کد خبر: ۳۹۵۴۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۵
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه امروز شبكه‌هاي بسياري حتي به نام شيعه تشكيل شده كه در صدد تيشه زدن به ريشه اسلام هستند، گفت: امروز شيعه دست‌ساز انگليس به دنبال ضربه‌ زدن به مكتب تشيع است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از يزد، حجت‌الاسلام سيدعلي قاضي عسكر صبح امروز در گردهمايي ياوران حسيني در مسجد روضه محمديه با اشاره به شبهه‌افكني‌هايي كه در زمينه محرم و عاشورا در كشور آغاز شده است، اظهار داشت: اكنون در شرايط حساسي قرار گرفته‌ايم و هجمه‌ها بسيار زياد است و لازم است براي اين موضوع چاره‌انديشي شود در غير اين‌صورت دچار آسيب خواهيم شد.

وي بيان كرد: اكنون جوانان ما بيش از هر گروه و قشر ديگري در معرض اين آسيب‌ها هستند زيرا دسترسي آنها به امكانات روز جامعه بدون نظارت و آگاهي، اين شبهه‌ها و البته ديگر آسيب‌هاي اجتماعي را براي آنها افزايش مي‌دهد.

قاضي عسكر از مهم‌ترين ظرفيت‌ها و راه‌هاي مقابله با اين توطئه‌ها و شبهه‌افكني‌ها را استفاده از ظرفيت ماه محرم دانست و تصريح كرد: وعاظ و سخنرانان بايد از بيان مطالب تكراري و كليشه‌اي در مجالس امام حسين (ع) پرهيز كنند و به بيان مطالبي بپردازند كه براي مخاطبان تازگي داشته و آنها را گمراهي نجات دهد.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت عنوان كرد: نياز مخاطبان در برنامه‌هاي ايام محرم و صفر بايد شناخته شود و بر اساس اين نيازها بايد برنامه‌ريزي صورت گرفته و سخنراني شود.

وي با اشاره به اينكه امروز جامعه ما دستخوش بسياري از آسيب‌ها از جمله طلاق و اعتياد است، عنوان كرد: شرايط جامعه امروز ما خطرناك است و لازم است از ظرفيت مجالس محرم براي كاهش اين آسيب‌ها استفاده شود و به مردم اطلاع‌رساني و پيام‌رساني صورت گيرد.

قاضي عسكر خاطرنشان كرد: امروز شبكه‌هاي بسياري حتي به نام شيعه تشكيل شده كه در صدد تيشه زدن به ريشه اسلام، انقلاب و تشيع هستند ضمن اينكه تلاش مي‌كنند انقلاب و روحانيت را در چشم مردم بد جلوه دهند بنابراين وعاظ و سخنرانان بايد مراقب سخنراني‌ها، مخاطبان و مطالبي كه بيان مي‌كنند باشند تا عده‌اي با سوء استفاده از اين مطالب، عليه شيعه و روحانيت و انقلاب حركت نكند.

وي تصريح كرد: امروز نه تنها شيعه دست‌ساز انگليس بلكه گروه‌هاي تروريستي داعش و ديگر تكفيري‌ها به دنبال ضربه‌ زدن به اسلام و مكتب تشيع هستند بنابراين همه چيز بايد با برنامه‌ريزي و تدبير انجام شود.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت بيان كرد: مبلغان بايد به دنبال محتواهاي مستند و اثرگذار باشند و بيان مطالب كه مناسب برخي مخاطبان نيست يا انتخاب محتواهاي نامناسب مي‌تواند بسيار خطرناك باشد.

قاضي عسكر همچنين بر لزوم مراقبت از مداحي‌ها و مراسم‌هاي عزاداري تاكيد كرد و افزود: مداحي‌ها بيشتر از ساير موارد در معرض تحريف است و عده‌اي نا آشنا به اين امر مهم با ورود ناآگاهانه يا مغرضانه در صدد ضربه زدن به واقعه عاشورا و منزلت اهل بيت (ع) هستند.

وي با اشاره به اينكه امروز كتاب‌هاي ارزشمند و نوحه‌هاي مستند هم در اختيار وعاظ و مبلغان و هم در اختيار جامعه مداحان قرار دارد، خواستار توجه جدي به اين موارد به ويژه در استان مورد توجهي نظير يزد شد.

قاضي عسكر همچنين بر لزوم استفاده از ظرفيت منابر در ايام محرم براي رفع مشكلات جامعه، پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و هشدار نسبت به آنها، ترويج دين مبين اسلام، ترويج حب اهل بيت(ع) و تبليغ مكتب شيعه و ... تاكيد كرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها