دیرینه ملت ایران خواند و متذکر شد: این دشمنان دیرینه نتوانستند در جنگ تحمیلی و دیگر عرصه‌ها غلطی بکنند.

وی با بیان اینکه سلاح دینی ملت ایران دشمن را از پای انداخت، گفت: ملت ایران در جنگ تحمیلی زنده شد و دشمن نتوانست مردم ما را از پای بیندازد و پس از آن جنگ نرم و اقتصادی راه انداختند.

صدیقی با اشاره به اینکه آنها که خود را در مقابل دشمن کوچک می‌کنند بسیار پرت هستند، یادآور شد: شیعه تمام وجود خود را پیشکش علی(ع) می‌کند.

وی علم، ثروت، قدرت و عبادت را موجب طغیان دانست و افزود: محبت، انسان را بنده می‌کند و وجود علی(ع) علم کتاب است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مودت از ایمان و عمل صالح و قبولی اعمال نیز با ولایت است و در بعد حکومتی کسی غیر از علی(ع) نمی‌تواند از پس نفس خود برآید.

وی با اشاره به اینکه حکومت متعلق به علی(ع) است، گفت: خداوند با غدیر دین را بیمه کرد و سلمان و ابوذر را ساخت و حضرت زهرا،س) نخستین قربانی غدیر بود و امامت علی(ع) حقیقت دین ناب و امام حسین(ع) خون حضرت زهرا(س) را حفظ کرد.

صدیقی 98 درصد شهدا را متعلق به هیأت‌های مذهبی دانست و گفت: یکی از اشتباهات مسؤولان این است که رزمندگان را از خود دور می‌کنند و تصور آنها این است که سکولارها می‌توانند کشور را حفظ کنند.

وی هدف غدیر را تشکیل حکومت عنوان کرد و افزود: اتحاد و هماهنگی هیأت‌های مذهبی از موضوع‌های مهم بوده و تفکر داعشی را باید ریشه‌کن کرد.

 یک اشتباه دولت، کشور را نابود می‌کند/دولت باید زیر پرچم ولایت باشد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه لجن شبکه‌های ماهواره‌ای را نمی‌توان با زور از بین برد، یادآور شد: باید با محبت و پاسخ به شبهات جوانان را جذب کرد، عشق استدلال و محبت می‌خواهد.

به گفته وی، گاهی یک اشتباه دولت، کشور را نابود می‌کند و دولت باید زیر پرچم ولایت باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها