امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۵۴۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون آموزش با بیان اینکه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آ‌موزش به اتفاق آرا تصویب شده و در حال حاضر به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده است، گفت: درحال حاضر ۴۰ نفر از نمایندگان طرح استیضاح فانی را امضا کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص «تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت: این تحقیق و تفحص در کمیسیون آ‌موزش و تحقیقات مجلس به اتفاق آرا تصویب شد و در حال حاضر آن را به هیات رئیسه مجلس ارسال کرده‌ایم و آنها باید در دستور کار مجلس قرار دهند.

وی ادامه داد: چنانچه مجلس رای به اجرای تحقیق و تفحص داد، کمیته کاری تشکیل می‌شود تا این کار را انجام دهد.

زاهدی درخصوص «بازداشت افراد منتسب به صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: بنده نیز اطلاعیه دادستانی را دیده‌ ام، اما از جزئیات آن مطلع نیستم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص «سرانجام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش»، تصریح کرد: آ‌یین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید اگر بیش از 10 نماینده این موضوع را مطرح کنند، باید در اولین جلسه علنی مجلس طرح استیضاح اعلام وصول شود.

زاهدی درخصوص «آخرین وضعیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید»، تاکید کرد: واقعیت این است مواردی که در طرح استیضاح مطرح شده، اکثرا حرف‌های درست و دقیقی است.

وی اضافه کرد: برای نمونه؛ یکی از بندهای استیضاح، نابسامانی‌های موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان است و بخشی در خصوص رتبه‌بندی معلمان و وضعیت شاغلین و بازنشستگان است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بحث دانشگاه فرهنگیان از جمله موارد مطروحه در طرح استیضاح است؛ این که سه سال این دانشگاه سرپرست داشته باشد و هنوز به نتیجه لازم نرسیده باشند.

زاهدی با بیان اینکه انتظار بود وزارت آموزش و پرورش از زمانی که این بحث مطرح شد، اقدامات مناسبی انجام دهد، افزود: متأسفانه در طول حدود 40 روزی که از طرح استیضاح و ارجای آن به کمیسیون آموزش می‌گذرد، مسئولان و وزیر آموزش و پرورش حساسیتی نسبت به این مطالبات به حق انجام نداده‌اند.

وی متذکر شد:البته تعدادی از نمایندگان امضاهای خود را درخصوص استیضاح پس گرفتند، اما هنوز بیش از 40 نفر از نمایندگان امضای خود را پس نگرفته‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:همان کسانی که امضاهای خود را درخصوص استیضاح پس گرفتند، وجود برخی مشکلات جدی در آموزش و پرورش را قبول دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها