امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۵۴۴۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۰۸ مهر ۱۳۹۵
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: توانسته‌ايم فرمول‌هاي دشمن براي تسلط بر هوا، فضا، دريا و زمين را باطل كنيم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از مشهد، سردار حسين سلامي در سيزدهمين همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب و نظامي سراسر كشور كه صبح امروز در سالن وليعصر دادگستري استان برگزار شد، گفت: عدالت قائمه اصلي هر نظام و يكي از اسرار مهم و رموز بقاي ماست.

وي افزود: عدالت حيات بخش، اميد آفرين، امنيت ساز و اعتمادساز است كه براي شكوفايي استعداد و ظرفيت‌هاي جامعه فرصت ايجاد مي كند.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح كرد: سرشت حقيقي امنيت يك جامعه عدالت است و علم و عدالت و ساير پيشرفت‌ها را ايجاد مي‌كند و ظلم نقطه آغاز فروپاشي نظام است.

سلامي خاطر نشان كرد: واقعه عظيم انقلاب اسلامي در مقياس بزرگ‌تر واقعه عظيم بعثت نبوي است كه توانست پس از 1400 سال اسلام را به حكومت برساند.

وي با بيان اينكه مشكل، عدم درك ابعاد عظيم انقلاب اسلامي است، گفت: اگر همه ما درك درستي از ابعاد اين عظمت و حقيقت جاودانه مي‌يافتيم، رسالت و مسؤوليت‌هايمان را براي حفظ اين دستاورد بزرگ بيش از اين بكار مي‌گرفتيم.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران افزود: اگر همه ظرفيت و استعداد و ظرفيت فيزيكي و نرم افزار به مقابله با گسترش اسلام در عصر حاضر نپردازند، پس از قرن‌ها بخشي از كره زمين را با سرعتي شتابدار در هم خواهد نورديد.

سردار سلامي تصريح كرد: پيشرفت اسلام در اروپا به گونه‌اي است كه امروز در انگلستان بيش از يك‌هزار و 600 مسجد وجود دارد در حالي كه قبل از انقلاب 14 مسجد بود و فراوان‌ترين نام، نام محمد و بيشترين نام دخترانه نور است.

وي با اشاره به اينكه سالانه 50 هزار نفر مسلمان مي‌شوند، خاطر نشان كرد: ديويد كامرون در انگلستان گفته بود ما از سلاح مسلمانان نمي‌ترسيم؛ آنچه كه در حال تغيير هويت اروپا به نفع مسلمانان است اسلام است كه هويت اروپا را تغيير مي‌دهد و ايجاد تكفيري‌ها واكنشي براي متوقف كردن روند گسترش اسلام در قلب اروپاست.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران تصريح كرد: اينكه دشمن به سرعت همه قواي جهاني را متمركز كرد و ما نقطه تمركز همه مخاطرات و نقطه طلايي همه استراتژي‌ها و نقطه آتشباري قدرت نظامي هستيم، ناشي از بروز يك حقيقت در جهان است كه تحمل آن براي قدرت‌هاي بزرگ ممكن نيست.

سردار سلامي تاكيد كرد: براي حفظ اين عظمت مسير سختي را طي كرديم و تاريخي را پشت سر گذاشتيم كه براي هيچ كشوري سابقه ندارد و در همه ابعاد جنگ‌هاي مدرن اعم از سياسي، نظامي، فرهنگي و عمليات رواني و اطلاعاتي در ميدان عمل جهاني مشاركت كرده‌ايم و در حصر اقتصادي كامل قرار گرفتيم اما با اين وجود قائم و استوار مانديم و اين پديده استثنايي و واقعيتي منحصر به فرد است.

وي با اشاره به اينكه شناخت ابعاد وسيع و كرانه‌هاي بزرگ و دوردست آن ممكن نيست، گفت: بايد قوه عاقله و قدرت تحليل خود را ارتفاع بدهيم و در مقياس كلان به تاثير آن بپردازيم كه چه اتفاقي در عالم افتاده و چرا همه قدرت‌هاي سلطه‌گر جهان ائتلاف كردند تا با ما در همه حوزه‌ها بجنگند.

فرمانده سپاه پاسداران اسلامي رمز اين نبرد بلاانقطاع را در قرآن دانست و افزود: مادامي كه ما بر دينمان استواريم اين نبرد ادامه دارد و قرآن با منطق حق سخن مي‌گويد و چشم ما را به حقايق باز مي‌كند.

سردار سلامي تصريح كرد:‌ در 38 سال گذشته تمركز قدرت‌هاي بزرگ در قلب تحول ايران اسلامي بوده است و ما مي‌خواستيم ميدان مواجه و درگيري را از سرزمنيمان دور كنيم نه اينكه مسلمانان ديگر را سپر بلاي خود كنيم و اين با منطق و مرام ما سازگار نيست.

وي خاطر نشان كرد: با همه جهان اسلام سرنشينان يك سفينه هستيم و اگر به هم گره بخوريم مي‌توانيم جبهه وسيعي باز كنيم و سياست‌هاي دشمن را درگير و متوقف و دفن كنيم و جهان اسلام را به هويت و منزلت و كرامت شايسته خود بازگردانيم كه اين اتفاق افتاده است.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران اسلامي با بيان اينكه توانستيم فرمول‌هاي دشمن براي تسلط بر هوا و فضا و دريا و زمين را باطل كنيم، بيان كرد: پس از چند دهه نبرد سخت رخ داده است و امروز در دريا آمريكايي‌ها مجبورند با زبان فارسي با پاسداران انقلاب اسلامي صحبت كنند و مجبورند روي همه ناوچه‌ها يك فارسي زبان بگذارند.

سردار سلامي با بيان اينكه در فضا هم راه دشمن را بسته‌ايم، گفت: قدرت هوافضا به شكل فزاينده‌اي در حال توسعه استعداد بازدارندگي ماست و بايد قدرت بازيگري و اثرگذاري بر معادلات جهان را داشته باشيم.

وي ادامه داد: در جهان امروز ظرفيت خوبي فعال كرديم و جغرافياي زنده امروزي انقلاب گسترش يافته و فضاي تنفس حياتي دشمن تنگ مي‌شود يعني تغيير توازن و دست برتر را ما داريم چون ميدان و تحولات آن در اختيار ماست و وقتي كسي موفق است كه در ميدان زميني قادر به تحول آفريني باشد.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران اسلامي با اشاره به اينكه دشمن نبرد را علاوه بر صحنه‌هاي جغرافيايي در ميدان تسخير قلب‌ها و دل‌ها با شدت بيشتري آغاز كرده است، گفت: حقيقت اين است كه آنها بزرگ‌ترين تهديد ما را اعتقاد و تفكر و روحيه انقلابي ما و تكيه ما بر آرمان‌ها و ارزش‌ها مي‌دانند و به اين نتيجه رسيدند كه اگر بخواهند به مركز ثقل و نيروي پيشران اين انقلاب بزرگ لطمه وارد كنند، بايد ذهن‌ها و دل‌ها را تسخير كنند و اين همان جلوه‌اي از راهبرد نفوذ است.


سردار سلامي افزود: اينكه با ادبيات آنها زندگي كنيم يك موضوع خطرناكي است و مي‌تواند مسير دستگاه ديپلماسي ما را از روحيه و مضمون و حقيقت و محتواي انقلابي خود دور كند و آثار اين را مشاهده مي‌كنيم كه در نفوذ جرياني اثرگذار بر مدل‌هاي تفكر جامعه ما با گره زدن انديشه سياسي به نظرات متدوال قدرت‌هاي بزرگ بخصوص غرب و ترويج نسبي‌گرايي اخلاقي برقرار است.

وي با اشاره به اعتياد الكترونيك تصريح كرد: همه بايد دست به دست هم بدهيم تا يك جبهه تشكيل بدهيم براي از بين بردن تهديدات خطرناكي كه به تنهايي ممكن نيس، از پيروان سست عنصر گلايه داريم كه چرا موقعيت را تشخيص ندادند، اين موقعيتي بسيار خطرناك، جنگي خاموش و نامرئي اما واقعي و بنيان كن، ويرانگر و خطرناك است.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران تاكيد كرد: وقتي سيستم قضايي با جرم، بدون ملاحظه و به موقع برخورد مي‌كند انسان اقتدار پيدا و احساس اميد و آرامش پيدا مي‌كند.

سلامي ادامه داد:‌ دشمن با برنامه و ابزار و تجربه عمل مي‌كند و اين نشان مي‌دهد كه ما ضعيف نيستيم ما قوي هستيم و موازنه برقرار و قادر است نظامات را بشكند و انتظار داريم امروز بيش از هر زمان ديگري احساس خطر و قدرت كنيم چرا كه ما مي‌توانيم و بايد بتوانيم، هرگز امنيت به خودي خود به وجود نمي‌آيد اما به خودي خود از بين مي‌رود.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران در پايان خاطر نشان كرد: اين جنگل موشك‌هايي كه ايجاد كرديم براي اين است كه قدرتي تصور براي حركت نكند، ما ادراك دشمن را مديريت مي‌كنيم و تنها كشوري هستيم كه دشمن نتوانست با راهكار نظامي چالش‌هاي سياسي خود را با او حل كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها